Thursday, January 24, 2013

bengong semakin menjadi-jadi....

semenjak due-menjak ni...perangai bengong aku semakin menjadi-jadi...
macam pagi td...tak pagi sangat la...tipu je tu...hari cuti...tak de maknenye aku nak bangun pepagi macam nk pegi keje tu kan...
 
tp sebelum tu nk cite skit...sian sangat kat laki aku weh...memang kalah bangla tgk die keje sekarang ni...naik menyampah plak aku nengok bos-bos die tu...baru blk dr melaka...tido 3-4 jam...pastu p keje balik..walaupun kat putrajaya je...tp siannye...semalam keje dr tgh hari semalam sampai pagi td...kesian sngt...die balik td...aku baru bangun tido...tak sempat nak pegi beli ape2 utk masak...sib baik tak banyak kerenah laki aku ni....die mintak megi je...senang kan jage die....hihi...sekarang die tgh balas dendam....dah selubung je tu...sian nak kejut....
 
ok dah tu je nak cite pasal die...sambung pasal aku plak...lepas dh bagi laki aku makan dan tido kan die...(eh!)...aku pon mandi2 sebab nak pegi kedai...nak beli makanan aku la...ingatkan nak pose hari ni...tapi tak sedar sahur pagi td...(ahlasan sangat!!)...dah siap lite-lite gitu...tak yah la nak lawa2 sangat kan...nk pegi kedai mamak je pon!!...aku pon nak kuar la...pastu teringat plak nk buang sampah...walaupun belom penoh lagi...aku buang je la...kata hatiku...so aku ikutkan hati...aku kemas2 tong sampah...and off i go...hihi...dah pastikan pintu sume dikunci...aku pon turun la....dari masok dlm lif...sampai la panaskan enjin kereta...aku tak de rase ape2 pon kekurangan....dalam masa yang sama aku dah bayangkan nk beli ape...tekak ni teringin plak nk makan cekodok pisang tetibe...dah plan nk singgah mydin...beli pisang..ngan tepong...hermmmyummeh!!...
 
so engine kete dah panas...aku pon gerak la...buang sampah sume..dengan panas nye tgh hari td....dengan banyak plak ketenye...ye le kan...hari cuti kan...dah la nak pegi kedai yang dekat tu pon kene lalu 4 trefik lite...1 roundabout...pembaziran waktu sungguh...!! echeh!!...pastu aku pon sampai la di presint diplomatik...dengan jammed yang lite-lite itu...sebab org berpusu-pusu nk pegi mydin tu kan...aku layankan je la...sekaliiiii....bertuah!!! ade 2 parking space mmg bebetul depan mydin ngan kedai mamak....bertuahh nye ko perot buncitku..kata aku dalam hati....hihi...dah ke depan...kebelakang...ke depan semula ke belakang semula...memang cantik la aku parking...tarik handbreak...tutup tingkap...tutup radio...bukak seat belt....dan matikan enjin...aku raba-raba seat sebelah aku...tak da....aku toleh...memang tak da...carik bawah kerusi...pon tak da.....OMAIGOD....YA-ALLAH.....PURSE aku tertinggal kat dapor.....dem it...!! so lepas tu aku terpaksa la patah balik umah semula...ulang balik sume yang aku cerite kat atas tadi. (yang bertulisan merah)..cume tak yah pegi buang sampah je...sia-sia sungguh....disebabkan kebengongan berganda aku tu...good sangat lydia....buat la selalu...!!!
 
p/s: sebab banyak sangat makan semut ke ataukah faktor usia....no....aku belom 30 pon...?? huuhuhu
 
 
 
 
 

No comments: