Wednesday, June 29, 2011

perasaan.....gumbira.........

hola uols....
arini baru aku masok keje balik...syok jugek...keje mcm nk gile...siap sabtu keje segale...lepas tu apply cuti...hari isnin...teman laki aku keje kat masjid tanah...pasang wayang pacak tu la...bukan sebab ape...teman die keje...sebab nye...dh lame benar x jumpe laki aku tu..lebih 2 minggu dh...so alang2 ari sabtu lepas die kene buat keje kat tangkak...so aku decide utk pickup die kat sane...n bawak die balik rembau....lagi kan pulak kitorg berdue dah lame x blk kg rembau...sebab kekangan keje laki aku tu...wah!!!! ayat ko...!!!!... so ari sabtu tu...setelah meng'make'over (makeover la sgt)..umah kg aku tu...aku gerak la ke tangkak....dh smpi sane ...tpon laki aku....die kat air tejun ledang (ntah btol ke dok namenye)...amboi ko....aku dh membawa sebeban kerinduan ni...ko selambe je g mandi-manda......so xlame 15 minit afta  call tu..penantian telah berakhir....kerinduan yg x tertanggung ni...akhirnye telah terbalas......owh saat mencium tangan suami aku tu...terase bagaikan berada di syurga (ceh...dosa xtertanggung ade hati kate merase syurga...gilo!!!)...rindu dowh.....lame tu die pergi keje luar..................!!!!!!!!
malam tu afta laki aku abis keje....die ajak tido hotel..katenye nk praivesi (ni laki aku eja dlm text msg die...hahha..lawak la laki aku).....so exit la ke melaka...HARAM JADAH...hotel full!!..dari hotel 5 bintang...sampai la ke rumah tumpangan johan...sume penuh...!!! aku laki bini hairan...owh mungkin ramai jugak yg telah lame menanggung rindu...wiwiwiwi..........so akhirnye gerak je la balik ke rembau...xnak mengalah lagi....masih mahukan praivesi tu....try pulak ke hotel rembau...aku bajet mmg ade la kan kekosaongan...HARAM JADAH jugek...time smpi tu pun...ade jugak sepasang perenggek yg baru nk check in...ntah mane la die kutip pompuan perenggek tu..serabai semacam je..tetibe aku terase mcm geli je...yela kan...ntah perenggek..ke cine ke...duk berguling2 atas katil tu...tetine yuckssss!!!....so akhirnye pulang jugak ke teratak ayahanda........ketuk bagai nk gile...xdgr memasing....haihhh...tido 'mati' masing2...phone jgn ckp la...nk tercabut kuku aku dail...sorang pun x angkat...hahaha...rasakan...ketukan macam nk roboh pintu umah....hahaha..akhirnye rindu itu terlerai jua...di rembau..rumah mak apak aku ye....hahahaha.....
so bile kehendak suami telah dipenuhi...tibe mase kehendak bini pulak yg dipenuhi laki...hahaha...lps mkn tengah hari (ahad)  itu...kami ke nilai3....dgn niat...mau mencari sehampar karpit....huhu..almaklumla umah baru...so sesampai di nilai 3...ternampak la promosi di gudang karpit (sape penah p sane..tau la tempat ni).......

bini gedik: syg...ha tu syg...karpit murah je...89 hengget je...
laki aku: ye ke..ok..ok..kite benti....kite usha dulu...

usha???!!!!...tiada dl kamus per'shopping'an aku ye...masuk dlm..abis ku round gudang tu...so dh berkenan...dh arahkan bangla tu bukak gulung tu...gulung yang ni...bukak yg sane tu...bukak kaler ni....akhirnye...dpt gak idaman hati...mak aku pun mendapat la...menantu nk belanje...die angkat sejadah 2 helai...ngan tikar buluh...utk raye katenye....so dh byr sume...bangla angkut masok kete.....

bini gedik: terime kasih ye syg....heeeee...(mate terkelip2..)
laki aku: td u tgk karpit rege berape..???
bini gedik: heehhhhe...89 hengget....
laki aku: abis tu..u beli yg berape ringgit.....???
bini gedik: ala....sekali sekala beli karpit....bukan selalu....tengkiu syg..( sambil cium tgn die..dgn harapan die lupekan ttg harge iteww...)

lepas tu masok plak kedai jual bunge2...berjam2 aku kat ctu...smpi naik menyampah mak aku ikut..naik kering idea die...nk tlg anak die carik bunga hiasan umah...macam biase la kan...org tue...bunge yg die pilih...alahai...rimbun....rimas aku rumah mcm tu...x moden langsung....rumah kat kg tu buleh la ibu oiii.....so last2...aku pilih pasu warne itam...amik ranting2 salut silver dust....santikkkk!!!! tensen je muke mak aku....punye la berjam2 aku merayau dlm kedai tu...siap amik bunge ni...bunge tu...pasu kaca la...pasu besi la...ape la...last2 aku amik pasu itam ngan ranting....hahahha...lepas tu bwk mak aku p usha2 langsir...utk raye la katakan....lagi plak org tue tu nk kuar kan duit kwsp die...umur dh 50 tahun (dh tue ibu aku...nmpk mude ko...).....so harus la anak ratu shopping racuni pemikiran ibuku utk beli langsir baruu...(ayah kompom jeling je...nnti...hahaha)...so die dh buat calculation...dari riak wajah die...kompom sebelum pose ni die suruh aku balik kg...bwk die p beli langsir...hahahhaha....aku kenyit2 juge mate kat laki aku...mane tau dpt langsir baru jugak utk raye kan...akan ku cobe...wiwiwiwi....
so begitu la serba sedikit cerite aku ketike balik kg secare 3 in 1...aik...ye la...balik kg jenguk org tue...amik laki dr outstesen...and sopping karpit....yeay....sungguh gembire....

p/s: xsaba nk beli set sofa plak...sape tau tmpt murah nk beli sofa...????

No comments: