Thursday, October 6, 2011

paham dok maksud OUTSPOKEN!!!!!!

hola uolsss...
aku nak meroyan kejap dlm blog aku yang x seberape ni.....ni la mentaliti org melayu kite....kalau die dh pangkat tinggi tu...mule la nak cas org pangkat bawah ni sume tolol....nak ikut cakap kau je..kau je la yang betul dan baik...org pangkat bawah2 ni la yang jahatnyeeee...yang kurang ajarnyeeeee......


kau reti tak maksud outspoken....seseorang yang outspoken ni berani bercakap dengan ape yang die percaye  dengan sesiape sahaje...di mane sahaja...dengan nada yang bersemangat...bukan sok sek sok sek...belakang kain dalam org....PAHAM TAK...???? kalau aku bercakap..aku bercakap untuk menuntut hak aku....bukan aku cakap kosong...asal nampak slek je...aku komplen...asal nampak slek je aku ngadu....sebab mende2 yang aku cakap tu berlaku ke atas diri aku....salah ke kalau aku tuntut hak aku tu...nampak memang remeh....impak die.....!!!!!! jangan nak samakan situasi dulu dengan sekarang....

yang menambah kepada pemeroyanan aku ni adalah....orang2 di sekeliling aku yang rata-rata (aku x cakap sume)...harap aku je yang melaser, menyaun (sound), menegakkan keadilan....sedangkan korang sume just tengok je aku meroyan sorang2...sebab hal-hal kecik...kalau belakang 'orang' tu...kemain ko...!!!! sampai la aku kene cop sbg 'ORG SUKE KOMPLEN'...........dey.....aku komplen sebab aku tahu hak aku kat mane....bukan aku komplen sebelum pikir....!!!!! bile aku berani bersuara...org lain cas aku...kurang ajar...x bleh ditegor...susah utk dibawak berbincang...ITU LA MASALAH nyee...bile melibatkan org pangkat rendah mcm aku...sesuke ko je nak buat decision...ade x ko nak tny pendapat org lain....ko dh mempermainkan HAK aku time tu....!!!! so salah ke bile aku outspoken utk aku menegakkan hak aku!!!!...

secara kesimpulan nyeeee....aku lebih rela di cop sebagai.." ORANG KUAT KOMPLEN" dari aku dilabel oleh org lain sebagai baik kat depan ...belakang mulut puaka atau lebih sinonim dengan panggilan "HIPOKRIT"......aku benci org yang tergolong dlm golongan hipokrit...rela org lain menidakkan HAK ko utk hidup di  bumi MALAYSIA yang demokrasi.........atas alasan takut nanti org lain x suke ngan ko kerana sikap OUTSPOKEN ko!!!...aparaaaa!!!

p/s: tak suke aku kalu....lantok!!!!!! x berkudis x menanah la hidup aku....cume rimas dengan kehadiran org mcm korang ni...kalah lembu!!!

No comments: