Thursday, February 14, 2013

budi bahasa budaya kitaaaaaa.....aaa!!

haaaa...bace tajuk entri tu macam lagu kat tivi satu tu..alaaa yang dato siti nyanyi tuh!!!....hahahaha...

dari semalam lagi aku dah serabut perut...haru-biru...kacau bilau (haa kire dh brape kata ganda yang cikgu dh beri pada awak...haaaahaa...tetibe teringat zaman jadik cekgu tusyen yang garang...padahal ajar budak darjah 2 je...muaahahaha)...ok mari serius semula...

sekarang ni aku membizi bodi dok update buku servis sumeorg..kalau org keje gomen mesti setiap sorang ade buku ni...buku ni gune utk catit sume yang dieorg dh buat sepanjang perkhidmatan dieorg...naik gaji ke..turun gaji ke..keje bagus ke...cuti pon tulis dlm ni...beranak brape kali pon tulis dalam ni...dalam erti kata lain...serba-serbi tindak tanduk ko sepanjang perkhidmatan ni..harus la dicatit...dh le kene tulis pakai pen...tak pon kene cop...tak leh taip-taip gune komputer...dah la tulisan aku ni ikut mood...kejap kurus tinggi..kejap gemok...kejap senget...kejap tegak...lantak kan...!! tulis lawa2 pon bukan dpt APC....aahhhhhh asik2 ungkit pasal tu ye dok...nyampah kan...???

so semalam aku kene le buat satu surat arahan utk sorang staff ni...memule elok je cukup sifat file peribadi staff berkenaan...tentibe...aku nak update buku staff tersebut...bukunye tak de dalam file...aku tak cuak lagi...cari dlm peti besi...kot la dalam peti besi....selak2...tak de jugak..siap no file staff tu tak dak dlm senarai...nak kene bebudak opis boi ni...aku dah mule nak meraban sane sini...mule le nk kaitkan org itu...org ini...aku dh terbayang kan aku akan mendapat surat amaran dan dikenakan tindakan tatatertib kerana cuai dalam menjalankan tugas...tapi aku tetap berkeras yang aku tidak bersalah...kerana mmg cukup sifatnye ketika aku letakkan file staff tersebut atas meje CC aku semalam...aku bukak laci...tutup laci...bukak peti tutup peti...bukak laci org...bukak peti org...hamun sane maki sini...ade kawan tegor...die suruh mengucap...bace bismillah...katenye setan dok sorok...setan punye setan...jgn nk main-main saat ni...bos aku langsung tak membantu...bantu menyemak buleh la...mase die cakap2 ngan aku tadi macam nk suruh die cakap ngan tgn aku (talk to my hand plisss..muahaha).. dalam keadaan serabut2 tadi...ade plak sorang akak kewangan ni...

akak kewangan : lydia..die ni bersalin anak keempat same ngan yang ni ke (sambil tunjuk 2 surat arahan)

aku :aah (sambil carik2...sambil maki2...tak nengok pon name sape main aah je...)

akak kewangan : btol ke...si R ngan si Z ni..due2 anak ke-4 ke..??

hishhhh..bikin panas plak makcik sorang ni jugak....

aku: sape...!! (dh mule nk tinggi suare...sikit lagi n cepuk..huhu..sambil jalan ke meje die n tgk surat tu..) adooooiiiii la....kene buat balik la ni...takleh slash je ke...??

akak tu terkebil2...maybe die pon rase nk tampar muke aku...tapi tak sanggup sebab aku bukan diri aku yang sebenarnye saat ni...

dalam makian dan hamunan tu...aku buat la jugak surat baru...

aku: mane file die...??? (suara masih keras)

akak kewangan : mane akak ade amik...kan akak bagi kat lydia...

arghhhhhhh...selak2 dlm peti besi...amik file staff tu...pastu nk bagi kat CC utk sign balik...

aku: nah CC satu lagi...salah sikit la..

CC: haaa...letak situ...haa ni ade buku cicir atas meje akak...(dengan wajah selamba tiada perasaan)

aku tengok name pemilik buku tu...saat tu aku dah imajinasi aku sedang belasah akak tu...cekik die pakai tudung die...pastu tumbuk hidung die sampai kuar darah...pastu angkat die baling die kat dinding!!...haaaaaa...geram tau aku....aku duk meroyan meraban dari semalam dok carik2 buku servis staff tu...die bleh buat RILEKKKK....rilek kepala hotak lu makcik!!!

tapi imajinasi je la...dh dpt buku tu...aku panjatkan kesyukuran pada DIA...senyum je la...kang aku melazer makcik tu...cakap aku tak dak budi bahasa...tak hormat orang tua...

pastu ade le suare2 sumbang..makcik2 pakcik2 gemor pensibok...mase hilang buat bodo je tak tolong carik...dh jumpe...banyak bunyik plak...

suare2 pensibok :haaa kan saya dh kate...mesti ade tu...mesti ade..haaa dah jumpe ke...kene carik bebetul...bla...bla..bla....

shut up!!! dasar pensibok..!!!

p/s: pening aku tau...tak lena tido aku...shiyallll!!!

No comments: