Friday, March 1, 2013

tabik springgg..toink...toinkk....

hola holi diberi name cikebom...cikebom...cikebom...putih2 melati ali baba....merah2 delima miau..miauu.... ha sambung la kalau terer...sape tak tahu...kesiannn....mesti hidup zaman kanak2 die membosankan....muahahaha....rindu kan sama aku....lama aku tak tulis kan...ye la bukan sebab ape...nak fokuskan keje...awal2 tahun ni...banyak mende nak kene settle...so kasi settle keje dulu...baru la...kite boleh curik masa untuk tulis skit dalam blog ni...

aku stat ade facebook ni pada awal tahun kemunculannye...dalam tahun 2004 ke 2005 kalau tak silap...mase ni ramai tak tahu nk gune facebook lagi..so kawan pon sikit je....eh ape nk cite ek...lupe la plak...banyak plak gangguan nye nih...haaa...sekarang ni rata-rata sume org ade fb...sampai mak aku yg meniaga kedai tu pon ade....hahaha...itu adik2 aku la yang gediknye nk buat...mak aku bukan tahu pon...nak kuar duit kat ATM pon training kemain lama...hahaha...so sekarang fb dh jadi trend...kekadang dalam bisnes kad pon letak fb..dan lain-lain laman sosial...

pastu gamba plak..yang buat muncung itik memang tak yah cakap la kan...memacam gaya yang aku tgk org2 sekarang ni...yang syok sendiri memang berduyun la kan...tak ketinggalan pemilik blog ni...rase mcm dah cun sangat ah tu...(tu pon gamba dh di'edit'..dan disaring dengan pemeringkatan 2 kali..muahah...dah mcm minyak masak) baru la aku rase kompiden nk letak gambo dlm fb....

taaaaapiiiiii...aku memang tabik spring la ngan orang2 yang berani meletakkan wajah close-up tanpa sebarang 'edit'an..kire gamba 'raw' la kan...letak sebagai pic profile atau cover pic...kalau wajah close-up tu wajah die mmg lawa bak hanis zalikha (silap2 hanis pon dok edit pic) takdelah tanjat boboi bile scroll2 fb...ini dah la 'gelapmcmnakhujanlebat'...jerawatbatuberbatu2...pipikembong...macam-macam lagi la yang membuatkan aku terbezet-bezet (read:terkejut mcm kene kejutan elektrik)  bile scroll down fb wall aku...kirenye kompiden lebel dieorg ni tinggi sangat...tanpa memikirkan presepsi ribuan org yang akan view fb die...sebab tu la aku letak gambo lidah sebab aku carik2..takdak gamba aku...yang aku rase kompiden nk letak...atau gamba yang tidak akan mengundang kutukan dan cercaan orang lain...maybe jugak aku sedarkan diri...sebab wajah pon hado2 je...so simpan je la jadi tatapan laki aku...(blueerrkkk...kompom die terberak cirit bile dgr stetmen ni...)

tapiiii...aku bersyukur dilahirkan cukup sifat...sempurna begini...cuma...aku tak paham...dari manakah datang keberanian mereka2 ini...meletakkan gamba muke penuh satu kotak gamba tu...

ok la...lantak la kan...aku nk cube la carik gamba muke aku je...yang muat satu kotak profile pic tu...jangan cerca tau!!!!

p/s: kalau terase jangan marah...saya tak cerca anda...cume nk tahu dari mana datang keberanian anda...saya terkesima!!! muahahahahha

No comments: