Monday, November 19, 2012

aku ingatkan ko jadi hang kebun....sekaliiiiiii....

macam dah lame je aku tak menulis kat sini....
bizi gilerrrr weh....ngan student konvo nye...pastu dengan cuti lompat2 nye....aduiiiii...ape la tak bg je cuti seminggu...ewahhhh..tak produktif langsung tau!!
tapi...walaupun cuti seminggu ke lapan minggu ke...tak ade maknenyeee sebab laki aku asik takde je kat umah...asikkkkkkkkkkkk kene outstesen je..keje laki aku ni dah sama naik bizi macam PM dah...bukan setakat bizi PM campor ngan bizi menteri-menteri lain...campor ngan bizi Agong...campor ngan bizi raja-raja tanah melayu....haaaaa....itu la bayangan kebizian laki aku...kekadang sian aku nengok...kalau dh keje separoh mati...ganjaran setimpal...tak pe la jugak...kot la dihadiahan sebijik banglo menghadap tasik putrajaya...tak pon sebijik honda CRV...tak mengape la jugak...kiranya nampak la perih jerih keje tinggalkan bini...tinggalkan anak(soksok la)..tinggalkan kluarge...semata-mata berkhidmat untuk negara...INIIIIIIII.....dahlah keje macam tak kenal siang malam...sat-sat...ke utara...sat-sat ke selatan...sat-sat ke pantai timur...sat-sat kat wilayah tengah...keje dalam hujan...dalam panas....ujung-ujung...bile nak claim OT...claim TNT...potong sane sini...tinggal la ciput...tak berbaloi dengan peluh yg dicurahkan....tak berbaloi dengan pengorbanan yang dilakukan...sobss!!
 
kekadang aku rase bersalah...sebab aku yang menyebabkan laki aku termasuk dalam kancah penoh penyiksaan nih (huhuhu..ayat tak bleh blah)...aku yang carikkan keje ni...aku yang hantarkan permohonan ni...aku yang menyakinkan untuk die menghadiri temuduga ni...akhirnye...aku yang beria-ia menyuruh die menerima tawaran pekerjaan ini...sebab aku ingat keje die hanyalah sebagai TUKANG KEBUN di bangunan angkasapuri tu...dah aku bayangkan...laki aku la yang pakai topi kebun...potong pokok bunge jadikan bentuk-bentuk huruf RTM ke..1Malaysia ke ape...aku tak kesah bile orang tanya...laki ko keje ape lydia...?? aku selambe je akan jawab...tukang kebun kat RTM je...serius aku xkesah...tapiiiiiiiiiii.....huh....nak dikesalkan pon tak gune...sebab bile dipikirkan mungkin kat sini la rezeki ALLAH bagi untuk laki aku...bagi plak pada aku...pada anak-anak (sok-sok la)...selagi laki aku ade kederat nye....haihhhh....
 
bertabahlah wahai hati...bertabahlah wahai jiwa....bersabar la sayang nk buat macam mane..dah ini bahagian kita...
 
semoga esok lusa ade sinar menanti.....ewahhhhh..
 
ok la bai...nak usha-usha...harge rumah...nak beli rumah...dok sesaje ni....plan buat hutang lah....
 
p/s: sekian entri bini emosional lebih dari laki...huhu...

2 comments:

avyva said...

sabaqqqqq naa... kire ok ada ot a.k.a duit sampingan.. belum ada baby masa nih pulun apa yg patot.. kat sepang ada umah baru bangun.. ters 2 tingkat.. harga dr 190k.. tak jauh.. nk ke putrajaya cuma 15 minit.. aku dok pk nak beli.. tp dok kire bajet nih.. pk anak lagi.. sebab kat situ mmg rumah semata mata.. tp mungkin esok luse bangun kot.. kat kajang pon hadoo.. tp rumah apt.. harga lebih kurang..tp kemudahan banyak..

mrsJoHn said...

baguihhh gak tuh...mari la same carik...kalau ko ade info bg la tau aku..mane tau laki aku berkenan...aku mmg target sepang..kajang...bangi...semenyih ...beranang...selagi mane ade ruah murah la...ade info bgtau aku weh...thank u sesangat...