Wednesday, May 18, 2011

is HE made from HELL.....

hai korang....
mesti ade org yg kutuk blog aku kan...ye la....tajuk entri iye2 je tulis ompuith...tibe nk tulis isik...tu diaaaa...melayu pasar abis.....lantak la kan...HADE AKU KHESHAH...!!!!!kali ni aku nk cerite pasal seseorg....kalau korang rakan kat laman soSIAL aku...iaitu fesbuk...mesti korang penah bace status aku... "ko jgn nk melampau sgt..jgn cabar kesabaran aku..."...ini aku tujukan khas utk seorang PEGAWAI LA SGT kan....mencik la.....

hari2 dgr laki aku ngadu....sian plak....ye la laki aku ni jenis pendiam...n malas nk bising2 or gadoh2...lg pulak keje pon belom setahun....bile PEGAWAI LA SGT die tu dok sound2 atas sebab2 yg aku rase kecik nk mapuh..aku jadi bengang.!!! nasib PEGAWAI LA SGT tu x dpt aku jd staff bawahan die...kalau x...dgn melawannye aku...dgn name die mmg naik ke KSU kementerian aku...tajuk  surat layang aku.." PEGAWAI SALAH GUNA KUASA"....itu kalau aku la...mesti korang kate...eleh...poyo je lydia tu...cakap je lebih..dlm blog buleh la....org tu mesti x penah deal ngan aku...sesape yg penah deal ngan aku...sile komen nnti...jgn kate aku x berani ye....nk aku bukak pekeliling pun boleh....ni baru jadi PEGAWAI LA SGT...selambe badak je die buat perangai mcm kan dh jd JUSA A....

yang menjadi kemarahan aku lagi tu....laki aku menjawab salah...x menjawab pun salah....asyik2 dok ugut laki aku...kalau dh nk menyampah sgt tgk muke laki aku...sbb bandingkan die ngan staff yg konon2 terbaik...terhebat tu...sile la tukar die ke unit lain...aku pun rase bagus jugak kalau laki aku ditukarkan...x kesah la x de duit lebih stp bulan...janji quality time ngan family die dpt...ni smpi laki aku x dpt nk join langsung kenduri kendara sedare mare....asyik2 kene outstation...balik lewat kene OT...bile laki aku p OT...persoalkan pulak...haihh..tekanan aku....sebab aku kesian laki aku....

ade ke satu hari tu die p marah laki aku pasal ape ntah...pasal jawatan hakiki la kot...dh meleret2 pasal x bace GO la ape...halooo...aku berani kerat jari la...ramai lagi staff ko yg x hafal GO...laki aku x smpi setahun kot keje....heeeeeee.....x salah nk betulkan pekerja supaya jd terbaik...tp jgn la nk ugut2 bagai... jgn nk banding2 kan la....haihhhh....

sian laki aku...smpi terkeluar dr mulut die nk carik keje lain....jgn korang ingat keje kerajaan ni...keje senang ye...aku plak yg berdebar bile die nk carik keje lain....aku ngan laki aku baru je nk bina kehidupan baru...baru je die dpt keje yg ok skit....dh jd mcm ni....aku takut jugak...diam2 laki aku tu..kang xpasal2 kene penumbok si PEGAWAI LA SGT tu....satu hal plak....

tp sib baik aku dh ajar laki aku...terapi bile stress keje....ape lg...opis laki aku dekat ngan SOGO...mari kite shopping....THE BEST THERAPHY EVER!!!!!....skang laki aku dh pandai....dh cite masalah die..bla...bla...bla....kuang ajo....babi....bla...bla...bla....

laki aku: yunk jom p terapi...i stressss...
aku: mari.......yeayyy (kerana memahami).....lalalalalala....



time ni die stress ok...die tangkap suar askar SEED itu..ngan satu baju keje SEED a.k.a baju p kelabing (kate kwn die)....hahahhaa...

tapi aku masih belum berpuas hati...surat suda draft...tinggal nk carik the right channel je n click SEND....kalau still x de ape2 perubahan....xpe la...kat dunia ni mmg die terlepas...

"KITA JUMPA KAT PADANG MASYAR"

p/s: x de ke org lain berani protes ek....pelik la......

No comments: