Wednesday, May 18, 2011

lame kan.....

hola uolsss...lame kan aku x hapdet...ade juge rakan2 yg mengakui merindui tulisan ku ini...ahhhh....main2 kan mereka.....eeeuuwwww...permulaan yang sungguh gediksss!!!!...seminggu ye aku x hapdet blog aku...ini adalah kerana aku perlu menghadiri kursus....lps tu kat umah aku tiada line internet pulak...mundur kan rumah aku...xde line tenet...mencik!!!!...bile la nk pindah ni...YA-ALLAH permudahkan la urusan aku ini YA-ALLAH....nk hapdet blog gune hp pun...malas....boleh kalau nk diikutkan..tp mls sebab x feel la nk update gune phone...mulai dr hari ni...sila la korang jgn muntah belahak ye...sebab aku akan hapdet cerite ceriti basi aku....yg dh berlalu berminggu2 tu pun aku akan hapdet....lantak la korang...mau baca kalu...diam...x mau baca kalu...berambus!!!!...
semlm aku ditinggalkan lagi...suami aku pergi bekerja ke luar daerah...BERKHIDMAT UNTUK NEGARA...la katakan..menyirap je aku...tadi tpon laki aku...die kate badan sesakit sebab tido atas tikar je...gile ke hape pihak penganjur...org travel separuh hari...dr kl ke perlis...bagi tempat tido begitu...nasib baik...laki aku yg pergi...kalau aku ade sekali...mau kecoh satu home stay...lantak la kan....kite ade hak kot!!!!...ape2 pun aku suda tidak meroyan spt waktu pertama kali...kedua kali laki aku outstation...maybe dh biase kot....cume still rase berat hati....owh....malas nk kenang...nnti rindu melampau!!!...balik dr kursus ni byk mende nk kene buat...nk kene buat claim...nk apply kuaters nk buat itu ini...alahai...rase nk belah2 badan ni jadi lapan belas....x cukup2...habis bebel pasal ni...nk cite pasal lain plak....

aritu...8 mei 2011...genap la setahun perkahwinan aku ngan laki aku yg kucintai sepenuh hati....dh setahun dh....rase mcm baru kawin minggu lps...masih segar di ingatan setiap satu dugaan...langkah...perlakuan..kesusahan...kemanisan ketika nk menjadi bini org...xcukup brg la...xcukup duit la...sekejap ke nilai 3...sekejap ke jln TAR...ade je mende yg x cukup....nasib baik aku dibantu a.k.a disponsor oleh makcik2 dan pakcik2 aku yg baik budiman (read: kayo...hahahaha)...kalau xde dieorg...kosong la perkahwinan aku...boleh dikatakan 80% dr wedding aku itu...disponsor...dr kad kawin...baju nikah (laki bini)...goodie bag...pelamin...bilik pengantin...cameraman...sume disponsor...tu belum lagi gula..beras..sirap bagai...pinggan mangkuk...tray buffet...sume sendirik punye....khemah...je org lain punye...haihh....KENANGAN TERINDAH...dlm kehidupan...xsangka aku akan kawin...


ingatkan jd ANDALUSIA smpi sudah...heeee...alhamdulillah....ade jodoh..yg ALLAH berikan pada aku....korang doakan aku ngan laki aku berbahagia dan berkekalan sehingga ke akhir hayat....hukhuk...
pada mlm genap setahun perkahwinan kitorg...ade jugak kawan2 yg sudi meraikan bersama...so mlm tu ke karaoke jambans kat sg buloh...nyanyi smpi terkeluar tekak memasing...so mlm tu harus la nyanyi lagi ikut tema...even la sore aku idok la RNB langsung aku nyanyi gak lagu RNB...lagu cinta2 je....laki aku mesti la ngan ego die..nyanyi lagu rock la kan...kalau bukeak xdok meesti die nyanyi lagu cinta cintun..sesilap lagu anuar jain...ape2 pun  i'm still happy.....sebab menemui cinta sejati yang diredhai ILLAHI....alhamdullilah.....




p/s: i love u forever n ever.....................

No comments: