Wednesday, March 13, 2013

entri mencelah kejap...kasi chance aku meroyan..

sebenarnya aku nak sambung berlagak pasal family day kluarga aku ujung minggu lepas...tapi skrang ni nak cerita sikit la pasal hati wa sama hati laki wa ada terasa skit la....

rezeki yang ALLAH SWT bagi pada setiap hamba DIA lain-lain...ko hebat lain...kami hebat lain...ko kurang lain...kami kekurangan yang lain.....

tapi kadang-kadang kita kene jaga-jaga...apa yang kita cakap...kita buat tak semestinya tak menyentapkan hati orang lain...kadang-kadang luaran orang pandai sorok kegalauan hati....pandai tutup kegusaran jiwa...sampai kadang-kadang orang ingat kita biasa ja...memang apa yang kauorang cakap tak salah...malahan benar dan memang patot dihebah-hebahkan...diberitahu pada suma orang...sebab bukan suma orang bernasib baik memiliki apa yang sedang atau telah kau miliki...kau kiranya adalah insan terpilih olehNya menerima nikmat dan anugerah paling terindah sepanjang hidup kauorang bergelar hambaNya...


tapiiii...kauorang jangan lupa...ada juga insan yang tidak dapat memiliki anugerah itu...jangan la nak bercakap dan nak bercerita seolah-olah orang disebelah-sebelah kau ini...tiada perasaan langsung...dengki...sedih...rendah diri...rasa tak bernasib baik...sume bercampor aduk...bukan senang nak menangani perasaan ini....jadi jika nak bragging...jika nak cerita pasal apa-apa pon pasal anak-anak anda....fahamilah perasaan kami ini...bukan anda tak buleh nak cerita pasal anak-anak anda...bulehhhhh sangat!!! tapi berpada lah...jangan la asal nampak muka kami...ko bukak cerita pasal anak ko...nampak je muka kami...ko cerita pasal anak kau...sensitif la sikit...tak mintak banyak....sikit je!!!

sekian kemeroyanan aku...

p/s: kauorang tunggu la...aku ada nanti....hari2 aku up entry 18 kali sehari...muntah la kauorang..!!!! astaga....niat ja dh tak baik....astaga!!!

No comments: