Tuesday, March 12, 2013

hari keluarga warigh-warigh hj abu bakar & hjh halimah

hohohoholaaaaaa...
lama aku tak menulis...bizi...hishhh...apesal asik nk tulis gini ek memule...orang tau la kan...kalau aku tak merempan kat sini...kompom2 aku meroyan kat luar....banyak keje....hahaha...masih jugak nk menunjukkan aku pekerja yang terbilang gemilang cemerlang...tak dak pekerja lain seperti aku....ewahhhhhh!!! (lantak la kan nk puji diri sendiri...dan bos tak puji...rakan sejawat ape tah lagi...so mari angkat bakul sendiri...eh mcm tu ke die punye pepatah...lantak...!!!)..

hujung minggu yang lepas...telah berlangsungnya hari keluarga...untuk warigh-warigh (waris-waris) anak cucu cicit keturunan hj abu bakar (arwah atok) dan hjh halimah (uwan)....untuk pertama kali dan untuk percubaan pertama ini....kami (urusetia) bersetuju mengadakan di rumah pusaka sahaja...mmg kalau ikot entri2 aku yang lepas2...ade jugak aku kemukakan cadangan2 tempat2 menarik nak buat family day tu...tapi setelah diteliti bajet dan kekangan-kekangan yang ada...so aku (AKU) cadangkan...hari keluarga ni diadakan di rumah pusaka...sementelahan (ambil!!!) pula...ari sabtu yang lalu...uwan dan ketua urusetia (mak anjang) aku nak mengadakan kenduri doa selamat dan akikah untuk baby beliau...so alang2 ramai yang balik untuk kenduri tu...maka lebih elok la cuti mereka dilanjutkan sehingga ari ahad...dan terus laksanakan family day tu...

warna tema adalah pilihan aku...hahaha...bukan nak menyamai mana-mana kumpulan politik...tapi kebetulan...mmg ramai yang kurang baju kaler itu...sengaja aku nk lihat kesungguhan mereka mencarik baju kaler itu...nampaknya...semua memberi kerjasama...malahan ada yang sanggup pakai baju jersi kaler itu...beli kat pasar malam harga rm10..tapi sampai perot FAILED...maka pakai la baju yang hanya sempat menutupi pusat...wakakakaka.....ini kelakar....al maklumla....saiz untuk orang perot moncit kekurangan di pasaran murah seperti pasar malam kg aku....muahahaha...(gelakkan org je lebih..diri sendiri pon teraniaya akibat perbuatan sendiri...nasib baik pakai korset cosway...ko mampu nk bersukaneka bagai tapi pakai korset....muahahahaha)....

ok mari layan sikit gamba...kire teaser la ni....teaser ko..haibat!!!


ini baru sebahagian dari keluarga je ni...ade 2 family tak dapat balik...ni pon anak beranak tak cukup yang ade...sebab ade yang keje tak bleh cuti...ade yang ade exam tak bleh balik....tgk kan...99% pakai kaler tema...siap ade yang nangis2 sebab takdak baju kaler itu...hahaha...lawak...mcm la kene halau kan kalau tak pakai kaler sedemikian...hahahaha...tgk gamba di atas...sume amik gamba...tegak je...mcm zomba...tgk gamba bawah...dh suruh cakap hooreeeyyyy baru nak cakap...yeayyyy....tgk la laki aku tu...mcm xdak perasaan je...org suruh kate horeyy pon die tegak je kat tepi tu...haihhhh!!! pakcik bad mood weiii...sape buat...aku la...muahahaha..!!!


ok nnti aku tulis lagi ek...dalam part 2..ewahhh...macam best je kan...EHHHHH...best la...sape nak kate family die tak best...!!! tapi family aku mmg best...sapo tak pueh hati meh kito jumpo dopan-dopan!!!! hahahahaha...

p/s: seronot weii...x saba nk organize 2nd year family gathering mcm ni...

No comments: