Monday, July 11, 2011

aku ingat pompuan je kepochi...rupenyeeee...lelaki lg parah.....

hai uolsss...
sebenarnye byk jugak nk cite...tetapi...biar la aku buat entri ni dulu...cite ni berdasarkan pengalaman org lain..tetapi aku try relate kan pengalaman org tu dgn pemikiran aku....oleh sebab bukan aku mangsanya...aku tidak berada di dalam keadaan sebenar...tp aku tetap rase...kalau aku la jadi mangsanye...mmg siap la LELAKI  itu.......
citenye gini..........
xyah jerit2 la dowh.....busuk la....!!!
si mangsa telah disuruh keje...biase la dh namenye keje...keje je la...tanpa sebarang bantahan...si mangsa p la keje...sampai mase...balik ke rumah....dh blk umah tu...si mangsa disuruh pulak keje....pada hari sepatutnye...si mangsa riang gembira bersama keluarge....oleh kerana si mangsa seorang pekerja yang taat setia pada arahan kerjanye...berkejaran la ke tempat kerja...selepas menjalankan tanggungjawabnye terhadap  keluarge...dalam keadaan tergesa-gesa...si mangsa pergi la kerja di tempat yang telah dinyatakan....dh keje bagaikan kuli arang batu.....selesai la bekerja....pulang la ke rumah.....lalalala.....sesudah bergumbira di hari tertentu....masok la semula ke opis utk menerima arahan selanjutnye utk bertugas....tetibe si mangsa terdgr satu cerite busuk tentang diri si mangsa....aku rase mcm nk lempang je muke si lelaki itu..(eh aku plak yg gewram) tatkala si mangsa menceritakan kepada aku....walaupun tidak dizahirkan di riak wajah nye....aku dapat merasekan betapa la si mangsa kecewa dgn perangai LELAKI itu....ape la salah si mangsa...aku sendiri tidak nampak...bukan aku x penah tgk si mangsa kerja....bukan sekali due aku tgk...berkali-kali....dh namenye pon pekerja bawahan...xkan nk bertindak mengikut kepala HOTAK sendiri...dh tentu harus mengikut arahan ketua kumpulan....kalau ketua lembap...lembap la keseluruhan projek....yang x seronoknyeeee... si LELAKI itu pegi kepochi kan segenap alam sehinggakan menceritakan perihal ketidakpuasan hatinye terhadap pekerjaan yg dilakukan oleh si mangsa kepada RAJA SULAIMAN (raja binatang dlm buku dongeng)...mengatakan si mangsa buat keje slow....HALLLLLOOOOO LELAKI saye tgk awak yg berpeloh2 bile kerja x menjadi....sape yg selowwww sekarang!!!!....tapi si mangsa diamkan saje...si mangsa pon dh malas nk amik port....sian si mangsa...ade je yg xkene....tp kalau lelaki lain yg LELAKI tu berkenan...keje macam T**K pon LELAKI tu suke....herm....entahla.....
ehem...jgn lupe ye LELAKI....si mangsa ni ade peha kiri kanan...bile dicubit peha kirinye peha kanannye yg terase sakit YA AMAT....peha kanan si mangsa berkate pade peha sebelah kirinye.... "mangsa, kalau LELAKI itu panggil awak kerja pada hari sepatutnye awak bergembira...katakan saje padenye..awak berada di obersea...xsempat nk berkejaran ke tempat kejadian...biar die carik pekerja yg rawjin nak mampos...yg pandai kipas punggung die...paha kanan x heran duit seciput itu...berbanding kata nista yang dilemparkan kepada peha kiri mangsa tu tau....sebab rejeki tuhan bagi...bukan LELAKI itu....faham..." ...xtau la si mangsa setuju atau tidak dgn plan aku....sebab si mangsa mmg xpenah nk mencaci mencela...mane2 lelaki...lebih2 lagi LELAKI itu atas dasar menghormati....yang menjadi kan kepelikan aku ialah...cacian dan kata nista itu tidak pernah diperkatakan di hadapan muke batang hidung  si mangsa...sume merepek..meraban...merapu dengan lelaki2 lain....tu la pasalnye tajuk entri aku " aku ingat pompuan je kepochi...rupenyeee...lelaki lagi parah!!"....ingat ye LELAKI....dunia ni dh kate babai dh kat LELAKI....kubur tu dh panggil2 je..mari..mari...kalau LELAKI teringat baik la LELAKI mintak maaf kat si mangsa...kalau x..LELAKI carik la kat padang masyar esok.....ok...cume yang aku nampak ialah si mangsa adalah seorg yg pendiam...berwajah kerek...tidak pandai menyembang seperti org2 tue yg menyembang di kedai kopi...tetapi hatinye baik...dan sangat menghormati org lain terutamanye org yg jjjjjjjjaaaaaaauuuuuhhhh lebih tue darinye.....haihhh LELAKI...kalau la kata cacian dan nista itu kau lemparkan terhadap aku...mmg nk carik nahas ko....biar la aku kene buang keje pon janji aku puas..bagi sedas kat batang hidung ko....haihhh...


p/s: siapa mkn cili die rase pedas....entri ini lebih kepada mengingatkan....jangan buat org lain mcm xde kepala hotak...sampai ko nk pikir kepala hotak ko je... renung2 kan la......adiosss!!!..

No comments: