Friday, July 1, 2011

mensyukuri nikmat ALLAH S.W.T

hola uolss...sori ari ni lmbt plak aku update...td kat opis xsempat nk update blog..huhuhu....byk keje nk kene settle seblom next week...sbb next week nk ditambah plak ngan keje lain..so sbb xmo tertangguh2 keje aku nk siapkan jugak ari ni....dedikasi bukan...??? hahahaha....owh saje la nk kongsi info kan...xtau la korang dh tau ke blom...aku baru tau 2-3 hari lps...sian aku kan...sib baik ade org bgtau...kalau xde...hampehhh...smpi skarang xtau agaknyeee...ni utk pekerja gomen je la...seperti telah diketahui oleh sume org kan...peperiksaan tahap kecekapan (PTK) telah dimansuhkan.... dgr2 cite dh digantikan ngan satu penilaian....dimane mengikut ape yg aku paham la kan... kite dinilai oleh bos kite...kite jugak  menilai bos kite...kite juge dinilai oleh org disekeliling kite...kite jugak boleh menilai org disekeliling kite itu...huh!...xtau la betol ke x..???kalau betul bagus la jugak kan...xde la kite rase mcm org yg xsepatutnye dpt markah tinggi..dpt markah tinggi sedangkan die hanya seorg yg suke mengipas...kaki bodek...so selain bos yg die suke bodek tu yg nilai die...ade lg org2 lain yg penah bekerja ngan die...nilai die...so adil la...kan...??? xtau la sebab mende ni blo dipraktikkan lg...so kite wai n see je la kan...huhu...
so sebenarnye aku nk cite pasal ape yg aku masak ari ni utk santapan kami laki bini...aku masak lauk biase 2 je..tp aku bersyukur krn masih diberi kesempatan utk bernafas di bumi yg fana ni...( wahhh syahdunyeeeee)...aku tgh tunggu laki aku balik ni...sian die...byk keje...demi mencari sesuap nasi utk kami sekeluarga.......
so apa2 pon meh nengok lauk yg aku masak ni..lauk bese2 je...lauk org kg...kate laki aku...abis nk buat mcm mane...kalau aku masak lauk extravaganza skit...die xmkn...die kate xkene ngan tekak die..so aku masak je la lauk bese2 ye..pedulik ape aku kalau ade org nk kate..." eleh lauk pon rentung,,,ade hati nk upload kat blog"....aku jwb HEYYYYYYYYY.....ADHA KU KAY SHAH..................babai...

ikan keli ngan ikan kembong guring...ditambah perise ngan sambal belacan....erk...huduh kan ghupe sambal belacan aku..sbb blender murahan itu x kisar abis2 cili aku..TEKANAN je aku nengok sambal belacan gini...nasib la ko syg....

ni plak bayam masak tumis air......jgn nk ngata arrr!!!!!

p/s: best sgt dh duk berdue ni...dgn senang hati masak utk laki terchenta...ikut suke aku mau masak mcm mane pon....huuuuuuuuuu...besttttt!!!!

No comments: