Thursday, September 8, 2011

KUB scanning

hola uolss....
ni cerite isnin yang lps...almaklum la....penulis blog ni 'RAJIN' benar (read: pemalas)....so banyak la cerite tertunggak......rasain la termuntah ijo korang bace blog yang bohsan ini...catatan perjalanan hidup seseorang yang bohsan....dan nampak sgt korang pun bohsan sebab membace blog yang bohsan ni....(berjaye menggunakan perkataan bohsan bebanyak kali...BOHSAN sungguh).....
ni la mesin nyeee...

contoh yang kene scan la....

ape itu KUB scanning....jap aku nak google....ehehehe...oh okay..kalau korang google jumpe la apekebendenye KUB scan tu....KUB tu stand for Kidney Ureter Bladder...untuk scan2 mendealah tu...tgk kot ade batu karang ke ape...sebab doc ni....biase la...sakit tmpt lain...tmpt lain pon die suruh check....haihhhh semenjak 2 menjak ni...macam2 penyakit....laki aku kate penyakit mengade2...eleh!!!...tp aku rase tu peringatan dari ALLAH SWT...supaya aku ni sedor diri skit....kot x esok...luse....DIA 'jemput' aku...penyakit2 tu sume penyebab je....(tapi x jugak insaf2.....hishhhhh...ape la nak jadi ni....SUBHANALLAH)...tp ade jugak org kate...penyakit2 ni sume pembersih dosa...maklum la manusia macam aku ni berbakul-bakul dosanya.....

so hari tu...ade 3 org yang dok kerumun aku....tmpt ni sebenarnye macam kolej kot...untuk budak2 yang mmg amik bahagian nak scan2 org ni....so yg attend aku tu...budak laki india....n budak pompuan cina...rasenye...budak pompuan ni..baru masok kot...macam baru kene jolok ngan budak laki india tu...HAAAA bukan jolok yang korang dok pikir tu...jolok yang pantun melayu tu la..."buah cempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan...saya budak baru belajar...kalau salah tolong tunjukkan".. sib baik budak india tu buat elok je...xde la ganas ke ape ke kan....(tapi sian aku tgk dieorg ni...rasain la nengok body2 pesakit yang x menggiurkan macam aku ni kan....) tapi dieorg dpt aku jadi pesakit dieorg aritu..kire ngam la kan...kalau dpt aci sebelah katil aku tu.....hilang selera trus kot...wakaka....(macam la ko pembuke selera sgt kan....!!!!)...dah la time aku g tu time aku piyet....sib baik die scan bahagian perut je....die cume scan bahagian...salur kencing...buah pinggang n tmpt perkumuhan tu....lame gile plak tu...sat suruh terlentang...sat suruh mengiring..kiri..sat kanan..sat terlentang balik....haaaa...pastu xpasal2 trakea pon kene check...kot2 ade tiroid...dh macam bahan ujikaji aku rase...time bebdk tu buat...ade le cikgu dieorg...sat2 masok tgk...student dieorg scan....time aku g tu...siap tukar2 tmpt la aku kene scan...ngan bdk laki india tu...duk atas katil tutup tirai je...ngan budak cinos tu duk dlm bilik gak...haihhh...mcm2 ikutkan je la...kang failed plak bebdk tu....

harap2 result ok la....sbb doc risau...sbb aku kan ade hypertension (read: darah tinggi)..takut la kot kene penyakit berangkai ngan kencing manis (kompom xde..dh check)...sakit buah pinggang kan....tp yang aku pelik...walaupun aku gemok n ade hypertension....tahap gule n kolestrol dlm badan aku adalah normal...seperti yang dikehendaki dalam badan....x paham aku.....ape2 je la kan....janji....result nye nanti aku x de sakit buah pinggang ye....malas nak beratur ngan warge2 emas...buat dialisis ape bagai nnti....owh scanning tu aku buat kat VISION DIAGNOSTIC CENTRE...kat kelana jaya...area2 belakang giant hypermarket KJ tu...aku rase kalau korang nak buat pemeriksaan kesihatan percume kat ctu bleh la kot...aku rase mcm ternampak brochures die aritu....

p/s: oleh yang demikian...jage la kesihatan anda....uhuk!!!

No comments: