Wednesday, September 14, 2011

tragedi 10 september....

hola uols....

teringat lagi...dlm 4-5 hari sebelum 10 september tu....aku rase sgt tak sedap hati time bersalam cium tgn dgn laki aku....aku ingatkan itu hanya lah mainan perasaan aku...biase la ...bile time hormon mengade-ngade aku dtg....mcm2 rase dalam hati aku....so aku diamkan...aku xbgtau laki aku...cume aku kerap tpon or msg die...tny dh sampai ke belom kat opis or tmpt die kene buat keje...kalau nak ikutkan aku...die nak berak ke...nak makan ke nak kencing ke...hatta nak bersin pon aku nak suruh die repot kat aku...tp mmg nak mintak pelempang la kalau aku mcm tu kan....

nak dijadikan cerite..masok2 je keje lps cuti raye seminggu tu...mmg laki aku stret kene buat keje kat dataran merdeka...persiapan untuk hari merdeka & hari malaysia tu...mmg besar-besaran la....kene pasang speka...dr terowong afta masjid kl tu...sampai la ke area sogo tu...jauh tu baiiii!!..pegi keje seblom kul 7 dah kene terpacak kat dataran merdeka...kul 12 malam baru leh gerak balik umah....sampai umah around 1am..pastu pepagi kul 6am lebey dah gerak ke kl balik...sian sgt kalau tgk...tp ape nak buat..dh namenye 'BERKHIDMAT UNTUK NEGARA'....kene la jugak.....

so pagi 10 september tu...supposely...laki aku kene ade kat sane pukul 6 pg...gile ke ape?..kul 1 mlm td baru smpi umah...kul 6 nak kene ade kat sane...? pukul brape nak tido..kul brape nak bgn blk kan..?? so aku tahan die...tido sampai pukul 6...die mandi...siap2 dlm kul 6.15 die kuar umah...(aikk mandi dlm 15 min je..maaf la...exact time aku x ingat la....) so dah salam2 dah 'ringan-ringan'...erkkk!!...aku babai die n bg la sedikit briefing kat die...sebenarnye aku insist nak anto die g keje ngan kete pg tu...sbb pagi tu hujan..so jalan still licin dan ditambah plak dengan ketidaksedapan hati aku ni....tapi die xnak...sbb die kate xbleh nak merayau2 kalau die x g keje naik moto...so ntah mcm mane plak...aku terime je...keputusan die tanpa berbalah (selalunya aku argue jugak..nape x nak aku anto..ujung2 die mengalah n aku anto die...) so pg tu sbb kan masih awal lg..aku sambung tido....lelap la jugak...dlm kul 6.30 pg tu...aku dpt call...aku tgk name laki aku naik...aku dh risau...jantung dh berdebar...apehal plak die nak call aku...xkan dh sampai kan....??
sekaliiii..............

laki: YUNK....I EKSIDEN NI....I JATUH MOTO...
aku: (dengan terkejut) KAT MANEEEEEEEEEE!!!!!!

time ni aku dah melompat turun katil....

laki: KAT JALAN MOTOR KAT DEPAN BANGUNAN FUJIFILM..(area hotel armada, pj)
aku: U TUNGGU I DTG.....................

time tu aku xsempat nak tny die ok ke tak...aku trus capai anak baju...capai baju...pakai suar..gosok gigi pon xsempat...motif...laki eksiden nak gosok gigi mandi bagai kan...aku sempat kumur2 ngan listerine je...aku capai beg...capai kunci kete...zasssss trus gerak ke fed hway....sepanjang jalan...dr umah ke tmpt kejadian...aku high beam je sume kete...mmg aku tekan minyak sampai...120-140 km/j...x laju kan..? biase je....dah nak sampai tmpt kejadian aku call lg laki aku...aku nk tau die ok ke tak kan..?? die kate die dh pegi ke PPUM....aku bajet ade la org tlg anto kan ke ape...? gigih plak carik PPUM...sbb x penah smpi pon ctu...sib baik...senang je ALLAH lorongkan jalan ke ctu kan....park kete trus ke bahagian TRAUMA/KECEMASAN.....bile aku tny sape anta p sane....die kate die bwk je moto die sdr...gile gagahkan laki aku...!!! aduiiii..........

hancur luluh ati aku...tgk laki aku...dgn kasut dan stokin yang penuh berdarah...aku check semua badan die..(mengalahkan doc)...kepale sume ok....aku daftarkan die....n tunggu nak jumpe doc....kalau ikutkan hati aku...dh lame aku teriak dlm sepital tu...sebabkan aku xnak laki aku susah hati...aku keraskan hati...aku nangis dlm hati...tgk laki aku ditmpa kemalangan....mmg la  xseteruk mane...tp mengikut sejarah pe'rempit'an laki aku...ini la yang plg teruk die penah kene...setakat melecet2 jatoh moto tu ade la...masok kuar bilik rawatan...last sekali kene jumpe pakar ortopedik....sbb doc yg check die awal2...bg aku tgk...ade crack...kat tulang kaki die....die x sure sama ada perlu di'operate' utk letak skru..atau x perlu....sampai kat doc ortopedik tu...selambe je die...korek2 luke berlubang laki aku tu...aku tgk kot...nampak la tulang kaki laki aku tu...luckily...doc kate xperlu admitted...x perlu pasang skru so xperlu la di'operate'...cume kene pakai simen....and a few stitches....A FEW...????? aku rase 1 jarum je dah sakit...ni a few....??? so time doc buat procedure ni aku x bleh tgk...kene tunggu kat luar....mengikut laki aku....lps die basuh luke laki aku tu...2 kali laki aku kene bius....bius kat tmpt berlobang tu je...so laki aku sgt sedar utk tgk procedure tu...die kate lps cuci tu..doc tu...potong lagi kulit2 kaki die yg dh rosak tu....n doc tu jahit lapisan pertame...lapisan dalam tu..die kene 4 jarum...lapisan luar plak...dlm 5 jarum...total 9 jarum....omaigoddddd.....siannye laki aku...kalau bleh bagi2..biar la aku amik sikit kan....biar same2 rase sakitnyeee...

dah settle sume urusan dgn doc....nak settle plak ngan myanmar bodo ni...ntah stim ape si myanmar tu pagi2 subuh ni kan...pukul 6 pagi die bwk moto..mcm jln tepi pantai kat myanmar..pastu sesuke hati buat jalan kat malaysia ni..mcm kat myanmar...konon hebak sgt la bile ade awek duk bonceng blakang die...mcm dieorg berdue je atas jalan raye tu...kalau ikut ati aku...aku nak penampo je muke myanmar tu...apesal ek...pendatang asing ni...dtg sini..suke buat pasal...!!...dgn jenayah nye....dengan masalah sosial nye...ngan x hygenic nye...pengotor....ni myanmar ni...bawak sekali dengan bangang nye...dh la bwk moto duk tgh2 jalan moto...dgn slownyeee...(dok main telo ke ape..!!!)...bile laki aku nak overtake die...selambe je die masok ke kanan....mmg berdentum la...sib baik laki aku..langgar sisi die...kalau langgar belakang ke...langgar depan ke...parah gak la laki aku nak menjawab kat balai...mmg dh sah2 myamnar tu salah...si myanmar sengal ni plak...mmg sengal la laki bini...lps eksiden..kene maki ngan laki aku tgh2 jalan tu...bleh plak die kejung je kat situ...siap laki aku..suruh myanmar tu follow p sepital...sampai sepital laki aku rampas kunci moto...bleh plak die sambung bercanda ngan awek die...sambil tunggu supervisor die sampai n tunggu laki aku settle rawatan....kalau die bijak...time nak ke sepital tu...die dah presss moto ..blah la kan...bukan laki aku terdaya nak kejar die kan...die pon ikut je la...dh settle sume...bos die sembang bla..bla..bla...die bagi rm 200...utk hari tu...n die kate sume kos utk baiki moto...die tanggung...means..tolak gaji myanmar tu la....so kate ngan laki aku....terime je la...rm 200 tu...anto moto nnti kite claim la....lps dieorg dh blah tu..terase mcm x berbaloi la plak kan...sebabkan kejadian ni...laki aku x bleh nak keje luar yang bermaksud...ujung bulan masyukkk la kan...so kitorg amik lawyer.....claim insurans moto yang myanmar tu bawak...moto kampeni die plak....so segale kelecehan dgn pihak lawyer ngan pihak polis terpakse la kami hadapi....tunggu la...kalau ade rejeki...ade la tu....tunggu je la sampai kes settle di court....I SEE U IN COURT U DAMN FOREIGNER...GET OUT OF OUR COUNTRY!!!!!....

tragedi yang tidak boleh dilupakan untuk tahun ni...diharapkan semoga laki aku cepat sembuh..n boleh berjalan dengan sempurna...xmo capik2...dan menjalankan tugas seperti sedia kala...still bleh angkat2 speka2 yg berat dr badan die sendiri...

p/s: walaupun kecederaan yang dialami oleh laki aku tidaklah seteruk org lain yg teruk2 tu...penjagaan haruslah 1st class...sbb die laki aku....!!!!


No comments: