Wednesday, September 19, 2012

cerita basi....mari baca bersama...

hola....xyah nk intro sgt lah... korang pon dh tau dh...blog aku baru bleh dibukak...xyah nk merempan pepanjang la kan...trus le aku tulis pasal cerita-cerita basi yang berlaku sepanjang tahun ni...

CERITA 1 ------>>>> CERITA HARI RAYA...

memula nk cite pasal hari raya la kan...sbb baru sgt berlalu nye pon kan...kalau korang nk tahu tahun ni...raye pertame adalah di rumah mertua iaitu di kampung halaman laki aku...LENGGONG, perak...kenape aku berlembut hati selepas bergadoh kecil-kecil beberape kali ketika nk tentukan dimanakah kite pada hari raye pertama...SUNGGUHPUN LA...tidak penting dimana pon kite berada pada hari raye pertama...kemeriahannye tu lain sgtt..lain org lain cara menyambut hari raye pertame tu kan....ade org habiskan mase depan tivi...ade org habiskan raye pertame tu pegi melawat rumah sedare mare...
jadi...setelah berkecil hati...berkembang hati...ditimbang tara...ditambah tolak...akhirnyeee...aku bersetuju utk berhari raye PERTAMA di kampung laki aku...sebabnye...pertama: hari raya pertama tahun ini...ramai kaum kerabat (read:pakcik/makcik) aku...turn hari raye mereka di rumah mertue masing2...so kalau konvoi x best sbb ade yg keciciran...mmg menjadi kemestian kluarga aku...di pagi raya pertama..selepas bersolat sunat raye...lps dh mkn juadah di rumah uwan/makndak dan rumah aku...kiteorang akan berkonvoi...paling2 kurang pon 7 kereta...akan pergi menziarah rumah saudara mara...dr pg smpi tgh hari...balik rehat...dlm kul 4 tu..gerak semula menziarah rumah sedare...6 ptg balik...mlm kang lps  maghrib kalau ade rumah yg miss gerak semula...haaaa..mmg penat..tp seronokkkk sgt...so aku putuskan untuk samakan semula turn hari raya tu...maksudnyeee...kalau tahun ni pakcik2/makcik2 aku raye umah mertue..aku pon same la...hahahaha...kedua: sebab mase raye ketige aritu...adik ipar aku buat kenduri kawin die..(menyambut) belah pompuan la...hermmmmmmmmmmm...kang kalau raye pertama kat n9 dlu...berlame2 pulak kat perak...NO-NO....so lps kenduri trus CHA ALIF BOT... le....zassssssss.....
dan x berape nk best la hari raya tahun ni..sebab ade berlaku beberape UNFORTUNATE EVENTS (read:kejadian yg x di ingini) berlaku...xleh nk story sebab off limit sgt......whatever it is....tatap la gambar bini yg tgh salam laki di pagi hari raye...dengan hati yang sarat dengan kesedihan (drama lebih)...muahahaha
gambar lain xleh nk upload...line internet dh stat menggedik...lantak la...satu pon jd la kan...bukti le kiteorang masih menyambut hari raye seperti biase...walaupun aku x biase..first time raye jauh dr family aku ...dh la xleh nk call..maxis pon nk buat hal...taaaapiiiiiii...warna tema tetap ada utk raye tahun ni...kelabu uolsss...baju aku glemer tu...liplap..liplap....

CERITA 2 ------->>> CERITA KAWIN ADIK IPAR......

berlaku dlm bulan june yg lalu...xbyk sgt yg nk diceritakan...sebab nk jage hati byk pihak...susah...kalau kluarga sendiri..maybe senang nk story...when it comes to in laws biz..mmg susah....tp ape yg seronoknye time tu adalah....lps kenduri beliau kami ke padang besar...mmg dh lame gile x kesane...mesti beli walau 1 brg..tapi dh namenye kaki shopping (mcm byk duit je aku menyembang) xkan nk beli 1 brg...mesti le beli berbyk barang...ahahaha...tp sempat jugak la laki aku sound mak ngan maklong die (sound aku sekali la tu " sape nk beli periuk belange...junjung le smpi kl" huhuhuhu..sebab kete mmg padat nak mampos...kalau myvi aku tu bleh ckp mesti die kate "WOIIII BERAT LA KORANG NI..."  mmg padat meladat weiii...tp ape nk buat..kang kate berkire plak....huhuiii...tp ade aku kesah bile laki aku sound gitu...sempat jugak rembat toto (narita) tu 1...bekas isi ice size kecik 1...n sempat la belikan baju utk baby aqil ngan kasut utk alyaa...dh beli kan...xkan nk suruh aku junjung smpi kl...sumbat le memane yg bleh...muahahaha...



gambo lain mls aku nk upload...gile lembab..tgk je la dlm fb tu...gambo tu je pon aku ulang2....time ni akad nikah............
habis cite pasal perkawinan beliau...................

CERITA 3 ------->>> CERITA ANNIVERSARY KAMI YG KE-2...

macam biase le...selagi blom ade anak ni..bleh le berjimba ngan laki mcm zaman boipren gelpren dedulu...dan menjadi kebiasaan...(ewah...mcm le dh kawin bertahun kan).. laki aku akan suruh aku usha tempat hanimun yg berupe pantai...suke gamaknye laki aku dgn pasir pantai...deruan ombak...angin pantai yg bertiup sepoi2 bahasa...muahahaha..kluar dh bahasa novel...tahun ni x dpt nk beli tiket airasia tambang murah gile babi..sbb malas nnti bile dh beli...laki aku plak kene outstation...xke aku kerasukan ablasa di situ...so kitorg decide...pegi je tmpt yg bleh driving sendiri...kalau ikutkan hati aku yg diva la sgt ni..mls nk drive2 ni...wahhh...takkabur nyeee ko...tp apakan daya laki aku dh buat keputusan nk jugak mendriving...ingat nk ke trengganu..tp line mcm xbrape nk clear (motif laki bini sah kawin nk kene usha line..???) tp last2 ke PULAU TIOMAN...sbb ade 'duty free zone'....tp x best mcm kat langkawi...brg2 skit sgt....
so mendriving le kami laki bini...dr putrajaya-singgah rembau-pulau tioman...bleh tahan jauh la...rase mcm nk patah balik je...huhuhu...
sampai sane berkenalan la dgn lintah darat kat sane...menyedut duit org je kejenyeee...sib baik la..laki aku pegi kali ni nk pegi rilek2 je...xmcm kat langkawi aritu..byk je tmpt nk pegi...kat tioman tu kiteorg duk kg tekek...dr jeti ke chalet yg jalan kaki pon xsempat nk mengah die charge rm10..naik kete mcm nk roboh plak tu...tensi aku..die suruh kitorg amik pakej die la ape la...mmg termakan la hasutan ko itu...tp kalau x sewa ngan die xkan nk jalan kaki mcm omputih tu kan...i xrela lemak i pecah begitu sahaja...penat simpan (dasar pemalas)....so amik la...tu pun amik the cheapest pakej...yg paling xtahan tu...mamat tu ingat aku ngan laki aku adalah pasangan kekasih yg dtg pulau tu sebab nk bikin onar...mari bace perbualan kami dgn die...mase tu kitorg jln2 kaki kat area kg tekek tu..ala2 mcm omputih la...kononnnnn!!

mamat pulau: korang ade amik pekej mane2 dh ke...(time ni die kutuk2 la kampeni lain yg buat biz mcm die jugak...dasar org melayu meniaga...caras org lain)

kami : blom...apsal...??

mamat pulau: amik ngan aku la...aku bg harga baik punyeeee...bla..bla (cite pasal pakej die la)

kami: ok la harge tu...(dh setuju le..lps nego2 rege)

mamat pulau: korang duk kat chalet org dive tu ek...?? tmpt tu clear..kalau ade org ketuk mlm2 korang call aku...tp mmg tmpt ni clear..

kami: ko ingat kitorg ni blom kawin ke..???

mamat pulau: alaaa..ramai la yg mcm korang dtg sini...aku open je...xkesah punyee!!

kami: heyy..kitorg dh kawin la...

mamat pulau : ala xyah nk kaverline sgt...aku tau korang blom kawin....

kami: ahahahaa...x caye sudah..

bleh mamat pulau tu xcaye aku ngan laki aku dh kawin...haihhh la...mude remaja sangat ke kitorg ni....lalalala...jgn muntah hijau plak yg membacenye...tp ini betul2..bukan cobaan!!! hahaha...(gambar xleh nk upload..line internet gile slowww)

p/s: mmg mcm pasangan muda remajakah kami..?? apa kata anda.....hahaahahahaha...





















No comments: