Tuesday, September 25, 2012

Kita Yang Merancang Tuhan Yang Menentukan....

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh.....
 
Wahhh...salam pon kene bg mengikut tajuk...bukan ape selalu Hola!!!...nmpk funky skit....huhuhu...hari ni muslimah la skit...kene le sikit ngan tajuknyeee...
due-tige menjak ni emosi sgt la x stability...sebab ape...??aduhaiii...byk yg kene off record...sebab nk kene jage hati byk pihak...walaupun sipolan itu xmembace blog x berilmiah ni...tapi mesti ade org yg akan terase....huhuiii..makin parah nampaknyeee...dah-dah...tukar topikkk..!!
bagi sesape yang mengenali diri ini (ewah mcm ayat majalah URTV plak)...mesti dah tahu yang aku dh kawin 2 tahun plus plus...tapi masih belom dikurniakan rezeki dari yang Maha Esa...nk buat mcm mane kan...
psst....dedulu mase time mude remeja...time tgh geletis tu...ingatkan lepas je kawin kompom mengandung....(cetek sungguh pemikiran kan..??) ...so aku bajet kalau aku kawin nnti senang le nk pregnant kan...lgpun mak aku ngan adik beradik die...aku tgk senang je....tau2 je...7 org anak...paling skit pon 3 org tau anak makcik2 pakcik2 aku ni...so aku bajet...aku pon senang la...tapiiiiiiiiiiiii TIDAKKKKKKK!!!
mungkin la dicampor dengan cara pemakanan (menyebabkan pengumpulan lemak di bahagian rahim...so sperma xnampak jalan menunju ke destinasi...elobrate jelas kan..)..mungkin jugak sebab lifestyle...huhu...maybe jugak sebab byk dosa ngan org TUA...byk faktor yang tersurat dan tersirat...pusing2 akhirnyeeee aku gunakan la phrase MANUSIA HANYA MERANCANG TAPI TUHAN YANG MENENTUKAN........
tapi ade jugak kawan2 aku yg senang je...org kate 'tanah subur'...elak la mcm mane pon...kompom lekat la...haihhh..kekadang rase dh xtau nk jawab ape kalau balik kampung...sudahnye aku sediakan 2 contoh jawaban mengikut kriteria umur si penanya...kalau yang bertanya tu berpangkat makcik pakcik uwan atok nenek ibu dan bapa atau jiran yang tua atau org itu berusia 50 tahun keatas (warga emas la) aku akan jawab "hehehehe...belom ade rezeki la..."...tapi kalau yang bertanye tu umur dibawah 30 tahun...mude remeja...kawan2 adik2 kazen2...aku akan jawab : weh...mane bleh ade anak skarang...nanti nk pegi klabbing takkan nk kelek anak kot...muahahaha"...syaitan sangat jawapan tu kan...tapi ketahuilah bahawa hati aku rase nk tercabut menahan kesedihan bile sesape pon tny soalan tu...lagi2 ade yg pepandai assuming aku ni planning aku nye pregnancy...xde maknenye nk planing2..lain la...pantang sentuh aku boncit..pantang sentuh aku boncit...ITU iye aku planning...ni nk lekat satu pon xnmpk batang hidungnye..nk planning...memamg itu bukan planning aku....huhuhuhu...
tapi aku ade gak perasan sumthing...kat opis aku ni...ramai org yang kawin (xkesah la laki ke pompuan ke) yang keje kat opis aku ni....ramai yang blom preknen...sebab ape eh...takanan kerja ke....wahh nk salahkan opis plak...tp memang ramai yang senasib ngan aku kat opis ni...tp bile balik putrajaya...tekanan datang balik...pandang kiri nmpk pompuan ngandung...toleh kanan...nmpk pompuan ngandung...pegi mydin...nmpk pompuan ngandung...pastu laki balik keje cite..."yunk...bini si polan...si polan dh ade isi...bini si polan sipolan...dah ngandung!!!!" WHHHHYYYYYY MEEEEEEE!!!!......maaf ter'histeria' kejap...huhuiii...tapi ape nk buat kan...?? x kan aku nk menidakkan kabahagiaan org lain...x mengapa lah...penah gak dgr satu phrase ' TUHAN TAK BAGI UJIAN KAT HAMBA-NYA KALAU HAMBA-NYA TAK MAMPU NAK MENGHADAPINYA...' so aku terima lah UJIAN ini dengan hati terbuka....
hermmm tunggu la...kumpul duit sikit2...baru nk pegi buat treatment...nk g check la...ape problemnye...kalau memang x bleh nk di ubati kite amik la pendekatan lain...aritu ingat nk buat lepas raye...tp almaklum la dh beraye sakan xhengat dunia...dan berlaku beberape perkara yang mmg terpakse melepaskan duit yang dikumpul untuk memuaskan hati beberape pihak...terpakse la lupekan hasrat nk buat checkup afta raya...lg pulak....nak stat kumpul duit utk insurans myvi plak...terpakse la buat lps settle mende2 tu...maksudnyeee...try buat checkup dalam bulan nov la...dalam mase tu bleh la kikis sikit2 lemak ni...kang kompom kene marah ngan doktor sebab lemak byk sgt bermaharajalela kat sekitar perot ni....lalala...(haa..yang bace tu jgn nk ketawa2 sgt la...)
tapi buat mase ni...masih gunakan pendekatan manusia normal yang lain...baru-baru ni...ade la member 1 opis yang penah mengalami nasib yang sama...agaknye...die sedih kot...sebab die dh berjaye 'lekat'...tgk aku blom dpt...so die bagi aku 2 biji buah...BUAH ZURIAT...mengikut sumber2 yang aku bace...buah ni buah Adam Hawa...wallahualam...kalau x silap hanya boleh didapati di Tanah Suci Mekah...ade org bg kat die...die pass kat aku...lepas die dh 'lekat' ...aku cube je la...lgpun ade gak org nk bantu kan....so aku try la...
 
 
ini rupe lepas kopek...gambar ni cilok kat blog org...google yg suruh...hihihi...

 
ni gambar BUAH ZURIAT yang belom dibuat ape2..kulit die keras mcm kayu...bau pon mcm kayu...
 
Ari minggu aritu...aku pon (eh silap...laki aku) pon keje kan la buah tu..aku mmg dh diberitau..buah tu mmg susah nk kopek...kawan aku kate die bukak gune gergaji...gileee...aku mane ade gergaji....sudahnye...sib baik dapat laki GAGAH PERKASA MCM THOR...cume takde penukul mcm THOR tu..muahaha...
 
ni la THOR...huhuiii...for those yg xkenal la...muahahahaha...
 
dpt la kopek kan BUAH tu untuk dapatkan bijik yang belah dalamnyeee...BUAH ZURIAT tu mmg keras YA AMPUNNNN!!! laki aku yang gagah perkasa tu  gune...pisau potong daging aku yang dibeli di NSK...kain lap dapor ngan anak lesong batu aku...jahanam jugak la anak lesong batu aku tu...sikit je la kejahanamannyeee...huhu..pastu direbus dalam periuk (selain periuk besi)...periuk pyrex aku xsure la...so dh 2 3 hari kami amalkan...ade org kate minum 44 hari...ade kate minum sampai preknen...ade jugak yang kate minum smpi air rebusan die jadi jernih mcm air biase...minum tu kene la disertakan dengan selawat ke atas nabi junjungan kite  Nabi Muhammad S.A.W sebanyak 3 kali diminum pagi dan malam..ntah la....aku cube je...TAPI...tetap la...TUHAN YANG MENENTUKAN....
 
 
p/s: amik kau...entri panjang meleret tiada isi penting...padahal nk bgtau aku minum air rebusan BUAH ZURIAT je....huhu...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: