Tuesday, September 18, 2012

sampai bile weh..??

holaaa...
 
lama x merempan dlm blog x pekdah ni...
sebabnyeee....mmg aku xbleh nk bukak blog aku...ntah apesal ntah..
ntah ape aku dok oter2 aritu..ntah ape aku tekan...tetibe xleh nk tgk isi kandungan blog aku...bleh tgk yg atas je...pelik...pastu tny kwn yg pandai skit dr aku...kate buat gini2...trus bleh...sikit lg aku nk delete blog yg ini jugak...huhuhu...
 
haaa..pasai tajuk tu...
 
sesuai dengan peningkatan usia ni..(ecewahhh)...teringin le nk beli aset....walaupun gaji mmg sgt le nan ado ngan menyimpan serat-dua tetiap bulan...tp TETAP le berangan2 nk beli RUMAH....iye beli umah adalah pelaburan jangka masa panjang yg bagus...TATAPIIIIIII....rumah baru nk naik..ke umah seken hen ke...punye le MAHAL nk mampos!!...tekanan aku kalau usha2 harga umah...memang le aku bleh buat loan gov...tp umah hape je aku mampu beli...umah flat....xkan le dh tua2 esok nk duk umah flat jugak...lgpun dh tau dh betapa azabnyeee duk umah flat ni...dh terbayang dh esok2 kalau aku ngan laki aku kalau 2-2 dh tua kerepot...anak plak keje..xde mase nk tgk2 kiteorg...duk plak kat flat penoh ngan bangla..negro...indon...myanmar....OHEMJI....x koser ye....belom kire hamjing (read: anjing)...nnti2 kalau meninggal susah plak org nk uruskan...buatnyee lif rosak...aduiii...xshukeeee...
 
 
berangan je la (gambar ikhsan google)
 
 
kalau nk beli umah teres..waima setingkat...harga nauzubillah....MAHAL nak mamposssss!!! rase mcm x termampu nk membelinye...
memang le kerajaan ade buat skim umah pertama ku ke hape ke namenye ntah...tp untuk org bergaji rm3000 ke atas kot...(kot la....xbuat homework pon pasal skim nih...main tulis je ni)
abis yg gaji kecik xsmpi rm1000 ni mcm mane...??? huhuhu....gaji laki campo gaji bini ade le rm2000...nk beli rumah apakah...???
 
adakah aku laki bini kene duduk bwk jambatan MRR2 baru kerajaan nk ambik tindakan ke atas pemaju yg jual rumah..MAHAL BAPAK PUNYEEE!!!!
 
pening2...mane nk carik umah murah2....kekadang rase mcm nk beli umah kat langkawi ke...kat tganu ke...kelantan ke..muadzam shah ke..?? lenggong..(BIG NO-NO)  tp..jauh dr sedara-mara dan jauh kalau esok2 ade anak... nnti dieorg kate...JAUH LA RUMAH U MOMMY....TUNGGU ADE EPOT BARU KAMI BLK....mase tu nangis je aku laki bini...
 
mak aku ade le ckp...buat le rumah mesra rakyat kat tanah die...tp...sian plak ke laki aku...nnti org kampung die kate aku ni QUEEN CONTROL pule....rumah pon nk buat kat kg aku....tp dh ade tanah kan...ape ke salahnye kan...org kampung yg cakap mcm tu tu...ade ke tanah nk bg kami laki bini buat rumah kan...tp xpe le...rasenye buat je la jugak...bg adik2 duduk rumah tu...bleh buat rumah persinggahan time musim buah...huahuahua...ok le jugak umah mesra rakyat..wpun tecit....nnti ade duit lebih..tambah le skit2...lgpun tanah sendiri...
 
contoh umah mesra rakyat...pd sesiapa yg xtahu la...(ikhsan google juge)
 
hurmmm....masih le kami masih mencari-cari kot ade rumah yg murah2 dan available...sampai bile weh...????? insyaALLAH...

No comments: