Tuesday, January 4, 2011

ceritera basi pasal tahun baru

yup...aku sengaje nk cerite kat korang pasal sambutan tahun baru aku...
memule mmg aku dh bajet (sebab mmg xde bajet kan)....aku bajet..tahun baru ni mmg kami x kemane2...maybe sambut kat dataran merdeka kl je kan...sbb nye....wpun baru nk masok 1hb...duit kitorg mmg dh abis..byr hutang2...byr umah..bil segala....part tu dh lege...so duit yg ado mmg tinggal utk pergi keje balik keje je......
lps malaysia menang piala AFF tu...PM najib bg cuti umum kan kat seluruh rakyat malaysia...so x terkecuali la aku.........(mekacih la team malaysia)....so bile dh cuti on 31st december tu...aku mcm biase la...kemas2 umah...basoh2 baju....sbb aku xsuke nk tinggalkan umah mcm tongkang pecah...(sbb on 1st jan 2011 tu aku mmg kene ikut laki aku balik kg..amik mak mertue aku)...so aku mmg style xsuke umah sesepah....tp jauh dr lubuk hati aku...umah akan bersepah sbb.....hurmm malas la nk tulis...kang laki aku bace die marah la plak...its ok for me to keep it to myself (ha...speaking london aku tau).......mencikkkk di situ bile teringat!!!...tgk la..kalau dtg gile meroyan aku...aku nk meroyan pasal seseorg...akan ku meroyan dlm blog ni....korang tadah je la mate korang bace entri aku tu...hahahahaha...opsss...sambung blk pasal sambutan nu year aku ek...
lps aku dh kemas2 umah...dh msk lunch utk laki aku, adik die ngan ABG die....aku pun ckp la kat laki aku

aku: syg jap g kite g basoh kreto nk..?? dh poron la kreto tu...
laki aku: bule gak pastu teman i gunting rambut eh...
aku: okie......

so aku pun siap2 la pakai baju elok2 skit...kuar la...mase dlm krete tu die tny aku

laki aku: mlm ni nk g mane..?
aku: g mane ape..??? sambut nu year ke?
laki aku: ho la....
aku: ntah i ikut je u...
laki aku: kite g lumut nk...?
aku: haaaaaa.....nape skrang baru bgtau....

mase tuh dh pukul 3 okey.....tp sbb aku pun mmg galok suke jenjln...aku jwb....'okay gak tu'... padahal dlm hati menyumpah seranah laki aku tu...sbb aku mmg xsuke nk g jenjln jauh tak rancang...nanti susah....susah hati nk pikir nk tido mane...nk berak kencing kat mane...sbb pegi scr terkejut ni susah skit la...sbb aku ni fussy skit kalau x tau tmpt tu mcm mane?....so sbb xnk la dicop sbg bini byk bunyik n byk kerenah aku ikutkan jugak....soalan aku kat laki aku time tu ialah....'u ade duit...i no hal'..........die kate jgn risau...aku kate aku okeh je...lgpun aku mmg dh lame x ke lumut...dulu pun duk situ time ayah keje navy...agak dlm 20 thn lebey x g sane...aku tau mmg byk la perubahan yg dh dilakukan kat lumut tu.......huishhhh...mcm2 perasaan silih berganti...best ke idok la ke lumut ni............
dh siap basoh kete n gunting rambut tu..aku pun berdesup la bersiap...mane nk packing baju aku lg...mane nk packing baju die lg...dh la laki aku kalau nk packing baju..kaler baju mesti kene sedondon ngan aku...aduihhh...tp yg bagus nye laki aku..kalau die  xberkenan ngan baju yg aku packing tu..tanpa byk songeh die packing yg lain sdr....aku siap la gosok baju nk pakai g kenduri umah pakcik laki aku...tp yg buat aku geramnyeeee..dh lps sg buloh baru aku perasan yg baju aku dh gosok smpi berpeloh ketiak aku...tertinggal dlm bilik.......sepanjang jln la kene perolok (read: ejek) kat laki aku....dlm sepanjang perjalanan tu jugak la aku penin pale nk pakai baju ape la....siap aku ckp kat laki aku tu..kalau jumpe kedai2 baju kat tg karang tu kite berenti la....tp hampesss...laki aku sesaje je buat lupe.......die kate nnti beli baju kat lumut...aku ckp la...mane ade jual baju kat lumut..kedai sume tutup la...nk nu year kan...??? tp telahan aku meleset sbb bile kitorg smpi kat sane..maseh byk kedai baju yg bukak....siap ade mcm pesta lak ..ade funfair sume...usha2 baju kat sane..akhirnye dpt gak baju yg kaler hampir2 same mcm baju laki aku....abis penin pale pasal baju...penin pale plak pk tmpt tido...sume hotel...bajet ke x ke...hatta umah tumpangan yg scary pun full house....mmg GILE ramai org dtg sambut nu year kat lumut...jem....!!!! so dgn percikan bunga api (mmg la x sehebat sambutan di kl...tp sbb sambut ngan laki jd sonot la)........aku pun dh mcm beruk makyeh...menyambut tahun baru 2011 di LUMUT....
rupenye ade roadblok kat sume jln kuar dr pekan lumut tu.....( ni sume mat rempit perak punye pasal)....so aku ngan laki aku decide nk try carik chalet murahan kat telok batik.... jem gile nk ke telok batik...........tensen....dh la jam dh menunjukkan pukul 1 lebey...berserah je la ade ke x chalet...sesampai je kat sane tgk sume chalet pun dh full house......so saje je la jenjln kat tepi2 laut tu (tp takut nk snap picca...sbb takut tersnap hantu laut...tahyul sunggoh!).......pastu dgr...prenggg!!preng!!!prengg!!!...tgk2 buleh plak sekumpulan mat rempit ni duk merempit dlm kawasan telok batik....sib baik kitorg xdpt duk chalet kat ctu..kot x buat tensen je..sbb x leh nk tido (sib baik jugak bkn nk ke telok batik sbb nk honeymoon ke ape..kalau x potong stim aku).....so laki aku pun (ngan aku la skali)...g la layan mat rempit tu merempit.......best jugak tgk betape la dieorg ni sanggop gadai nyawa buat aksi2 merempit tu..x pikir langsung ke dieorg pengorbanan mak ayah dieorg ke..mase depan dieorg ke....haihhhh anak mude skarang!!!!!! pastu mate dh x tertahan dh ngantoknye...aku ckp aku nk tido la kan...last2 kami laki bini tido la dlm kete (nasib baik blom ade anak...kalau ade haru aku...!!!)....sib baik duk tepi laut sejukkk...tp nyamuk mmg gile ah byk kan...???
keesokan pgnye...smpi kul 9 pg..mat2 rempit tu maseh merempit.......gile ah x ngantuk ke dieorg ha!!!...dgn modal sorang RM1(murah kan xyah byr duit chalet memahal) kitorg mandi kat tandas awam kat telok batik tu n zassssss ke batu gajah...........kenduri means makan timeeeee!!!!! ptg tu kitorg gerak blk kl........................best kan cite cuti nu year kami............!!!!!!!!!!!!














p/s: nasib korang la kalau rase nk tampar muke aku sbb cite tu ending mcm hampessss!!!! hahahah...heeeeeeepppppppppiiiiiiiiiiii nnnnnnnnnneeeeeeewwwwwwwwwwww yyyyyyyyeeeeaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: