Wednesday, January 30, 2013

bengong 2.0

adoiyaiii..pepagi tadi aku sendiri dah mentertawakan diri aku sendiri...
bengong melampaui tahap maksima.....

pagi-pagi hari bekerja ni..biasa la...bangun nak kene awal pagi...dah la pulak...hari ni...laki aku pon kene kuar seawal pagi macam aku....tapi nak kejot liattttt nak mahamposss....kemain...!! kang aku kejot lebih2 berdecit2 mulut die marah aku pepagi...kalah budak darjah 1 nak pegi sekolah....eh tentibe jadi entri nak malukan laki sendiri....okehhh tukar topikkkk!!!!

dengan kalut2 awal pagi...buat air...mandi...siap...solek (ini tipu...muke pucat lesi vrooommm terus gerak)...pakai tudung...caoooo!!! malam semalam aku dah get set ready go sampah untuk dibuang...aku dh siap2 letak sampah kat luar umah....sebab nanti senang nak amik sampah tu...mmg muke aku la yang buang sampah pon...so buang je la...kang kalau tak buang aku jugak yang meroyan tengok sampah dalam rumah...dah tersasar lagi cerita nyeee...

haaa....dipendekkan cerita...aku pon pegi la keje...kuar umah...kunci pintu...jampi2 sikit...puh kiri...puh kanan...amik sampah...tekan lif turun...tit-tit pintu kete...letak sampah kat bawah seat...bukan bawah...depan seat la...alahhh...bawah dashboard...dapat bayangkan tak...?? so panas2 kan enjin kete...dengar2 orang surau semayang subuh...aminkan doa tok imam...gerakkkk pegi keje....

ketawa2 dengar lawak dalam JOHARA pagi ERA...sing along dalam kete...maki2 orang bawak kete macam haramjadah...kutuk2 kete orang...padahal kete sendiri pon stendet...tempoh jammed lite2 kat HICOM...maka sampai lah opis dengan selamat.....

sampai opis..terserempak ngan sumandak sabahan cun opis aku...si yati...borak2 lebih kurang...ketok card...belek2 kat orang lain skit....trus masok kete...sekaliiiiiiii....aku berkata dalam hati...macam aku kenal plastik hitam itu.....IYA....SAMPAH AKU...AKU BAWAK TRAVEL DI PAGI HARI DARI PUTRAJAYA SAMPAI KE SHAH ALAM....bagus sangat....nasib baik...takde sampah perut ikan ke...kulit kerang ke...?? nasib baik sampah kering2 je...begini lah nasib aku yang bengong...kelassss sangat sampah aku....nak dibuang di luar putrajaya...perbadanan putrajaya bleh bagi aku ANUGERAH PENDUDUK CEMERLANG (APC) sebab buang sampah di luar putrajaya....

p/s: nasib baik takdak orang nampak aku buang sampah kat tong sampah opis...tukang kebun je ade tadi...musti die pelik...nape aku buang sampah di opis...jangan die saspek aku buang baby dah...!!!

No comments: