Friday, January 18, 2013

rindu ma aku ngak..???

hahahahaha...saje le nk speaking indon...bukan ade maksud ape pon...
awal2 tahun ni bizi gile weh....nk settle cuti orang....susah gile....dengan sistem macam haramankejadahan ni... pening kepala aku tau!! nk ikut perangai sekor2...haihhh..mengeluh pon tak gune...tak boleh nak dijadikan point untuk dapat markah SKT tinggi...buat keje macam kuli batak pon...siap 'cuci taik' staff kesayangan ko dulu...ade hati ko nak bagi aku merkah rendah...dem u!! eh tetibe kemeroyanan pasal SKT....redha je la wei...kalau kat sini tak nampak keikhlasan aku keje...mungkin habuan nye di sana...wahhhh tetibe feeling ustajah...*betulkan tudung jenama ariani celop*

oh rakan-rakan...ade satu stori nk cite...hehehehe...sepanjang aku bergelumangan dengan kerja yang tak pernah surut ni...sempat la bace beberapa blog femes...memule satu blog PA gomen la...die duk hint2...pastu hop sane hop sini...baru dpt tau cerite keseluruhannya....hidup berblogging ni seronok...dapat bace kisah hidup orang lain..kekadang sampai terkagum...sekaligus menjadikan motivasi utk mendapatkan kehidupan mcm die jugak...dan juga sebaliknya.....tepok dada tanya tetek selera...hihi

aku pon turut merasa gembira...walaupun blogger yang kene hentam tu...tak pernah nk rodok (pinjam ayat ko kak)...tapi aku terase la...sebab bile bace blog die lelame...aku rase die ni senget la...aku suke bace blog die...sebab nak tgk sejauh mane die nk tunjukkan kejahilan kebangangan dan kebodohan die..kata hasben org gitu la...kate anak orang lain gini la...macamkan kehidupan die good2 sangat...padahal duk umah je...kate le hasben die bg die freedom...tak kongkong langsung...lantas dengan kebebasan tu...die jadi apa..?? jadi bahan 'cucukan' orang2 international la konon...die kate die hot sebab salu kene adjas ngan jantan2 international...hishhh...ramai la org salu kene gitu...aku pon salu kene mase duk kepong dulu...bile share satu lif ngan depa...mule la nk kenal2 konon...heeee...geli hakuuu...!!!

yang menambahkan kegembiraan aku ialah...blogger kene hentam tu adalah org dari negeri tut...tak bleh tulis...kang aku kene cop bersifat kenegerian plak...aku rase nk tergelak bile die kate bandar yang die duduk tu...dah bandaaaaarrrrr la sangat...aduyaiii...nak pegi tempat ko tu pon...amik mase 4-5 jam...kalau tak jem...kalau hiway jem...amik kau!!! 7 jam pon bleh...bajett town sangat la ko duk sane tu...loghat negri ko pon ko tak bleh nk selindung...town sangat la camtu...siap sembang kata...club mane die tak penah jejak kat kl nih...aduyaiii...kesian sangat kehidupan ko!! aku ingatkan coursemate aku yg dtg dr negri yg same ngan die je macam tu...rupenye...majoriti ek...org dr negri tu perangai camtu...macam tin kosong...bunyik bising...padahal isi takdak!!!! ingatkan coursemate aku tu je la yg perangai camtuh...sekali dapat plak...orang terdekat dlm kluarge perangai pon lebih kurang camni...siap sedare mare die pon perangai 'kebandaran' tu terserlah...tak buleh makan pakai polistrin...kene makan ngan pinggan kaca...amboiiii...bandar sangat!!! pegi pasar malam bawak mangkuk sendiri ka...sebab tak bleh mkn dalam polistrin...hahahaha...nk tergelak aku tgk perangai org mcm ni....

kawan tmpt keja aku pon ade gak perangai gini...depan kita cakap kemain...lembut gigi dari lidah...belakang kita...mcm kesiyal...siap aku dibandingkan dengan die...sebab die lemah lembut...aku ni outloud...outspoken...herlowww...kalau aku tak layak...time interbiu dulu aku dah kene tendang weh....aku jadik mcm ni pon sebab keje gak la...3 tahun aku terperuk kat sudut tu...salah sikit kene hentam..salah sikit kene hentam...mcm mane la aku tak jadik singa bentina bile berhadapan ngan staf2 yang banyak songeh!!! i is nice u know...ahakzz!!

bukan la aku kata...sume orang dari negri tut tu sume nye bermasalah...tapi orang negri tut tu kebanyakannye...bile bercakap....orang mmg percaya...sopan santun budi bahasa...siap manja lagi (kata ex aku dulu...) tapi bile suruh buat keje...alahai...tak serupa apa yang dicakapkan...kire cakap tak serupa bikin la...budi bahasa je tip-top..keje low standard...apakah itu...??

maka dengan itu, aku gembira blogger femes itu dihentam sehingga tersingkap kain dalamnya....dan aku gembira kerana dengan ini mengesahkan keBANYAKan orang dari negeri tut itu...bersifat TIN KOSONG!!!

p/s: belom jumpe lagi orang dari negeri itu yang baik sehingga mampu membersihkan nama orang2 negeri itu..ingat...kerana nila setitik rusak susu sebelanga....pis...V

No comments: