Wednesday, January 2, 2013

ke'malu'an di hari pertama berblogging di tahun baru 2013...

hola holi...cikkebom...cikkebom...
 
hari ni dengan penuh semangat (sambil nyanyi lagu gemuruh) driving ke opis...semalam keluar merayau2 dengan laki tiada arah tujuan...masuk tol sane...kluar tol sini...masok tol sane...kluar tol sini...last kredit dalam TAG abis...pastu mls nak topap....
 
so dengan tawadduk dan lemah lembut memenuhi ciri2 isteri ahli syorga...aku kate kat laki aku "takpelah...esok i amik tiket je la...lagipun pepagi tak ramai orang nak beratur kat tol" so dalam hati laki aku kompom la gumbira sebab tak payah singgah petrol pump utk topap....
 
pagi tadi aku pon kluar la awal skit...takot la kot hari pertama sekolah ni berduyun plak kete kan...sebab kluar awal....trefik pon masih siuman...so sambil nyanyi2 kecil dalam kete...aku pon memandu la dengan penuh yakin...sebelum tu...mase dalam kete dah siap2 kuarkan duit tunai letak kat tepi sebelah kanan...2 keping duit singgit design lama...sekeping duit singgit design baru...3 keping seposen....cukup...accurate...siap!!
 
dah amik tiket tu....ok la....teeeeeeeerrrrrrrrruuuuuuuuussssssslah driving sampai tol usj/hicom tu...sampai turn aku membayar  dgn kompidennyeee....amik la duit singgit2...amik plak duit posen2...dh ready nk gerak tu...dengan senyuman manis di pagi hari... di hari pertama tahun 2013...kete baru bergerak 2 inci...tetibe budak tol tu mcm ckp seswatu...ingatkan nak cakap slamat tahun baru ke ape..?? tp pelik apsal die tak naikkan palang tu...so reverse skit sekali budak tu kate......
 
"kak...tak cukop lagi singgit ni..."
"hah...eh takkan tak cukup..." (sebab malam tadi laki aku bg cukop2 je 3 hinggit)...mule la nak marah budak tu kan....ropernyeeee...tengok kat kaki...ade singgit...singgit yang baru tu..ntah bile die melayang jatoh kat bawah ntah...........dem u duit.....u ruin my day...demmit!!!!..
 
aduyaiiii....malussss gileeee....mesti bdk tol tu ingat aku nak ngelat bayor takpon mesti die ingat aku ni pompuan sengal...
 
terase sungguh ke'malu'an aku terjatoh di hiway usj.....huhuhu...
 
 
p/s: tak suke tau duit baru tu....licin!!!....hahaha...salahkan duit...sebab muka dah tebal macam tembok!!!! dari hari ni...aku taknak gune lorong tunai....nasib ah!!!
 
 

No comments: