Wednesday, April 27, 2011

apekehal......???? damn!!!!

hola uolsss....semlm status aku di fesbuk sgt memberangsangkan...."kompiden level aku memuncak....bersemangat nk kerje....hoyeahhh!!"...sehingga la mlm tadi....bile p jemput laki balik keje OT....die bgtau satu mende yg buat aku rase down....mungkin mcm tu jugak la yg laki aku rase....maybe die lg teruk..bak kate karam singh walia...berat mate memandang..berat lg bahu yg memikul...sian laki aku...baru je dpt gaji....mcm2 mende yg xkene....ade je...nk kene byr...ade je nk kene ganti...ade je nk kene beli...kekdang sian jugak...smpi kepuasan diri die sendiri x tercapai...bak kate satu kaunselor....setelah sebulan berhempas pulas...bertegang urat...bersengkang mate..membanting tulang bekerje...kene jgak reward diri sendiri dgn seswatu hadiah....xkesah la berupa harta mende ke...gadget ke...percutian ke...janji sebahagian dr gaji tu ade utk diri sendirik....sian laki aku....bile nk buat seswatu mende tu boleh x diskas ngan sume org...ni pepandai buat mcm ni....yg menanggung org lain....argghhhhh!!!!mesti die tgh tekanan..tp aku yg tertekan melebih2...biase la...overacting....lebih sudu dari kuah...tp aku pedulik ape...die laki aku...nyawa aku...mesti bile cubit peha kiri..peha kanan terase..die tertekan....aku yg tertekan-tekan...haaaa..paham kan betape tertekan nye kami berdue......kad bank laki pun buat hal...memule meps xleh gune...xpe la...semlm plak...trus xbleh nk buat wihtdrawal kat bank tu sdr...haihhh....mcm2 hal....sian je tgk riak muke die semlm...tp aku xleh sedih2 depan die...kene tunjuk hepi2... ikut2 kan nk meletup je semlm....makin lame...makin melampau....

tolong la aku kwn2...sesape yg tau..umah utk disewa....area...puchong (most preferable)...kota damansara...  n last choice shah alam....harge umah rm500 below...(xmampu aku nk umah memahal deee!!!)...kalau ade lg murah  ni.......llllllllaaaaaaaaagggggggiiiiiiii bagus....xkesah umah teres setingkat ke...umah flat ke...umah kg style setinggan tu ke...janji umah sewa kitorg sdr....susah senang...mkn meggi ke....mkn lauk lobster ke...kitorg laki bini je tau..........

ni satu hal lagi....apekehal nyeee..susah sgt nk dpt umah kuaters kat putrajaya ni....aku tau la prosedur byk...yg memohon pun ramai....agak2 filter la permohonan tu....ni kwn laki aku yg bujang pun dlm list menunggu yg same...ape cer....bukan ke umah kuaters tu mengutamakan pemohon yg telah berumahtangga....tekanan kot tunggu mcm ni....kang aku tulis aduan terus ke KSU kang...kate aku poyos..mcmkan org lain x kene duk dlm waiting list bertahun...masalahnyeee...due kali dah buat rayuan mempercepatkan permohonan ni...atas alasan2 yg aku rase munasabah....agaknyeeee...aku ngan laki aku kene duk bwh jembatan dulu...pastu panggil skuad aduan rakyat.....baru nk bg aku umah ke....mengikut sumber2 yg dipercayai...byk je umah kosong kat putrajaya tu....kalau la ade silent reader blog aku salah sorang staff BPH...tlg la p bgtau kat kerani2 ke...pegawai2 yg uruskan penempatan kuaters ni....pikir la masalah org lain jugak....bukan senang nk carik umah sewa zaman sekarang ni....MAHAL ya rabbi...rase mcm duk kondo...padahal flet...campo ngan awang hitam...myanmar...indonesia.....lif bau hancing....lalu umah foreigner bau tuak...arak....aduiiiii.....rasenye dulu time bapak aku berkhidmat ngan kerajaan...xde la parah sgt...ni kang aku kate xbuat keje...sian plak kat yg betul2 komited buat keje.... aku xkesah la dpt umah mcm mane pun...presint mane pun...janji kitorg dpt kuaters.....LEMBAB!!!!!.....ni semua menambahkan tekanan.....kalau aku byk duit...aku pun xnk la...pening2 pale nk buat rayuan utk kuaters..baik aku beli je umah sendiri...sebabkan kurang duit la...xmampu lagi nk beli umah sendiri... so TOLONG la...

haaa...trus dh cite pasal lain........nampak benar aku memang tengah TERTEKAN kan....????

p/s:uhuk...uhuk....saba ye syg....hold tight we'll make it through!!!...insyaALLAH ade hikmah disebaliknyee... amin....SUBHANALLAH!!!!!


aaaaaaaaaAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRgggggggggggggggggHHHHHHHHHHH!!!!!!!

No comments: