Wednesday, April 6, 2011

tempat baru...suansana baru...pe'el baru.....

hola uolssss...akhirnya aku dah tukar jugak...unit dan tempat duduk.....setelah di'kontraversi'kan......honestly aku pon terkejut sbb kene panggil ngan big boss aku...mcm biase la...aku ingatkan kene panggil sbb aduan org ramai...(almaklum la...aku kan adalah penjawab telepon yg x bebudi bahasa).....huuuuu...so aku dh ready dlm pale hotak...beberape jawapan yg boleh melepaskan aku....hahahahhaha...dah biase dh....dh 3 tahun kot aku bersiap sedia dgn jawapan....bukan senang ye nk berhadapan ngan perangai2 maknusia...yg asik2 nk salahkan penjawab telefon....

aku: assalamualaikum (muslimah la skit).......en z...
bigboss: w'salam....ha...pn lydia..duduk....mcm ni ye.....saye mengarahkan awak bertukar unit ke unit pentadbiran... berkuasa kuasa hari ni.....

erkkk....aku tercengang2...apekah ini....??? emmm...xpaham....blurrrrr....sbb dlm pale aku dh ready ngan jawapan lain....

aku: sampai bile saya akan ditukarkan en.z....
bigboss: sampai jangka masa yg akan diberitahu kelak......surat pertukaran akan kuar ari nih ye....
aku: tapi...kenape saye ditukarkan.....??

serius ek mase ni aku terpikir mesti sbb dpt byk aduan ni....tp aku terpikir balik...kalau dpt byk aduan mengenai salah laku aku keje ke....kedatangan aku ke...ape ke hal nye x campak je aku kat jabatan lain kan...??? lagi elok kalau campak aku ke putrajaya...xpayah la aku bersusah payah nk buat permohonan pertukaran sume kan...ini tukar unit je....aduyaiiiii.........

bigboss: emmm...kenape awak ditukarkan....emmmm...mcm ni la pn lydia...sepanjang awak bekerja ngan jabatan ni...saya tgk xde peningkatan dlm kerja awak...awak asik buat mende2 yg same..jwb tpon...pandang cermin..tgk org lalu lalang...awak xde skill...ini sgt merugikan....x mencabar awak...so bile saye tukarkan awak ke unit lain...sekurang2 nye awak akan terlibat dgn kerja2 yg xpernah awak buat selama.ni...kire kerje2 perkeranian la...

erkk ni xbleh terime ek...sbb aku dh keje ngan swasta 3tahun...keje ngan pej lawyer lagi la byk giler keje yg melibatkan perkeranian..pentadbiran n keje ngan satu jabatan lain setahun...sume buat keje kerani ok...(wpun kerja hakiki aku adalah  penjawab telepon yg biadap...)

aku: owh...sebab tu ke...??? saya ingatkan ade org buat aduan pasal telepon....ok la...terime kasih en.z...

sampai la saat aku tulis entri ni kan...aku masih xpaham...kenape aku ditukarkan...mesti org2 kat opis ni..ingat aku menangis2..merayu2 kat bigboss aku...supaya aku ditukarkan....TIDAK SAMA SEKALI... aku pun bukan nk keje sgt dh kat opis ni...tunggu mase je nk buat permohonan pertukaran tempat kerja tau...so mmg xde maknenye aku nk pegi jumpe bigboss aku n cerite2 masalah aku...ade die kesah..?? tp mmg la...aku ade cerite skit la kat satu bos kecik ni...die tny ape maksalah aku sebenarnye...so aku cite aku xsuke keje kat sini...sbb aku BOSAN tahap DEWA...sbb aku xde keje...aku jeles ngan org yg ade byk keje...sbb die mcm dipercayai..dan boleh diharapkan utk buat keje...tp aku....kalau korang nk tau budak xpass UPSR pon bleh keje mcm aku tau....so ape la perasaan aku yg ade la segulung sijil yg boleh la dibanggakan utk buat kerja mcm ni kan...??? n kat dlm borang penilaian kerja tahunan pekerja tu..aku ade jugak buat ulasan yg aku xsuke keje kat sini...sbb aku xde pendorong  utk dtg keje....

think positively...aku pikir maybe bigboss aku nmpk yg aku ade kredibiliti utk buat keje2 yg lebih mencabar...but to think negatively...maybe aku ditukarkan sbb aku biadap ketika menjadi penjawab telepon... maksalah kehadiran aku n maybe jugak masalah2 lain yg aku xpenah sedar.......huhuhuhu...tp smpi bile kan...nk pikir negatif2 je...btol gak ckp kwn2 aku kat sini...xkesah la smpi bile pon aku ditukarkan ke unit baru ni (sbb berlainan dr jawatan hakiki).....aku akan buat yg terbaik...n tutup buku lama n bukak buku baru....buat sementara aku ditukarkan ke unit baru ni...aku akan teruskan jugak permohonan pertukaran ke jabatan lain......

so duk disini...aku kene rase la balik semule...mcm bekerja mule2 dulu...pastu keje  ngan org yg aku xpenah deal secara langsung....erk......huishhhh...sampai la saat ni....aku masih rase serba salah........huuuuuuu~~~~~~~~~

p/s:korang rase pasal ape ek....pasal aku pekerja yg jahat ke..???tukar kan la aku ke jabatan lain.........huishhhhh...musykil2....nk buat la permohonan pertukaran cepat skit....

No comments: