Monday, December 31, 2012

entri terakhir dalam blog hampehh di tahun 2012


hermmm...pejam celik...pejam celik...dah ari last day tahun 2012...cepat nyeee mase berlalu...bile mase tu lambat...nak dicepat2kan...bila dah cepat mengeluh plak lambat...haihhhh...(mengeluh lagikkkkk)

banyak kenangan manis..kenangan pahit suka duka berlaku dalam hidup aku...mahupun di opis atau dirumah...mahupun di dalam bilik tidor...opsss!! itu off record...kalau cite kang..mau menanah telinge aku kene sound tepek ngan laki aku yang garang macam guru besar sekolah kebangsaan jenis tamil ladang emerald....muahahaha...marah sambil gentel misai...deyyyy!!! hahahaha..

sebenarnye...mase awal2 tahun 2012...aku ade pasang beberapa azam...bukan azam yang nama orang tu...hihi...cita-cita la...memandang mase kecik2 dulu aku penah bercita-cita nk jadi peramugari tapi tak jadi...jadi kerani cabuk sahaja...so aku bile dh tua-tua ni aku pasang la cita-cita lain...huhu....azam pertama aku awal2 tahun aritu adalah...nak ada duit simpanan yang banyak la...celah mana aku nak dapat...itu la yang aku kene usahakan kan....?? tapi nan hadoooo!!! asal nk menyimpan jeeeee....ade je nk kene gune...nk kene serbis kete la...nak kene bayar itu la...nak kene bayar ini la...(ini bukan alasan tau sayang!!) ini kenyataan...baru ade due-tiga ratus keeeeeennnnneeeee gune juga...pening aku...hasil rampokan (walllet laki je pon...bukan rampok org lain..teeheee:)) pon masih tak mampu nak disimpannnn....asik tergune je...adakah sebab aku kene travel jauh ke..?? nak kate aku shopping2 slalu...idok la...nak kate shopping brg branded...aku idok la...barangan uptown juga yang menjadi idaman...bile nak beli brg branded skit...letak balik...sebab rasenye bleh beli je kat uptown...herm..ke sebab rajin shopping online...hihihi....adakah azam tahun depan...ialah...tak payah shopping langsung..pakai je ape yang ado...huhu...mampukah aku..????

azam kedua aku dan berjaya aku lakukan tahun ni...adalah hihihi...malu la nk tulis...kang jatuh takabur plak...jatuh riak plak...!! hihi...azam kedua aku adalah aku ingin berhijab semula...hihi...disamping mengikut perintah wajib agama...aku jugak taknak la....laki aku terus-terusan menanggung beban dosa isterinya yang tercinta ini...ewahhh...insyaALLAH akan berhijab secara full-timer...hahahaha....mase tido pon pakai tudung..mampu....?? nescaya akan dicarutkan oleh laki aku..."tebiat ape ko yang" kata beliau nanti...hahahaha...tapi sungguhpon aku sudah berhijab...hair treatment perlu dilakukan ye every 3 months...ewah...kalau busuk sangat pon 6 bulan sekali ya...!! itu jangan dilupain...bukan utk org lain..utk ko jugak kan...!!----->> ditujukan utk laki aku yang garang...hihihihuhuhu....

dan ada la beberapa azam lain yang tak tercapai...tak tercapai tu..kekadang bukan la kerana aku tidak berusaha untuk mencapainya...kekadang terdapat kekangan dari alam semesta...kekadang apabila azam itu berkaitan dengan MAHA PENCIPTA kita...kita tidak mampu melawan qada dan qadar nya....aku hanya mampu  redhoooo...tak mengapalah...pasang la semula azam tu di tahun hadapan....mana tahu ade rezeki...!!!

diakhir warkah ini...ewahh....aku memohon ampun dan maaf daru hujung rambut hingga hujung kaki...jikalau ade percakapan aku yang terlebey sudah...sehingga menyinggung perasaan sesiapa...hutang seposen due posen tu halalkan je la ye..yang aku berhutang banyak2 tu...hantarla penyata hutang aku...insyaALLAH aku byr...bayaran konsep ansuran mudah...huhu....aku doakan yang baik-baik sahaja utk org2 disekeliling aku...dan aku mengharapkan org disekeliling aku juga begitu....nak mengata aku pon...belakang2...tak pa...aku tak tahu...aku tak marah...aku tahu...aku marah...nk maafkan susah skit la...depends gak la dengan ape yang ko kata aku...kalau tak betul...lammmmbaaaabttt skit aku nak maafkan...kalau mende betul yang ko mengata aku maafkan instantly...bleh ke camtuh....muahahahaha!!!

ape-ape pon...aku ucapkan....

SELAMAT MELANGKAH KE TAHUN BARU 2013

SEMOGA TAHUN YANG KE HADAPAN AKAN MEMBENTANGKAN KENANGAN DAN PENGALAMAN YANG BARU BUAT KITA SEMUA

HAPPY NEW YEARRRRRRR!!

p/s: dah masok 2 tahun xsambut new year ngan laki aku kat tempat syok2..dah die asik kojer je....sambut new year depan tivi je la......

p/s/s : tunggu la entri baru di tahun baru...nak tahu ape azam tahun baru 2013 aku...nantikannnnnnn!! hahahahaha...

 

No comments: