Wednesday, December 26, 2012

cuti..cuti...makan..makan...gemuk...gemuk...!!

hohoiiii...semenjak dua blaja nak jadi orang ni..kemain banyak dugaan...masalah dalaman...masalah luaran...tekanan dalaman...tekanan luaran...sume jadi serentak...pening nak handle...kalau aku ni tak dak iman....rasenya dah gantung diri kat pokok...pastu jadi pontianak...pastu cekik sekor2 yang bikin panas ni...modus operandi aku...ketok pintu umah mereka...pastu sakap...assalamualaikum...kum...kum...eh..eh tu bukan cite sumpahan kum..kum ke..?? kalau jadi pontianak dialog nye....abang saya mau satay..!! eh itu cite sundel bolong...haihhh...lantak la...janji jadi hantu la...pastu balas dendam kat sumeorg yang carik pasal ngan aku...huhuhu..haaa...takut tak...???
dari jemaat lepas aku dah stat cuti...laki aku lagi la...dari rabu...tapi tak pe la..die susah nak cuti...org cuti die kene keje...ala...shiannn iye...kemain hebat due laki bini...cuti mengalahkan org nak sambut krismas...macam la nk kene buat kueh goyang..kuih goyang,...?? ade org panggil kuih bunga ros...uwan aku panggil kuih goyang...sebab nak kene goyang2 die mase masok dalam minyak panas...hihihi..salu lajak cite tau...!!!
cuti hari jemaat tu...sari suntuk dah abis atas jalan...p segamat...amik brg2 adik aku...die dh abis blaja kat kolej komuniti...samb kat tmpt lain plak...amik la brg2 die...aku ingatkan banyak la sampai penoh satu bonet...sekaliiiii....setakat bantal busuk seketul..ngan baju 2-3 helai...rase nk hempuk je budak2 skarang ni...manje sangatttt...aku dlu...angkut la naik komuter brg2 aku...dr shah alam ke seremban...naik plak bas sampai rembau...naik plak moto sampai umah...gigih tak gigih la aku dulu...bebudak skarang...haihhh...gedik!!! nak senangggg je...esok2 aku susah ko tak tolong aku siap kau...ku carutkan!!! hahahaha...mintak dibalas tuh...dulik ahhh...adik aku!!! lepas amik brg2 die tu...aku singgah segamat mall...parking termurah aku penah jumpe...sejam 60sen....hihihi...singgah beli baju sekolah aku yang bongsu....tak sangka die dah sekolah menengah..huhuiii...aku nampak die mcm baby je lagi...huhu...tak bleh...tak bleh...kene garang jugak...nanti manja melampau!! ayah aku mmg dah failed ngan adik aku ni...mak aku pon sama...tinggal aku je nak garang2...huhuhu...
ari sabtu...pegi kenduri akikah anak kawan laki aku...alahai...lauk eh...sodapppp sangat!! tp kenot go dah perot aku...seblom pegi tu...aku dh bantai nasi lomak mak aku...ngan ayam rendang...hohoiii...kalau beli kat kedai kat putrajaya ni..kalau tak enam hinggit...tak sah...kat kedai mak aku...hamiiiikkkkk je...!! hahaha...dasar anak pengambil kesempatan...!!! natijahnya...di kenduri umah orang tak mampu nak makan banyak2...tapi lauk rumah korang aritu...siyes sodappp...daging salai masak lomak cili padi...ngan belimbing buluh!! ayam goreng rempah!!! huhuiiii...
pastu santak plak ke rumah sorang lagi kawan laki aku...ajak makan gak...adoyaii...aku cakap ngan laki aku...harap2 la dieorang serve mkn ringan2 skit...mee kari ke...bihun ke kan...sekaliiiii kok betol....rupenye kenduri doa selamat cum birthday cucu die...makan la skit...rase serba skit...dah kenyang....balik umah tido tgh2 hall...kekenyangan...macam ular sawa baru baham lembu...hahahaha...
ari ahad...pegi jalan2 kat shopping mall...hahaha...lajak sampai ke malam...ala...pegi pon dh tengah hari...almaklum la...time cuti2 la dapat bangun lewat2 wei...time hari keje kene bangun seawal 5.oo pagi....dedikasi kan aku..!!! dedikasi hanggok ko...aku nak kene elak jem kat shah alam nun...kene cecah hicom tu sebelum kul 7.20...kalau tak...mari kite berebut2 macam orang takdak moral!! mencilok2 mcm org hilang pedoman...dan nescaya di maki dan di carut orang 18 juta kali...so aku takmo rebut2 gitu...aku awalkan perjalanan...tapi kalau malam-malam kene 'overtime'...terlajak jugak...datang opis macam bapak aku punye kampeni...hahahaha...takpe...biar la dimarahi bos...jangan dikutuk malaikat dan dibenci ALLAH SWT...hahahaha...
demikian cerite cuti minggu lepas...tunggu cerite cuti di episod seterusnya....hahahaha
 
p/s: sian korang kene baca cerite mengong..!! seriyesss aku sedang mengalami sakit mental....mentellllll!!!!!--->>> sape org jawe mesti tau mentel tu ape kan...hihi...!!

No comments: