Wednesday, December 19, 2012

meggi ala istanbul aku datang....

hikhikhikhik...pang!! gelak gedik plak ko!!
 
semalam...kan tadi aku cerite pegi downtown kan...?? kononnye...balik tu nak singgah makan kepci..!! nak makan yang tepi hiway sebelom exit  UPM tu je kan...sesampai je..dah kul 12...tgk2..kerusi sume dah angkut duk atas meja...apekah...??? dah tutup ke kan...?? sekali redho la...dah tutup rupenye...laki aku ajak makan subway...wahhh haibatnyeee...selang sehari nak makan subway kan..?? berguguran bulu kalau cenggitu...
so teruskan je la perjalanan balik ke rumah...sambil berkata " makan meggi ala instanbul aku datang je la"...sib baik laki aku setuju...kalau tak..merasa la aku menumis bagai di malam hari....korang nak ke resepi megi ala istanbul aku datang...tak payah la ye...malu nak tulis...maluuuu sangattt nak tulis...tapi aku nak tulis la jugak!! lantak la kalau korang nak berbulu pon...bukan aku yang berbulu...muahaha
 
bahan-bahan : (utk 2 org)
2 bungkus megi asam laksa (hanya boleh dapat kat malaysia je..hikhik)
cili api (lagi berapi lagi kick)
mangkuk
piring (gune utk tutup mangkuk)
air masak (gune kettle elektrik pon buleh)
sudu dan garpu
** dalam istanbul aku datang die gune mikrowave...kite takde...so gune je ape yg ade...huhu...
 
 
cara-cara:
1.  koyakkan plestik megi tu...pastu koyakkan plestik perise nye...masokkan dalam mangkuk..
2. tuangkan air yang telah mendidih tadi...ikut citarasa masing2 la...sape nak pekat letak la air skit je..sape suke cair2 letak la air bebanyak!!
3. letakkan cili api berapi yang telah dipotong tadi...ini pon ikut citarasa sendiri...kalau sanggop berpedihan jubo esok hari...letak la bebanyak!!
4. tutup bahan2 tadi dengan piring..
4.tunggu 3 minit...siap dimakan depan tivi!!
 

 
 
itu la resepi megi ala istanbul aku datang...sedap!!! sehingga menghirup kuah sampai abis...lepas dah abis makan semalam...terus terjun tiruk atas tilam yang  springnye dah tak sedap...tapi lena jugak sampai ke pagi....huhu
 
cuba la di rumah...ianya murah dan mudah....selamat mencuba!!!
 
tata
 
p/s: terpengaruh sangat ngan cite tu tau...trus beli meggi perisa asam laksa...padahal tekak tak bleh terima pon seblom ni...berangan jd lisa aka dian ngan beto aka haris laki bini ni semlm...auuuWW!!!

No comments: