Thursday, December 20, 2012

kemon la...

ayoyoyo....
semalam aku dapat msg...dari bank...sangat menyesakkan kepala hotak aku...patot la rambut aku berguguran macam orang berpenyakit leaukimia...rambut berjejeran atas lantai rumah...lantas selalu dimaki laki sendiri....die kate rambut aku kalau dikumpul2 dah bleh buat rambut palsu...sampai hati ko sayang...aku STRESSSSSSS tahu..??!!!!
 
selalu nak tersasar je cerite....cisss...cerita pasal msg tadi...aku mmg tiap2 bulan akan dapat call dr CIMB....sebab penah buat loan ngan dieorang la kan...mase nak pinjam...mmg kemain express dieorang kuarkan...pastu byr mmg dieorang nak ekspress la jugak kan..?? aku ni pembayaran hutang CIMB adalah dibuat oleh laki aku...salunya mmg tunggu claim OT dia la...(ko nampak tak en.bos laki aku...kalau lambat korang byr claim...mmg huru-hara la hidup aku!!!)...pastu salu byr lewat2 skit la....lek ar kan...bukan tak bayar langsung...bayarrrrr!!!...mesti bayarrrrr!!!..tapi lambat la skit...
so bulan ni...macam biasa...masok je awal bulan...mmg berdering je la telepon aku...so bile tgk no bank...aku ignore la..konon2 aku tgh dlm meeting la kan...padahal...ngadap fesebuk ja...hihii...
 
so bile tak pickup call....salu dieorg senyap je...sampai la aku byr...tp bulan ni...effort dieorg chase hutang tu...lebih skit...call 18 kali aku tak angkat dieorang msg...
 
msg pertama
RM0.00 CIMB-P/Financing-i:
Anda gagal dihubungi.
Sila hubungi kami di 0322954056
untuk berbincang. Ini penting utk
rekod kredit anda masa
hadapan. T/kasih
 
dapat msg ni...aku buat rilek lagi...eleh nak ugut la tu kan...konon2 nnti nk blacklist aku la tu....elehhhhh!!!! tapi jauh di sudut hati aku...aku cuak la...sampaikan aku pegi try usha2 kot nak overlapped!!!! last2....ahhhhh dulik ah...byr je la bulan2....
 
pastu dieorang tanpa jemu call lagi...aku keras hati...tak angkat jugak...sampai la semalam... aku dapat msg gini...yang buatkan aku menitik peloh jantan..ewahhhh!!!..tipu je...cume cuak la skit kan...siiiiiiikkkkkiiiitttttt je....
 
msg kedua:
RM0.00 CIMB-P/Financing-i:Tiada
rekod bayarn seperti yg
dipersetujui.Sila buat bayarn
sblm 7pm hari ini,19122012 utk
elak sebarang tindakan undang-
undang.H/Maklum
 
perghhhh mase bace ni...dah terbayang tangan kene gari...pluk..plak..pluk...plak...paparazi amik gambo masok sok kabar.."PENJAWAT AWAM TAK BAYAR HUTANG"...imajinasi harussss tingggi ye..muahahaha...
 
sebenarnye duit utk byr laki aku dah bagi...cume kad bank aku hilang...nk pakai deposit machine...aku salu gune kad je...tak koser la nak ingat no acc cimb aku...dah tak koserr nak ingat...kompom la lupe...so bile jadi camni rase nyesal tak ingatkan no acc...nak tipon laki yang terbongkang kat umah no acc cimb...hpon die plak tinggal dlm kete...kete aku bwk pegi opis la plak...nasib baik semalam aku sempat capai monthly loan statement aku...ade la no acc loan tu...tapi yang menjadi persoalan org blur mcm aku ni...bleh ke aku masokkan duit tu dlm acc loan trus...sebab system kan detect duit tu dalam saving acc aku...aku dh pening...
 
sib baik kebijaksaan aku mengatasi kebongokan aku...aku call...call-centre CIMB..memule repot kehilangan kad ATM..repot je la...bukan ade duit belambak pon dlm tu...tak risau la..pastu aku call bahagian loan...aku pon tanya la..."ni i nk tny..sebenarnye...brape ratus yang i tertunggak sampai uoll hanto msg nk saman i ni..." ewah gaya percakapan mmg kekwat la...padahal aku yang berhutang kan...budak jawab tu pon check2 sume..pasutudie kate..."ok kat sini memang puan ade baki tertunggak..sebab baki dalam saving acc tu tak mencukupi nak menampung tunggakan tu...semuanyaaaa...
 
RM39.40!!!!
 
haaaa...aku tanya sekali lagi dan jawapan pon tetap la sama....whatttt..!!?? kerana tak sampai lima puloh hengget tu..korang nak saman aku bagai...kemonnnn la...kalau tige ribu ke...tiga ratus ke...bleh la ko nak anto msg gitu!! terkejut mak tau!!! lemah jantung tau...ingatkan tunggakan dah naik ratus2....adoyaiiiii...cube la mase ko anto msg tu..ko tulis jumlahnyeeee....bukan aku taknak bayar...cuma lambat ja!!!!
 
huhuhu...aku tau la itu prosedur biase dieorang..tapi penulisan msg tu...sakit jantung aku nengok....huhuhuhu...!! ape2 pon...aku dah selamat dah bayar...isnin ni nak kene pegi CIMB..nak buat kad ATM baru dan nk daftar CIMBCLICKS...sonang kojo den...duk dopan PC..klik2...bayar...senang dan mudah...bontot makin melebar..badan makin membesar...sebab duk je depan PC segalanya settle....!!! muahahaha...
 
p/s: kalau la duk depan PC bleh kuruihkan badan...aku daftar sekarang!!!! muahahaha..

No comments: