Tuesday, December 18, 2012

gangguan........

semalam...aku malas nk pegi keje...wahhhh mengaku....ape lg...cepat2 carik MC...ntah apesal malas benar nak keje..sejak dah nak akhir2 tahun ni...dgn sistem hrmis nye buat hal..rase tak de maknenye aku pegi keje....hahaha...alasan....T_______T...
semalam...dok syok...tekan2 chenel astro...tgk2...takdak cerite menarik...ingat nak beli cite kartooon kat astro best tu...kang tak pasal2 kene carut oleh laki aku yang gawrang mcm harimau malaya tuh...aummmmm!!!hakhakhak!! so lupekan niat tu...bukak lappy...main fesebuk la..ape lg...try2 gak bukak hrmis dr umah...hampas kelapa jugak yang aku dapat...!!
pastu tgh syiok2 main fesebuk...tetibe aku....dihimpit....dihujani...dengan gosip-mosip liar...aku rase macam kene hempuk batu konkrit...aduiiiii...sakit!!!! sakitnye sampai rase nak terbang pegi sane pastu sepak sekor2...huhuiii...tapi sebabkan sabar melebihi segalanya....aku tenangkan hati...aku anggap sume ni dugaan bagi aku...dugaan jugak bagi kawan aku...mungkin perkara itu terjadi ada sebabnya...salah satunya...mungkin nak mematangkan persahabatan tu...mungkin jugak sebagai tanda persahabatan itu harus dinoktahkan...
selepas buat lite-lite disscusion....akhirnya...aku buat keputusan utk dia memilih...jika ingin masih terus bersahabat dgn aku...aku terima...jika tak mau...aku tidak ada sekelumit pon hak untuk memaksa dia memilih utk terus bersahabat dengan aku...
dan kepada hamba ALLAH itu...sedar la sebelum kamu dijemput ILAHI...kerana perbuatan ko ini memecahbelahkan sebuah ikatan yang sangat suci...aku doakan ko dan kandungan yang sedang kau bawak itu...sentiasa dirahmati...aku maafkan segala apa yang ko lakukan pada aku dan kawan aku...kerana...aku jamin hidup ko tak tenteram...sebab cuba memporak-perandakan hidup saudara seagama ko!!! aku jamin satu hari nanti kebenaran aku terpampang depan muka kau...dan saat tu...baru otak kau rewind balik sume ape keburukan yang ko buat kat hidup orang lain...aku kesian kat anak yang ko kandung tu...sebab dapat mak macam ko...depan kemain muke ko...kalah gule batu...MANISSSS!!! belakang orang...perangai ko lagi teruk dari B***....
kesian betol aku tgk kehidupan HAMBA ALLAH tu...macam tu la kalau orang takda kawan...hishh...!! tak paham...sunggoh aku tak paham...aku ni perangai pon bukan la baik saaannngggaaaatttt..pakai pon mcm mat salleh celop...kate seseorang itu!!!! sape...??? muahahaha...tapi tak dak la sampai nak pegi canang cerite-cerite orang...pada orang bukan kaum keluarga kau plak tu...kesian laki kau!!! dapat bini perangai macam kau!!!...bayar kenduri mahal2...akhirnye dapat bini huduh luar dalam!!!
sudah...sudah la tu...malas aku nak pikirkan kejahanaman hidup HAMBA ALLAH tu...kan aku dah doakan kesejahteraan dia...iye...sumpah!! aku ikhlas mendoakan kesejahteraan dia...
tapi seriyes seyyyy...apa yang dia buat tu benar2 mengganggu mental aku...sebab aku masih tak paham macam mane dia bleh berperangai macam itu....akhir kata.....KO MEMANG SIALLLLLL!!!

p/s: hishh nampak benar celaru nye aku kan...kejap maafkan...kejap maki....muahahahha!!
 

No comments: