Wednesday, December 12, 2012

ini la padahnya kalau tak pandai manfaatkan zaman muda...

haaaa.....ambil...!!! tajuk entri kemain panjang...haaaa....
aku rase sume orang melalui zaman muda...ye la kan...mane leh nk loncat2...tetibe jadik tua kan...tapi yang aku nak gosipkan...sembangkan...hari ni pasal usia muda yg akan efek usia tua...eh tua ke...tak tua sangat la...kire usia pertengahan la....tak tengah la sangat...kire awal 30-an la...aku tahu jodoh..ajal..sume di tangan ALLAH SWT....tak bleh nak salahkan...siape kawin awal...siapa kawin lambat...sebab musabab nye tidak diketahui..sebab itu rahsia ALLAH SWT...tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sebab kawin awal atau kata lainnya kawin muda...ini banyak efek nye di kemudian hari...tp ape2 pon sumenye terpulang kepada empunya diri jugak....hermmm...ape yg aku tulis ni akan jadi iktibar utk diri aku jugak...sebab 1 jari kite tunding pada orang lain..4 jari balik ke kite...so jgn la kritik penulisan aku sebab aku hanya mahu ianya dijadikan teladan utk sesiapa saja yg bace entri ni...
serius aku mengakui aku sangat jahil ketika zaman usia remaja...namakan sahaja kejahatan dunia ape yg tak pernah aku lakukan...eh jap2...excluded...membunuh...mencuri...merompak...merogol...etc yg kejam2 sume aku tak buat la wei...jap2 tukar perkataan..bukan kejahatan...kenakalan...haaa itu the best word....of course najis dadah juga tidak pernah aku sentuh!!! tapi segala kenakalan yang remaja-remaja biasa lakukan di zaman remaja aku pernah terlibat...iye seperti membuka pekung di dada kan...tapi jangan judge aku sampai di sini...teruskan membaca hingga ke titik terakhir...kekadang ketike atau selepas berjimba terpikir jugak...boleh ke aku berubah...akan ade ke sinar yg akan menyuluh hidup aku...dan yang paling takut... DAPATKAH ALLAH SWT MENERIMA AKU SEMULA SEBAGAI HAMBANYA....huhu...mase tu aku takut sangat...pastu BUAAAAATTTTTT balik....OMG....time tu mmg HATI KERAS MACAM BATU...
cukup2 la membuka pekung kan...?? efek die...mmg nampak sangat!!..hidup tak  berkat...rase tak dirahmati...hidup kacau bilau...lepas satu-satu masalah timbul...tali persaudaraan jadi genting...benci dengan sume orang...benci dengan orang yg cuba nasihatkan aku...duit tak pernah cukup...sebab jarang2 solat..puasa rongak2 sane sini...aku yakin segala KENAKALAN yang aku lakukan itu atas sebab...CINTA....cinta mmg bahaya...butakan mata...dan juga HATI...cinta buat kita hilang pertimbangan...hilang keimanan...eh dah la...aku nak cite kes lain ni...
ape yang aku cube nk ceritakan kat sini ialah....pasal sorang kawan aku ni...die kawin lama dah...dan aku yakin die kawin atas dasar cinta...kalau tak...takkan die kawin di usia sangat muda...kawin2 dapat anak....rezeki die kan...tapi kawin 10 tahun tu...end up...dieorang broke up...with 2 org anak yg sihat dan comel...nampak macam dieorg bleh dijadikan contoh keluarga bahagia...tapiiiiii....nampak bahagia luaran tapi dalaman aku tak pernah tau...leave it la dieorg ngan masalah keluarga dieorg kan...yang aku tak paham....lepas berlakunya all the saddest thing dalam kehidupan die sekarang ni...cara die handle kesedihan tu menyedihkan hati aku...kalau ketika die muda remaja dulu die mengalami kepatahan hati mcm ni...takde anak...to take care of...hanya diri die je...aku tak le kisah sangat...nak terjun lombong pon dipersilakan la..tapi ade anak 2 orang...bagi aku dh cukup untuk memberikan kekuatan dalam hidup...set positive energy...life must go on....GO ON dengan melakukan perkara yg baik...bukan buat perkara lagha...bukan meeting up dgn some strangers or some old friend...hadoiiii....sebab tu la aku tulis tajuk entri...tak pandai manfaatkan zaman muda...sebab mase muda dihabiskan dengan jage rumahtangga...dengan anak2...dengan kerja...so tiada masa nak buat kesilapan...tak de mase nak buat mende2 nakal....so jadinya....bile ditimpa masalah macam ni...die ambil kesempatan untuk buat mende2 nakal...OMG....grow up la...ko dh ade anak kot...nape masih nk menjerumuskan diri kepada perkara2 yang macam tu...memang tak salah...nk berkawan...is it matter kene ade new friend (opposite sex) la agaknye kan...semata-mata nak lawan dgn ex-spouse dgn gune tagline "KALAU DIE BLEH BUAT...XKAN AKU XBLEH BUAT"...
haihhh...mmg la ape aku nk cakap ni agak cliche...dan bertentangan dengan perwatakan aku...(opss...xkenal aku maka xcinta ek..muahaha)...tapi adalah lebih baik die kembali ke sisi ALLAH SWT...hanya ALLAH SWT sebaik-baiknya...mengadu la dengan DIA...hermmm...kalau ko bace entri ni wahai kawanku....kembalilah...kenal la diri sendiri...jangan rosakkan hidup ko...hidup anak2 ko...aku takut ko terbuai-buai dengan amalan2 yang tidak elok...SYAITAN suke...!! next time..habiskan mase dengan anak2...dieorg lagi traumatized dari ko...!!
aku tau mesti ko cebik2 bile bace entri ni...tapi aku sebagai kawan...aku jadi kawan bebetul..aku bgtau part yg mmg ko tak suke nak tau...lantak la afta this ko still nk call aku ke...msg aku ke...atau ko nak putuskan hubungan kita trus...aku seriyes tak kisah...sebab aku rase aku dh buat ape yg sepatotnya seorang kawan lakukan...sekarang ni...mode HARD-HEADED ko mmg tgh turn ON...so aku tak kisah...ape presepsi ko pada aku...nak kate aku tak paham ke...nak kate aku cakap je pandai ke...I REALLY DONT GIVE A DAMN...nk suruh satu dunia benci aku pon aku tak kisah...sebab ape yang aku betul2 kisah ialah...KO BUKAK MATA DAN MINDA KO...dan BELA LA NASIB ANAK2 KO....and last but not least....stop calling me in the middle of the night just to tell me how happy u're karaok-ing with ur new friend...bcoz i dont give a shit and please respect other's life...duh!!
 
p/s: pity her daughter and son!!!!

No comments: