Thursday, December 13, 2012

television...tivi...telebisyen...tivi...tiwi...whateva!!

walau ape pun sebutan terhadap mende alah di atas...kegunaan nye tetap SATU...memberi kepuasan pada manusia....aku ni dari kecik ...dari celik2 bijik mate aku dh nengok tivi...rasenye la....sebab seingat aku la...aku mmg dh nengok tivi...kan zaman-zaman pakai video tape dulu...aku dah ade dh video tape player tu...sebab selalu ayah aku belikan video tape kartun2...disney mickey mouse la...donald duck la..thundercats la...sume kartun yang best-best zaman aku kanak2 dlu la...dulu pon kan ade kedai utk sewa video tape tu...ayah aku..salu la sewa...kekadang mak aku bawak la aku terkedek2 pegi sewa video tape...yang aku ingat..ayah ngan mak aku...suke sewa cite2 kungfu la...bruce lee la...tak ketinggalan jugak cite2 hantu indonesia...dulu kan femes sundel bolong tu...pastu mak ayah aku pon ade jugak sewa cite2 omputih...keleessss kan...hahaha...zaman2 dulu kan cite omputih...mane tau nak censored2 ni...kalau cium tu bukan stakat cium2 je...siap french kiss bagai...kalau bogel tu...terbogel  je terus...pastu bile sampai part yg lucah-lucah tu ayah aku tutup skrin tivi tu gune kain...hahaha...bukan nk tutup trus kan...hahaha...tapi tak pe la...time tu aku baru darjah 1 ke tadika ntah...tapi aku still ingat la...daya ingatan aku memang kuat!!! hahaha..
 
bile dah remaja skit...aku semakin attach ngan tivi...bukan la maknenye aku ni kene melekat je kat tivi...tapi aku kene tgk tivi dalam sehari tu...buku sekolah???...lantakkan kat sana...keje sekolah bleh buat sebelom masok kelas esok pagi...tiru kawan!!!! hahahaha...kekadang sampai mak ngan ayah aku buat time tgk tivi...kalau time sabtu ahad...bleh tgk tvi sampai kul 10pagi je...pastu tutup..buat homework..buat house chores..mak ngan ayah aku dh puas hati...baru bleh bukak balik...sampai la malam...paling lambat tutup tivi pon kul 11.00 mlm...tu paling lambat la tu...during schooldays kene tutup kul 10mlm...huhu...yang salu kene  gitu dulu...aku...ngan adik2 aku sampai no.4...adik2 aku yg seterusnye tu sume...ayah aku dh tua..tak larat nk garang2 dah...huhu..tivi rosak kene panah petir (ko bayangkan...ribut petir pon gigih lagi tgk tivi)...sanggop merayu2 kat ayah aku suruh beli tivi baru...aku ni jenis tak kisah la brape inci pon..janji aku boleh nengok tivi...
penyakit attach ngan tivi tu terbawak-bawak sampai ke kolej...dapat plak kawan serumah yg memang kene tgk tivi gak...anak org senang plak...senang2 je die mintak mak ayah die plak anto tivi kat hostel kitorg...so dalam byk2 bilik tu...bilik kitorg yg ado tivi...hihi...ade plak vcd player...dah jadi tempat kumpul reramai nengok tivi...ngan vcd...cume vcd blue tak berani nk nengok..tgk cite cium2 lite2 pon..osmet aku..si maria dh geli geleman...ni plak nk nengok lebih2 kan...mau muntah die kat situ...koserrr...hahahaha..
pastu membawak plak sampai aku duk bujang...bile dah masok alam pekerjaan...sanggop pinjam duit ayah aku...semata-mata nk beli appliances baru...terutamannya TELEVISYEN....ngan peti ais...hahahaha...
 
pastu sampai la zaman mak ayah aku dh habis tanggungjawab pada aku sekarang selepas disunting jejaka idaman malaya...harrkkktuihhh!!!...muahahahha...awal-awal bulan lepas kawin tu...still gune televisyen zaman aku bujang dulu la...pastu laki aku ade rezeki lebih dan kitorg taknak la dicop ketinggalan zaman pakai tivi perut kembong tu...nk pakai yang selim-melim walaupun tuannya idok la slim2 jugak...maka laki aku pon beli la telebisyen baru yang terdapat di pasaran ketika itu...package sekali ngan sound system ngan dvd player ngan astro nyeeee....
kesimpulannya di sini...hidup aku tak keruan tanpa televisyen....!!!!!...iye tivi itu ke'BESAR'an aku....
 
p/s: sekarang ni berjangkit ke astro plak..kalau astro kene sekat sebab lambat byr bil...gelepar carik pitih...!! maaf aku manusia biasa....huhuhu!!!

No comments: