Monday, October 3, 2011

family day = fabulous memory...........

hola uolsss......
gile kan....walaupun aku belom boleh dikategorikan sebagai blogger tegar.....aku rase dedulu mase gedikss melampau...satu hari smpi 3-4 entri aku buat....sekarang....lebih gemar blog hopping je....bace experience org...bace kisah hidup harian orang....sebab dieorg tu...ade je mende best yang terjadi dlm kehidupan seharian dieorg...kalau dah kering idea sgt pon....snap gambo anak....tulis la berjela2 dlm blog...punnnnn org bace....sbb best....!!! alangkah macam x best nyee hidup aku kan....sebab hari2 buat rutin yang same....balik keje....kemas umah (kalau rajin)...masak2 utk laki yang masih bercuti (kalau rajin)....basoh baju (kalau rajin)...semua nye ade dalam bracket (    )  kalau rajin........!!!!...bile dah snap gambo pon....stilllll malas...nak update blog....sumenye sebab (kalau rajin)....arrggghhhh ntah bile nak betul2 rajin ntah.......merapu dah ni...

meh nak story-mory..pasal weekend aritu....
[ni teaser pic...kalau nak tgk yg bebetul tgk kat FB aku ek...kredits mr.google]

water theme park die.....dr pandangan atas

bilik with jakuzi...........

tarikh 1 okt & 2 okt...aritu ....mmg dh lame booked....since...bulan july kot...dah booked laki aku....aku ckp ngan die...die kene apply cuti on that day....ape2 pon kene gak cuti on that day....kalau outstation dekat2 sini...aku sanggup amik die...n anto die blk ahad tu....taaaaaappppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....kite merancang... ALLAH S.W.T yang menentukan.....xsempat nak apply cuti....mmg die dah diberi cuti.....sebulan lg......hahahha....so x de masalah....angkut je die....lantak la jalan terhinjut2 ke....janji...aku nak die pegi....lagi plak...sejak 2 menjak die cuti duk umah saje ni...cepat benar die dpt penyakit2 lain...pening kepala la...sakit gigi x abis2 la...sakit badan la....ape la.....kesian pon ade...kalau bleh nak suruh die pegi keje....xde la die boring sgt...tp keadaan belom mengizinkan plak lagi....suruh turun bawah pegi bercucuk tanam...malas plak....so sib baik la....ade peluang bleh bawak die release tension skit....so bawak la die ke GOLD COAST, MORIB........morib...???? kan.....mase memule dieorg kate nak buat family day kat sini....aku kate mcm WHATTTTTT...??? morib....xde tmpt lain ke....tmpt tu...hanye utk perenggek2 je mandi....air laut pon hitam....kalau air laut surut....10 km baru nmpk air laut.........aduiiii.....macam malas je nak join.....sekaliiiiiiiiiiiiii.....teruja pulak nak pegi....sebab pertama...bayaran tersgt la murah...sorang kene byr rm40 je...campo aku laki bini...byr rm 80 je...dah la dalam bilik ade jakuzi....x ke murah tuuuu....kalau ikutkan bilik tu...satu malam paling murah pon rm290 kot...xsure sgt la....sile layari laman web...mereka....(ala google je la ..gold coast morib...kluar la sume..)..lepas tu dieorg promote lagi...semua org bertuah...pada malam dinner tu...sebab ko ni bertuah ke x bertuah ke....stillll name ko disebut utk amik hadiah atas stage tu....x ke menarik tu...sepanjang hidup...sama ada aku organize event tu ke...aku x organize ke...jangan harap la..name or no aku bertuah....xpenah ye....kirenye...aku xkan balik bilik hotel dengan hampa la ye....ade la jugak hadiah....cumenye....hadiah ape yang ko dapat bawak balik tu yang misteri.....malam tu aku dapat la LUMINARC BOWL.....bergune la jugak!!!!!......cume mcm biase la ...bile cabut name utk GRAND prize utk lucky draw tu....always la name aku x bertuah...so belom habis majlis...aku laki bini dh angkat kaki...(gile x hormat majlis tau..) sebab nak beli jajan kat covinence store hotel tu....sebab nak buat...ermmmm....something dlm jakuzi...DASAR JAKUNzi....!!! ingat nak beli wine...baru western kan..kan...kan... (sile lempang aku laju2...) hahaha....end-up aku beli air tin....old town white coffee...redbulll (utk laki aku)....n twisties...hahahha....gile berendam dalam jakuzi tgh2 mlm....kim kardashian pon x buat mcm tu....(eh tetibe fefeeling kim pehal...) best la...kire ni 2nd time aku merase duk dlm jakuzi....1st time dpt merase awana genting punye...tp tu pegi ngan family kawan...kire menumpang la....ni pegi ngan laki.....sgt sesuatuuuu...n sgt besttttt!!!!...aauuuwww yang belom kawin cepat2 la kawin...seronotttt dowhhhhh!!!!! otak bisnes pemilik GOLD COAST ni mmg la bagus....die dh tau...pantai kat hotel die ni mmg x best kan...so die buat water theme park dlm tu...walau la x se'best' sunway lagoon ke...A famosa water world ke....tapi still best la....kalau ade anak mmg bertambah 10 kali ganda best....syok tgk member2 layan karenah anak2....sebab bile dh boring main2 kat water theme park die...bleh lanjutkan kegumbiraan dalam bilik plak...sambung 'berjakuzi' plak.....mmg best sgt...!!!!!
dalam2 best tu...ade jugak la yang x best nyeeee.....satu....masok2 je bilik....mmg la terase sgt barunyeeee...silap2 kat bilik tu...aku laki bini...penginap pertama...lantai die...berhabuk..hitam kaki aku....dinding bilik air...berhabuk....x lap elok2...bilik air  x nampak berkilat...mcm baru semalam die siap buat bilik tu...pintu bilik air...pun berhabuk...balkoni....view dh ngam dh....sekali...lubang air tersumbat plak....dh bertakung air aircond kat situ....sgt la kotor aku rase....pastu tilam keras...bantal lembik....x feel tauuuu.....kedua..lif die....gile babi punye lembab....dah la lembab...lif yang berdekatan ngan bilik aku...hanye sebijik je yang boleh gune...satu lg tu..maybe under construction...kotak2 perabot2 baru dibiarkan kat hallway....macamkan...dieorg ni belom fully ready nak terime guest....ketiga...ni xtau la salah penganjur ke...salah pihak hotel...since pihak penganjur dah bg list name peserta event ni...ko kene la alert kehendak guest ko ni kan...ni yang aku laki bini...die bagi 2 single beds...x pasal2 aku jadi kolot gile....pegi alih2 katil..bagi rapat...kalau bleh aku xmo la buat mcm tu...tp agak2 la....ntah la...bg aku walau pun guest ko ramai (400++)...ko kene alert....sebab ujung2 pekerja ko jugak yang penat nak kene alih2 katil balik......!! percaya la..bukan aku je yang buat mcm tu....RAMAIIIII yang buat keje alih2 ni.....!!! keempat...ni paling failed sekali....MAKANAN!!!!!.....sgt x sedap....tu la yang aku cakap tadi..maybe dieorg ni belom ready nak terime guest yang ramai  mcm ni kan...makanan trus jadi mengarut!!!...time tasting dulu...xtau la...mcm mane kan...mesti dieorg buat sedap2 kan...xkan la tester yg dr opis aku ni...buta rase sgt kan...??? makan time dinner...ni acara kemuncak kot kan.....!!! kuey tiaw goreng....gile xde rase langsung...tawa habiaqqq!!! kari daging...rase ok...tp daging....masyaALLAH....x boleh nak gigit....LIATTTTTT..nak mampos...sib baik aku pakai POLIDENT...hahahaha...sotong goreng tepung die..HANCUSSSSS!!!!...sotong die dh mcm keropok...ke mmg dieorg pilih...SOTONG KEROPOK GORENG BERSALUT TEPUNG...entah la...isi ikan goreng die....pun liat...mcm keluar2 je freezer trus goreng....sayur campo ko letak kat satu meja je...meja side aku xde...nak buat pecal la konon...bahan2 mengarut...x complete....hurmmm...mmg hancussss!!!!...meje buffet plak..utk 400++ org makan....ko sediakan 2 tempat je....mmg berjela la org beratur....sgt x professional....suppose ko sediakan dlm at least 4 meje buffet...meje dessert ko buat 2 tempat pon ok la....service utk ABC...1 mesin je ko sediakan....baik x payah...dah la satu mesin je...kecik plak....pekerja x efektif...gile lame aku beratur nak dapatkan semangkuk ABC yang x sedap...bile kitorg tny 'xde susu cair ke dik'...die boleh jawab 'dah abis'....sgt x professional ye...xde la usaha ko nak carik ke...tny bahagian kitchen ke....bukan ke dalam ramuan ABC suppose kene ade bahan2 tu...ni kacang xde....jagung xde....betul2 ko letak redbean je kat situ....x bertaraf hotal langsung...silap2 kalau ade omputih dtg sini...ko bg servis mcm tu...mmg bad review la hotel ko dpt dlm 'trip advisor'....makanan dalam coffee house....xtau la....sebab mmg x masok pon.....aduiiiii.....mmg nasib la...pihak hotel tu x deal ngan aku.....kalau x mmg kat situ je aku suruh die rase makanan yang x sedap tu....
ape2 pon aku ngan laki aku mmg enjoii la haritu....nasib baik la 'die' tu mmg x rosakkan kegumbiraan aku...kalau x..jgn harap la dapat main kat water theme park tu...dan jgn harap la nak duk berendam berdue dalam jakuzi tu dua laki bini...kang berendam dalam lautan merah plak kan.....???? entri ni bukan nak hentam pihak penganjur ye...aku tau korang sume dah cube untuk lakukan yang terbaik utk family day ni...cume next time...kene a bit 'garang' skit plus cerewet skit...sebab kite ni customer...n customer is always right...so macam mane cerewet pon kite..pihak hotel kene layan..sbb bukan seratus 2 ratus kite byr kat die kan....paling2 pon 30k kan....??? bukan sikit tu.........!!! mmg pengalaman ini...akan tercatat dalam memori hidup kami berdue....sebagai fabulous memory.........ho yeahhhh!!!!...

p/s: cite dalam kain xbleh la nak cite lebih2 kan...karang orang kate mcm aku sorang je berlaki....uwekkkk!! jeles la tu kan...????...gambo2...sile la tgk facebook aku...search la : lydia john...ciaoooo!!!

glossary:

perenggek : merujuk kepada salah satu kaum utama di Malaysia...selalunya menyambut perayaan seperti deepavali...thaipusam..etc..(pikir sendiri  la ek..)

p/s/s: siap glossary entri ko....KELAS KO JAHHHHHHH!!!!

2 comments:

momma lulu said...

ok la tu dpt bercuti.......aku ni bercuti kt umah je la

mrsJoHn said...

ade rejeki and peluang skit...pegi la...sementara belom ade gerabak berderet2 ni....huhuu