Monday, October 3, 2011

semangattttttt nihhhhhh!!!

hola uolsss.....
entri ni aku tulis lps lunch td....aku ingatkan laki aku lupe kata2 aku semalam...rupenye...tidakkkkk ye....gini citenyeeee.....

semenjak kawin (salahkan perkahwinan..padahal diri sendiri gemar melantak)......aku dh x berdiet...x exercise....memule duk ngan mertue..alasan x berdiet...n x exercise....sebab umah jauh ngan opis...so blk keje ptg2...dh lewat sampai umah...n selalu bawa balik stress jugak....alamatnye...sampai umah trus terdampar kat katil....letihhhh..badan...letihhh minda....so lupekan la nak berjogging ke ape sume....lps tu..dh pindah duk sendiri...dlm kuaters lagi....pindah plak time bulan jun tu...cuaca....panassssss YA RABBI....xsanggup nak mendedahkan kulit kat cahaya matahari....(alasan cuaca plak)....

dh la x jogging...makan pulak...sesuke je sumbat dlm tembolok....nasik lemak....roti canai...keluar makan ngan laki lain plak cite....pastu...bile duk sendiri..kekadang teringin nak masak utk laki....bile sendiri dah masak...pasti la kene ngan tekak sendiri....x sah kalau x makan nasik...sebab laki aku mmg x gheti nak makan western2 ni...bagi die nasik is everything...paling terer pon die makan megi la...(selain nasi)...nanti ape plak kate mak mertue aku...ade ke menantu die ni...bg anak die makan megi kan...so nak x nak kene masak nasik....dah masak nasik kene la makan...sebab laki aku ni..makan...alahai ciput sgt...masak 1 pot nasik pon..x abis....so mane ade ayam aku nak lambakkan makanan lebih die kan...so terpakse la makan....sebab kate raja farah mase die remaja dulu ' sebijik nasik ibarat setitik peluh petani'...so kesian ngan nasik....lgpun mase kecik dulu...ibu salu ckp...'mkn nasik bagi abis...nanti sian nasik menangis...'...


lg kan pulak...sian tgk laki keje...pegi pg balik malam...semate2 nk carik duit nak meneruskan kelangsungan hidup...nak beli beras sume....xkan aku nak membazir plak kan...(byk betul alasan aku makan nasik ye)....aku terase badan aku dah semakin gemok (wahhh selame ni ko bajet ko kurus ke...bole blah!!!)...dan laki aku pun dah hint2...siap buat x reti je bile aku ajak beli beras....(kalau beras x de aku x masak....ko jgn mengadu domba kat mak ko kate aku x masak ye...)...ingat nak start balik berdiet dengan care 'JGN MAKAN NASIK'...exercise tu...tunggu la kaki laki aku dulu...bleh jogging sesame...lgpun segan plak...nk jogging sensorg dlm kawasan umah aku ni...malu kene ngorat...ahakzzz...perahsannnnn!!!!..kalau dh kritikal sgttttt...pinjam la DVD senaman kat jiran sebelah....biar la aku terkinja2 kat umah....hanya disaksikan laki aku je....huhuhu....owh....kalau mlm ni ade rejeki lebih..ingat nak ajak laki beli stok makanan utk rumah...dan ko rasain la...mkn lauk org diet...kalau aku makan salad ko makan la salad...kalau aku buat ayam panggang...ko mkn la ayam panggang....n sib baik ade jiran yg nak berdiet jugak...buleh cilok resepi diet kat blog die....aku semakin bersemangat nihhhhh....
ingatkan hari ni nak start diet balik dah...pg dh lps...sbb mkn kuih je...utk alas perut....konon2 nak kaver sampai mlm la...sekali time lunch...g la cafe ...dgn niat nak beli lauk lunch utk laki...sekaliiiiii...aku terbabas suda....!!! terbeli ikan patin masak asam pedas (kegemaran aku plak tu...bahagian ekor plak tu...aduiiii)..betapa rapuhnyeee iman aku kan.....
so mulai malam ini....aku akan berdiet kembaliiiiiiiii...........ko jgn paksa aku makan nasik ye....jgn cube jadi 'bestfriend setan'.....sile support bini nak berdiet....!!!!!



p/s: kepada akak cafe...(macam die bace)....jgn masak asam pedas...ikan patin...ikan kembong...tergoda dowhhhhhhh!!!!

2 comments:

nurulain1011 said...

nasikkk sedaappp!! haha

XD

mrsJoHn said...

cisss..siapa kau yang ingin menghasut BETA!!!!..NOOOOOOOOO...nasik xsedapppppp!!!!!