Tuesday, October 16, 2012

kalau tak berbakul tak buleh ke..???

kekadang pening pale apabila memikirkan nk tulis ape kat tajuk setiap entri...kekadang kene dengan content kekadang mcm haramjadah...pastu pembace tegar blog aku mule juih2 bibir...kate cite ntah ape2 harap tajuk je gempak....tapi sebagai penulis blog tegar yang kental dengan sebarang tohmahan cacian dan apa saja kutukan..aku biarkan segalanya sepi...lantak aku la kan...nak tulis ape kat blog ni...cite bodoh ke cite pandai ke...kalau korang x nak bace or meluat xyah la nk sebok2 nak klik link blog aku yg salu appear kat FB aku...(aku xtahu mcm mane nk turn off auto publish kat FB tu) eh x pepasal nk meroyan pada rangkap pertama....i hate uolss tau!! xsuke aku...jgn la bace...
 
seperti yang sedia maklum...aku ni adalah pengguna tegar hiway elite...alah hiway yang mahal naik kejung otak aku byr tol nye tuh...datang aku masok kot lain...balik aku masok kot lain...maksudnye...datang...aku kuar tol putrajaya then exit ke usj/hicom...bile time balik plak...aku kuar tol seafield then exit putrajaya..
 
am -------->> putrajaya ------->>usj/hicom -------------------RM3.30
pm--------->> seafield   ------->>putrajaya---------------------RM3.90
 
RM7.20 sehari pergi/balik
 
 
korang bayangkan betapa terseksanye poket aku...pening...kepale...sampai berguguran rambut (salahkan tol..padahal suke tukar2 syampoo) ...yelah yang gajinyeee hado2 macam aku ni terase la weh...hok yang ado elaun kritikal la elaun wilayah la elaun keraian la...memey la x nampak mende ni sume...itu baru tol...belom kire minyak ketenye lagi...kalau la bulu ketiak aku berharga dah lama aku jual...huhuh...iyek..!!
 
tu belom kire dosa yang malaikat catit kat bahu kiri aku ni ha..BERBAKUL makian...sumpah seranah...carutan....yang aku hamburkan kat semua pengguna lebuhraya yang same....mane aku mencarut....aku ni dah la kedekut minyak...kompom la aku nak save minyak aku kan...so aku bawak pada kelajuan yang biase2 je la...xle terlalu santai...xla terlalu laju...selalunya aku potong je sume lori2 bangang...kereta2 bongok...yang xreti lagi gune lane yang btol...eh motor pon xketinggalan...tapi sejak dari aku melakukan eksperimen dan mendengar khidmat masyarakat kat radio...aku mengambil keputusan utk bwk pada kelajuan yang sederhana...bukan lembab ye...(sesape nk bawak laju sile kan la...aku x halang...duit korang yang kuar byr minyak kan...)..
 
tapi ape yang hakuuuuuu xpuas hati adalah kepada pemandu2 lori...xkesahlah yang rupe macam siput babi tu ke...yg bawak minyak sawit ke...x lupe jugak yang berupe treler...ape ke bangsat sangat la enkorang ni sume ek...?? dah la engkorang tu selalunye bawak barang...banyak...!! berat..!! siap bawak lelaju macamkan ko sorang je bayar roadtax...entah2 x bayar...silap2 lesen pon xde...ade hati high beam2 kat aku...siap cucuk2 angin aku bagai...memang x patot dapat makian ke org cenggini...kete yang laju2 tahap dewataraya pon x buat prangai mcm tu tau...!! bukan aku sorang je salu kene..orang lain pon salu kene...dh la engkorang tu besar..panjang (imejin mende lain jap...ermm nyum..nyum...eh! hikhik..*gelak gelimat*) kekdang tu sesuke hati mak bapak die je...nk tukar2 lane...kekadang tu dah la terkedek2...slow tahap sipot babi sembelit...selambe je die rilek duk lane tgh...memang x patot ke kene carutan peringkat tertinggi kalau buat cenggitu...MEMANG PATOT SANGAT KAN..?? aku takot nk bagi middle finger aku kat org cenggini...kang die kejor aku...die himpit aku (penah terjadi woii...korang try la kelebet2 entri lame aku...kalau rajin la...kalau malas toksah la)...akuuuuuuu...jugak yang naya nye...nyawa aku lebih penting dari nyawa pemandu lori yang lahanat sangatss tu...ade orang tersayang yg tunggu aku kat ghumah tu..(yg tengah buat gundam die tu...bukan heran dgn aku yg tengah bertarung kat jalanraya ni....ampunnn tuanku!!..huhu)
 
aku rase memang elok la pihak yang terlibat memikirkan untuk meletakkan papan tanda yang kretip or stylo ...supaya ndak jugak la pemandu2 mesia ni bace..tu pon kalau pandai ngan ndak di bace la...susah nk didik org yg jadik 'buluh' ni.....pihak jaypeejay pon dh kene carik care cenggane nk ajor org2 yg baru blajo bwk kete...mcm mane care nk tingkatkan kesedaran mereka2 ni...ewah haibat aku berkata-kata...
 



 
tu pemandu lori...belom lagi pompuan (selalunye) yang main tab time driving..jantan pon x ketinggalan...ape ke jahanam sangat perangai ko kan...?? xpayah la nk tunjuk sangat kejakunan ko terhadap gadjet yg ko beli pon pakai AEON kredit...plisss la ek....sebabkan kejakunan ko tu...org lain yang sengsara....aku ni ha....sengsara tgk korang ni tau...kok iye sgt la imejensi nye nk pickup call ke nk reply sms ke...berenti tepi bleh x..?? ni skit2 nk brek...skit2 nk brek...org cenggini pon xleh dapat sumpahan seranahan kew..?? memang patot kan...
 
 
 
tu baru cite kat hiway...yang kat jalan bandaran ni pon same....hok yang baru lps amik anak dr nerseri tu...aku nak buat pertuduhan sikit la...xtahu la esok2 kot aku ade anak aku buat mende yang same ke dok kan...?? aku paling ngeri tgk mak bapak yang pangku anak time driving..pastu tangan anak pon same kat setereng kete tu...mane la sifat protective mak bapak kat anak2 ek..?? ko ingat jalan ni ko sorang je ke yang gune...buat nye ade moto tentibe melintas depan ko..ko brek imerjensi...x ke naya kepala anak ko bersepai kat cermin depan tu...x takut ke mende2 tu sume berlaku...aku yang nengok ni terkemut2 menahan nye...aku plak yg risau...ye la ko senang..."chrettt je...bini ko ngandong...9 bln kemudian beranak...tp jgn la sampai x peka...nak bunuh anak pon jgn la cenggitu...baik ko humban je dr tingkat 4 kan...?? tengok aku dh tuduh korang yang bukan2...sape yg dapat dosa.....akuuuuuuu jugakkk...
 

 
tu blom pasangan yang baru cinta nk berputik...spende kompom basah je..pangai camni aku menyampah...ye la...dunia ni dieorg je yang empunye kan ...bawak punye la slow...kekakdang aku rase mcm nk sondol je kete dieorg dr belakang biar dieorg rasain...sib baik aku pakai mevi je...aku aku pakai kete kebal...aku lenyek je maknusia cenggini...pegi la carik hotel bajet murah kira ikut jam (eh mcm penah buat je) kalau nk memadu menoda asmara pon kan...xpon tunggu je la sampai umah...hishhh...gelojoh sangat tau...dalam kete pon jadik!!!
 
hishhh memang berkoyan2 makian...carutan..apetah lagi sumpah seranah yang aku buat stp hari woiii...sepanjang dr putrajaya ke shah alam..balik plak dari shah alam ke putrajaya....xmaunye mulut aku sebut yang indah2 bile berhadapan ngan org pangai mcm ni...yang buruk2 je aku kuarkan...so plisss ek...sesape yg bace...kalau korang pon driver mcm aku ni...tolong la peka terhadap orang sekeliling...iye mmg korang sorang je dalam kete tu...tapi kat luar ni...beribu2 lagi org yang gune jalan yang sama...
 
sekian ceramah kesedaran tentang lalulintas hiway elite untuk anda....akhir kate pandulah dengan berhati2...ingatlah orang yang tersayang...yang tak tersayang pon kene ingat sebab tanpa mereka anda x bleh dapat pahala free...sebab org xsayang anda tu kompom adeeeeeee je nak kutuk anda...eh ape mende ni...tentibe cite lain....okbabai..
 
"priiiiiittttt...stop!!" kate polis trefik wanita ini...hikhikhikhik... *gamba curit dari blog org...tatatata*

p/s: rase nk basoh lidah pakai klorok balik kang...kotoq!!



No comments: