Tuesday, October 2, 2012

last weekend....part 1

hola...uolsss...
uolss buat gapo ari sabtu ahad aritu...iolsss...pegi gambang uolsss...family day opis iolss....
bertolak ari sabtu pagi...sepatutnya aku kene pegi sorang..sbb laki ku terpaksa outstation ke melaka...x bleh la tau perangai mamat tu...aku dh bgtau sebelom raye lg...apply cuti...dh tau dieorg tu susah cuti...tp degill..katenye nanti2...dh nak sampai tarikh tu...bleh plak die kate die kene outstesen...x hangin satu badan aku ni...rase nk sekeh je pale die...hishhh...tp sib baik laki sendiri...kang merase di humban ke NERAKA JAHANAM plak...huhuiii...dh serabut dh kepale otak aku...aku pujuk lg die...hari2 aku tny..dh apply cuti ke.....asik2 jwb..blom..blom..blom...pastu die kate sian plak nk cuti...sbb dh ramai plak yang cuti....serba salah la die....lame2 aku pon dh mls... aku ckp kalau die x pegi...aku tetap pegi...aku join je la anak dara-anak dara kat opis aku ni....naik sekali kete ngan dieorg la kan...tp dalam mase yg same tetap la aku saiko laki aku...harap die leh g la...last2 aku update kat status FB...akhirnya...ade jugak kwn laki aku yg bleh kaw-tim...(nnti sy blanje mkn ye...) so ikut plan awal...pepagi sabtu tu aku ikut laki aku g tmpt die kene buat keje (dr melaka dh tukar plak tmpt outstesen die kat ampangan seremban)...so lps dieorg siap2 buat keje..ciao la kan....so pepagi sabtu tu bersiap2 le ke seremban...sampai2 je kat tempat PM punye mejlis tu...HAMIKKK ko jem x hengat...padat meladat...last2 laki aku sms kwn die..kate xleh nk masok....so trus belok kanan ke pahang la kiteee...ho yeahhhhhh!!!
dari ampangan tu xkan la nak patah blk kl kan...so teruskan perjalanan ke kuala pilah seterusnya ke muadzam shah menghala ke kuantan....gila bapak punye jauhhhhh!! ngan lori ngan kete yg berani mati..(ko yang berani ko la pegi mati...aku takuittt)...meredah hampir 4 jam gak kot...
 
 
sampai le di gambang...dh smpi simpang empat  kat gambang tu..dh xtau plak nk menuju ke mane...sebab tetibe aku dh x nmpk signboard BUKIT GAMBANG RESORT CITY...pastu aku dengan kompidennye..."haaaa..tu syg....tu bukit gambang punye signboard...yg tulis selamat jalan tu.." laki aku pun terus je la...sekali terus punye terus....rupenye nk masok hiway...!! terus bergaduh  disitu jugak...!! hahahahaha...secara logik la...dh selamat jalan...xkan la jalan masok kan....malu ngan laki sendiri!!! huwAAAAA....seb baik bleh u turn seblom tol tu..kalau x aku berfamily day berdua ngan laki aku kat cherating la kot...huhuhu....jangan salahkan aku...salahkan majlis perbandaran kuantan..sbb buat signborad sekerat2 jalan...(iye salahkan org lain..)
dh sampai kat bukit gambang resort city tu...
 
dh berpanas berlengas..ngan lapooor...aku ingatkan aku yang paling awal sampai (selain urusetia la kan) sekali....ramai dah sampai rupenyeee...sampai2 urusetia kate...bilik x ready lagi...hermmm xapelah sebab kalau ikutkan mmg checkout pukul 2 pm kan...?? soo aku ajak laki aku p lunch...blk dr lunch tu...stillllll blom siap sepenuhnyeee bilik...ade sikit2 le....tu pon dahulukan org ade anak kecik...ok paham...org yg blom ade anak sile tunggu...huhuhu..xpe lah...kite xde anak..kite tunggu je la depan meje tu...ye dok azrin hayati...?? esok kite ade anak..kite cubit anak kite suruh die nangis melolong-lolong...kot dpt bilik hok paling mahai ke kan...muahahahaha!!..akhirnye lps sume yg ade anak kecik dh dpt bilik...aku pon dpt la bilik...huhu...masok2 bilik je...alamak...x best langsung...sebab bilik ialah smelly...malu weh ke org luar yg dtg melancong...dengan lantai basahnyeee...aduyaiii...masok toilet pon...smelly....kalau ikutkan harga bilik mahal gile...tp xde seterika...ade tempat seterika tp di level lain...xkan aku nk pegi tingkat 2 or 3 semate2 nk gosok baju sehelai...) oh memang x la..so ikut mcm p ramlee la..letak baju bawah bantal..heheh itu tipu je...aku pakai je baju kemot2 tu..lantak la.....xde berus gigi...tuala sikit...sabun pon kecik (aku pakai sorang je dh nipis)...ekon pon...sekadar utk syarat kewujudan je...x sejut...xleh nk pelok2 dlm selimot...sebab pelok 2 minit dh panas..me not loike...water heater ade..ok ni aku suke...tp air die...alamak...mcm air kencing budak...kecik...x feeling nk mandi...mandi hujan lagi cepat lenjun kot...x feeling sekali lagi di situ....tivi plak macam menakutkan...bukak tivi 1..tp leh nmpk bayang tivi 2...tivi bilik korng gitu x weiii...ke memang gitu selama ni...aku yang x perasan...hehehehe...
petang sampai tu xde buat ape sgt la..g mandi swimming pool die la...tu pun malu2 gitu..sebab xde anak kan...?? kalau ade anak bleh aku ckp anak aku yg nk mandi kolam..(padahal mak budak yg tergedik2 nk mandi swimming pool tu...hihi)..tapi mase ni benci laki aku...die kate nnti die turun..sampai sudah die x turun...menciss..!! balik trus amukan puaka...kejap je la...pandai die pujuk....bluerkkkk!!! hihii...pas maghrib tu...siap2 la nk p mkn dinner...buffet...berdoa la sebab makanannye sedap kan...ok la..nak kate sedapppp sgt tu xla...tp ade variety la...lauk pauk die pon semenggah la...x mcm last family day..sotong goreng tepong dh mcm mkn chewing gum...sgt simple...xde perkara yang memalukan la yg berlaku...(kesian hidayah mase last family day)..x de acara yang meleret2...sape dh siap mkn leh claim hadiah kat kaunter hadiah...ok la gitu...xde le org sampai ngantok nk tunggu hadiah kan..??
ok habis part 1...mcm kesiyal kan..tiada penutup...nnti la penutup di part 2 ye...seriesli..sepanjang kat sane mmg xde amik gamba...aku upload gamba yg mr google bg je la ye...kang juling plak mate sekor2 tgk tulisan je...sebab org melayu ni bukan suke membace..suke tgk gambo je...eh aku bukan org melayu ke....sangat biyatch tau!! muahahahaha..........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: