Monday, October 29, 2012

family day...(harap pakcik makcik aku bace ini)

aritu mase balik beraye kat kampung...ade le sorang makcik aku kate nak buat family day untuk family kiteorg yang besar ni...ini kampung sebelah ibu aku...memang ramai....adik beradik mak aku je dah 11 orang....meh aku kirakan untuk korang ek...

uwan  (hjh halimah aka the QUEEN) le kan opkos

>>paklong (rahman) + maklong (ramlah) = 6 org anak plus anak paklong 4 org dgn perkahwinan terdahulu..total products...hahahaha...10 org anak...(plus menantu paklong ngan cucu paklong sorang) total dr family paklong je dh jd 12 org...huhuiii...

>>ibu aku + ayah aku = 7 org anak plus 1 menantu (laki aku le tu)

>>maklang (shimah) single mom = 5 org anak

>>pakteh (razali) + makteh (sumrah) = 8 org anak

>> cik lan + cik dah = 4 org anak

>>makndak (rohaibi) + pakndak (baharuddin) = 5 org anak

>> maktam (shidah) + paktam (azlan) = 4 org anak

>> mak induk besar (rosnah) + pak induk  besar (azman) = 5 org anak
                                                                                                  >>>>>kembar nih
>> mak induk kecik (rosnani) + pak induk kecik (khairul) = 4 org anak

>> maknjang (rofiza) + paknjang (norli) = 5 org anak

>>paksu (raffi) + maksu (norliza) = 4 org anak

TOTAL = 86 orang .....y'alllll

fuhhhhh gilerrr ramai.....lebih kurang 100 pax...tu blom campo product arwah atuk ngan bini seblom uwan aku...weh....seratus gak nampak gayenye ni....nape aku sebok2 kire ni...sebabnyeeee....aritu ade makcik aku cakap nk buat family day...saje la nk mengeratkan silaturrahim sesame sedare mare...walaupun la mmg salu balik...jarang x balik kalau ade hari2 kebesaran ni...xkisah la balik umah mertue dlu ke ape...tp mesti blk gak kampung aku ni...belom puase lg...pakcik2 makcik2 dh roger tny ko balik mane ape sume....huhuiii..dlu mase zaman rebellious rase menyampah ngan each one of them...rase mcm xnak ngaku sedare...hahaha....REBEL le katekan....bile dh kawin...baru paham erti persaudaraan tuh....huhuhu...harap perasaan tu berkekalan sampai bile2...huhu...ade la jugak beberape cadangan yang diutarakan...ade kate nk ke pd...ade plak yang bantah ckp..."dari kocik asik poie PD yo...poie la jauh skit..." .. ade plak yang bg cadangan nak pegi cherating....buleh tu buleh...tapi mcm jauh je kan...memang la sekali sekala...tp sian plak kat yang ramai anak tu...dah le pegi bulan disember...bln januari anak2 nak masok sekolah la bagai...hishh..hishh...org mcm aku ngan laki aku xpe la...xde nak pikir anak2 (eh tp pikir adik2..tanggungjawab jugak tuh)...so mari aku carikkan beberape tmpt yang available untuk dikunjungi...aku rase elok buat kat tengah2...meaning...kuala lumpur or selangor...maksudnyeee...yg dok nogori 9 ngan melaka kene ke tengah..yang ade kat pahang pon ke tengah..sape yang dh memang duk tengah (kl ke sgor ke) untung la...lgpun kalau jalan jejauh..silap2 QUEEN tu xmo pegi...PONEK kato eh kang...ayah aku tu pon bukan gemar sangat nk jalan jauh2 ni...homey sangat bapak aku tu!!! hahahahha....so mari kite renung2 kan cadangan aku ni...berminat kalu...bgtau aku...aku try buat quotation...
 
1 . WARISAN RIMBA (rasenye yg ini sedara kite punye...ewah...baru nk ngaku sedara)
 
gamba ni curik kat blog junior aku...hahaha...sowi farah..!! pis....

 
Di Warisan Rimba menyediakan 8 buah chalet dan sebuah dewan serbaguna. Kadar harga berikut:

Chalet 1 : RM50 - (4 orang) 1 malam
Chalet 2 : RM60 - (8 orang) 1 malam
Chalet 3 : RM70 - (10 orang) 1 malam
Dewan: RM150 - (20-25 orang) 1 malam
Camp Site : 1 Kemah RM10 (Sewa Tapak)

AKTIVITI:

1. Sesi karaoke
2. BBQ
3. Jungle tracking
4. ATV (mengikut atas permintaan)
5. Kolam AIR BUKIT
6. Sungai
7. Memancing

tak tahu la betul ke tak yang ini....ade yang satu lagi kumpulan JINBARA punye....xkan la ade sharing ngan kumpulan tu plak kan...harge bilik pon affordable...kalau jadi...kite booked je satu tmpt ni...jgn kasik org lain masok...hahaha...kate sedare kompom bleh punye...nak buat family day ni...bukan berkelah sesaje 2-3 family...bleh buat bbq jugak...ade kolam...can swimming like nobody bisnes...cume maybe tmpt ni xseswai utk buat telematch yang kene larik2 sume...tp bleh tukar tu telematch dlm kolam...best jugak...kalau jadi yang ini kompom QUEEN tu setuju bebenor...hahahahaha..TRUST ME..!! tp kene gak stenby PLAN B sebab kite nk booked mcm dh lambat sangat je...silap2 dh fully-booked utk tahun ni....
 
2. GOLDCOAST OSTOLIA..hehehe..ko mampu!! MORIB je la...
 
a bit mahal la kot...tp best sebab ade kawasan utk buat telematch...and ade waterpark!!!
quotation kene tpon le plak...malas nk tunggu kat website ni...
 
3. mane2 chalet or banglo area PORT DICKSON...if dua2 yang diatas x berkenan....
 
OR
 
4. buat je kat umah UWAN aka THE QUEEN...beli la kolam yg jual kat giant tu...2-3 kolam..buat pelepas gian the kiddos main air (poning palo makndak nk byr bil air...hahaha)...bleh buat telematch...bleh BBQ-ing..xrisau pasal transportation or minyak kete ape sume...lgpun 1st time...kalau yg ini berjaya mengumpulkan sume yang tertera di atas...then baru kite buat yg real punye tahun depan...lgpun bleh stat buat collection utk buat GIGANTIC FAMILY DAY of GIGANTIC HJ ABU BAKAR's FAMILY khennn...baru xyah nak pikir pasal BUDGET....amacam..???
 
p/s:ade ke maklang lantik aku jage bahagian disiplin...die kate aku garang...padahal die lagi gawrang...aummmm!!
 
 

No comments: