Monday, October 15, 2012

setelah setahun berlalu....

bunyik dh mcm org putus chenta...ni bukan kisah sesape putus chenta...tp...rase nk putus urat sarap...sebab memikirkan bile kes ni nak selesai....
 
rasenye korang sume tahu kisah beliau pernah eksiden...langgar myanmar bengong kat federal hiway...mase kejadian tu aku rase cuak gegile punye...menggigil seluruh tubuh badan bile dgr panggilan dari laki...sib baik laki aku call sdr...kalau polis ke org lain ke yg call memang pengsan aku kat ghumah...x tahu la kat mane dpt kekuatan...laju je aku drive ke tempat kejadian...silap perkiraan aku plak yang eksiden...tp kerana aku seorang wanita yang tabah...(ewahhh) akhirnye sampai jugak aku kat ctu...tp tgk2 xde sape pon kat ctu...rupenye laki aku dh pegi sepital sendiri...eh apesal aku nk cite balik ni....
(meroyan dah tahap dewataraya gamaknye ni...)
 
alkisahnye gini....
mahapkan la muke orang baru lps eksiden...!!!
 
lepas setahun kejadian laki aku eksiden tu...bebaru ni...dalam awal2 bulan oktober aritu..time aku tgh memberikan tumpuan dan 100 peratus komitmen kat opis (sile percaye kenyataan ini) aku dikejutkan oleh kehadiran seorang pakcik...nak carik laki aku..tapi atas dasar ke'kepochi'an aku yang melebihi segalanya aku la yang berjumpe pakcik tu...lagipun die datang opis aku...tapi carik laki aku...aku mcm terpikir...apekah maksud sume ni kan...so aku pegi face to face...bukan chest to chest tau!! awas...ngan pakcik tu...dengan sopan dan tawadduk nye tanda2 kegadisan kedesaan aku...ewah!!! aku tanya :
 
aku : ye pakcik cari k****** (mcm la org xtau nama laki aku..lantak la.nk jugak buat unsur2 misteri) ye...??
 
pakcik: iye...cik ni sape...??
 
berani btol pakcik tu soal aku begitu (huk aloh...maroh apo ke pokcik tu...buke dio tahu pon awok tu sapo)..
 
aku : sy istewiii die...
 
pakcik: owhhh sy dari sykt penyiasat insurans...mengenai kes bla..bla..bla..bla...(sambil tunjuk kad dan fail risikan die la kan....)
 
PENYIASAT!!!!! (buat slo-mo ala-ala telenovela sepanyol) jeng..jeng..jeng...
 
kot iye pon kan...sykt penyiasat ni...amik la penyiasat yg hensem2 skit...selere le skit aku nk berbual berlame-lamean...mcm eron ajis ke...paling2 pon carik la yg adam levine kan..(selera tak nak kalah...)...aku usha pakcik tu atas bawah...atas bawah...satu pon x menyelerakan...(gersang ke ape nk selera2 tgk orang..syaitoonnn sunggoh!!)...xde rupe penyiasat pon woii...baju kelemot2..tanda x gosok...sluar pon same...kasot...stokin...mesti bau bangkai tapir...eeeeuuuwwwww...mcm x terurus la...risau hakuuu..!!..ah persetankan la itu sume...cepat aku layan die cepat la die blah kan...die pon tny2 la pasal kes laki aku tu kan...padahal dalam fail die tu dah ade sume laporan polis...nk jugak tny lg...xpe kulayankan....pastu die plak cite...die kate myanmar yang laki aku langgar yang berperangai bengong tu dh balik myanmar...pandai die kan...dh buat taik kat sini...dh bikin kerugian terhadap diriku (ewah..menyampah...!!) sesuke je die blah ek.. ntah2 kene buang keje kan...fadan muke...!! bukan aku x berperikemanusiaan pon woii...tp kelakuan die tu mengundang masalah pada orang lain...sib baik laki aku x mati tau...xpasal2 aku menjanda di usia muda...(nauzubillahiminzalik..semoga laki aku dipanjangkan umur YA ALLAH)...
 
dah settle kat opis tu...die nk jumpe tuan punye badan plak...aku bg no laki aku...suruh la pakcik tu call sendiwi...koserr aku nk set appointment ko ngan laki aku...keje ko kan...ewahh bini plak terlebih kekwat...dh set appointment sume...berjumpe le die ngan laki aku tu...soks sek...sok sek..kechlak...kechlak (ini bunyik kamera)...siap amik gamba bagai...dh suda jumpe pakcik tu..pakcik tu pon balik la...sempat jugak laki bini gosip pasal pakcik tu...aku syak pakcik tu kalau x hidu gam...amik dadah merbahaye...fitonah!! fitonah sungguh la hakuu ni...tp iye la...lain mcm je...aku nengok die gelisah...pastu gigil2 skit...pastu suke sembang merapu...xde kene mengene ngan kes pon nk cite...die cite bini die org  siam la...hisap rokok la...ape sume niiiiii!! aku xnak tau pasal ko la...pastu nak tunjuk gamba kemaluan lelaki lain pada aku ngan laki aku...(iyekkk...geli sial..kes die yang lain la..koserr der aku nk tgk kemaluan org lain...ketumbit nnti mate ai!!)
 
ohhh...dah setahun lebih baru korang nk anto orang suruh siasat...luke dh kering...kulit dan cantum dah pon...apsal korang x tunggu sampai sepuloh tahun...dah setahun..kompom la orang dh sihat bleh pegi keje...bukan laki aku kes eksiden sampai beliau koma ke ape...beliau terima rawatan sakit luar je...sakit luar pon...yang rugi ialah aku..eh tetibe aku plak  yang rugi...ye la sepanjang beliau pakai kaki simen tu sape yg memberikan aku nafkah zahir dan batin (simen2 pon belasah tetap belasah...huhuhuhu)...ewah...claim x masyukkk...makan gaji bulanan...mane nak cukup...lagipun haku ni kan pisau cukur cap gilait senser...opsss...i didit again!! dah tersasar nampaknye maksud entri ni...hikhik (gelak2 manje sambil gigit kolar baju kurung..)
 
alhamdullilah la..laki aku xde la terlibat dalam kemusnahan yang melampau..kaki beliau xde la kene letak besi bagai..cume otak beliau bengong skit (muahahaha..ini penipuan yang aku reka...mahapkan bini kamu ini ya.)...cume beliau hampa la...sebab mase eksiden tu beliau baru je pasang kulit bawu utk motard beliau...x pasal2 dh tersagat...ini sume ANGKARA si myanmar mengong tu....
tgk beliau...sedang keciwa lew teww...
 
sekarang ni tinggal nk tunggu pihak lawyer yang kami lantik utk settlekan dengan pihak insurans...kalau pihak insurans begedil (berdegil) jugak xmo bayar....so ...ai si yu in kort!!!
 
hishhh...kalau xde dpt sesen pon...rugi berganda la kami...xpe la kami anggap ianya suratan ILLAHI la...x dapat di sini...mungkin dapat di akhirat kelak....wallhualam..wahhh...tentibe ending bertukar jadi muslimah sejati....
 
wabilahitaufikwalhidayahassalamualaikumwarohmatulllahiwabarokatuh......
 
p/s: kalau dapat claim nnti....ehem...huloq2 skit kat haku ni...dh siap list nk shopping ni...dasarrrr mata duitannnn....!!

No comments: