Wednesday, October 17, 2012

zaman remajewwwss = zaman rebeliousss

OMG...tajuk tak nak kalah...

seblom tgh hari tadi (time keje la kan..nampak sangat tak de keje kan...haaa..tu..tu ade le juih2 bibir tanda tak puas hati kate org gomen keje skit...bonus ndak...ehhh suke hati la..kalau korang nk gini apply la keje gomen.muahaha..jangan la asik nk kondem je...ekspelenesiyen panjang gilerr) bace kat wall statuskazen aku...katenye die dpt undangan perkahwinan..ade le budak kampung dedekat kampung aku tu nak kawin...kenal le budaknyeee...sebab p skolah dlu satu bas...satu skolah jugak cume tingkatan berbeza....yang aku nk ceritesss ni bukanlah pasal budak yang nak kawin ni...tapi pasal kazen die...hikhik *geletis sangat*

iye kazen die dulu mase zaman jahilliyah dulu adalah kekasih aku...yeeee...buah hati pengarang jantung beta!....zaman sekolah lagi tu weiii...femes tahap tapir tau...tiap-tiap kali assembly musti name kitorg berdue kene panggil duk depan...kene penampo dengan cikgu disiplin (laki tu la) depan2 bebudak lain sebab semalam ade cikgu repot die nampak kitorg berpegangan tangan lps tuisyen PMR jalan nk ke bas stend..kedengki sangatss tau..pasti zaman remaje cikgu yg repot tu kusam dan kepam..pastu dengki plak ngan ratu macam aku ni...hinss..hinss..hinss*hidung kembang kempis*...sebab orangnye idoklah hemsem macamkan eron ajis...pandai pon idok...kaye pon idok..."engko punye gaya walau pun tak kaya...bukan paras rupa yang aku pandang sahaja" tetibe ternyanyi lagu najwa latip...tapi cukup la sekadar muke jahat (muke pecah rumah kate maklang aku ketika itu)...dan berperangai nakal-nakal cute gitu...aku memang merembess tau kalau lelaki muke pecah rumah..tu pasal la laki aku AKA suami tercinta aku..muke pecahhhhh abis...(ampun tuanku!!.huhu *larikssss*)...tapi dulu budak laki ni romentik abis!! kalau bergayut kat tpon tu...tak nyanyikan aku satu lagu tak sah...versi unplugged ko!! walaupun lagu yang die nyanyi tu sumpah kalau dengar kat redio rase nk tikam diri sendiri...tapi sebab keikhlasan die menyanyikan lagu tu..rase terbuai-buai je...ewahhh*kite mmg tak layan lagu kumpulan spring kan wati..hik...hik*

tu belom aku cite konflik-konflik yang berlaku...sirius macam drama RTM..halangan dari kelaurga...tentangan dari guru-guru..macam2 lagi la...kalau nak diceritakan secara detail...memang bleh buat novel..pastu novel tu pulak kompom dapat sambutan hangat...pastu mesti producer2 nak-cepat-untung ni adaptasi novel tu buat filem...eh tersasar!!

bile kenang2 kembali...YA-ALLAH..memang indah sangatss cinte MONYET tu kan...cinte tu yang monyet..bukan aku weh!!!mase tengah bercinta xhengat donia tu (padahal baru tingkatan 3 uollsss) memang mase tu rasenye aku ngan kekasih tu ja yang betulnyeee...mak bapak ni hanya lah penghalang kebahagiaan je la...(durhaka sunggoh)...tu kenyataan weh!!! memang rebel abis...ujung2 padankan muke haku...kawan2 lain sume keje gempak2...doc gigi la..doc la...lecturer la...ape la...last2 aku kerani cabuk ja lah...itu sume hasil dari ke'rebelious'an aku la tu...rase macam rugi gileee woiiii.... 

ape ni...??

aku cume nak bagitau tetibe itik je aku teringat kat die...ntah dah kawin ke blom..ntah jadi ape la die sekarang....dulu pernah bertekad (kalau hal duniawi komited sungguh)..lepas abis belajar nanti kitorg nak bercinta dan kawin kembali..nak tunjuk kat femily yang menghalang habis-habisan dulu yang cinta kitorang memang CINTA TERAGUNG (gile..mcm drama petang pukul 7)...tapi kita yg merancang ALLAH SWT jua yang menentukan...aku kawin dengan laki lain...

jangan pulak korang propa kate aku ni duk cinta sayang lelaki lain pulak...sementelahan pula....aku dh berlaki...HOIIIII....aku memang sayang...cinta laki aku sepenuh hati...tiada lain yang aku cinta..hanyalah dirinya (eh macam lirik lagu)...sumpah setia...sehidup semati..

akhir kate...nyesal dulu pendapatan tinggi...nyesal kendian jadi le gini (improvise le skit kate bidalan...)

kedua akhir kate..(eh ade ke..??) aku sayang laki aku sampai ke syorga....motif sangat!! takut laki mawarahhh leww tuewww buat entriii gedik-gedikan gini....mahap sayang..ini cume sejarah hidup ai ketika baru nk up-up je...sekarang...dan masa depan hingga la ke syurgaaa hanya u la kekasih dan suami i...tak de due...takde tiga!!! sumpah.....

okbabai...*sambil amik henpon taip msg jiwa2 ke suami*

p/s: sesape tau pasal mamat tu...sila email detail beliau pada aku...sebab nak la jugak tahu kan pasal die ngan tunang die tuh...kemahin tunang die...kampung gile...gaji boipren baru nearly two tauzen dah kepoh...siap saun2 aku...jangan dekati bf die...ape sal ko takut...tergugat!!...mareket jugak wajah aku yang aku tembun ni...ahaksss!!

No comments: