Tuesday, October 2, 2012

last weekend...part 2

ok...sekarang mari sambung part 2...
lepas dinner tu...aku ngan laki aku pon menggerakkan diri ke kuantan...kengkonon nk g ke teleok cempedak (TC) la kan....so sepanjang perjalanan tu aku terperasan kekretifan JKR Kuantan buat signboard lalulintas kat sane contoh mcm yang ini....
 

ade beberape lagi la...pandai gak la dieorg nk tarik minat rakyat negei die bace kan...selalu kan skema je...ade tu die tulis xgune bahasa baku pon...suke la..tergelak2 kami laki bini bile bace....hihiihi..kengkonon nye kan nk g dating kat TC..sbb ade collegue kate best lepak situ...ade kfc..mek d...raja berger pon ado...apetah lg beach club....ewahhh!!..memule dh planning memcm la kan...sekali hamiiikk ko...dlm bandor kuantan pon dh jemmm...dh mcm kat kolalalompor...siap ade rotblok bagai...haduyaiiii... ingatkan p bercuti beratus2 km tu bleh la terhindar dr jem...sekali..jem ko bandar die...menyirap je darah i...trus hilang mood nk dating gitu...sbb kalau dh jem mcm tu baik dating kat dataran merdeka je....huhuhu...tp tetap degil...sbb mane la tau kan kot kat bandor je jem...sekali jem sampai TC la.....parking pon byr rm2...bencisss tau...terus hilang napsu...trus ajak laki balik hotel...bukan ape..org dtg nk berihat bukan nk sangkut dlm jem...dh jem mcm gtu...kompom2 dalam restoran2 tu..umat ramai...malas hakuuuuu....dh la mat rempit byk...xpasal2 kene ngorat kang (lempang aku plisssss)...hahahaha....singgah kedai mesra (bukan kedai bob mesra tu)...beli eksrem (ntah ape2 nk beli eskrem padahal dh ade..eh..muahahaha)...beli jajan2 skit....balik hotel....trus santai kat balcony...gelak2...ketawak2...mate ngantuk...lantas tidor...
 
so keesokkan harinya...kire hari untuk acara kemuncaknye la kan...acara utama la...selom tu p brekfes kat coffe house...mcm biase la..byk variety makanan...sedap la jugak...bak kate org tue...semenggah la kan...tp sangat pack la...org adtec mkn kat ctu..jabatan laut..mkn kat situ..MITI la..FINAS la...tamak haloba sangat tau bukit gambang ni...tu blom yg buat induksi lagi...hadoyaiiii...sib baik x kene beratur pepanjang sebab byk stall...so pegi la masok theme park die..mase 1st time tgk dlm drama 'TIPAH TORPEDO"...mcm best je theme park ni...tp xtahu la kan..sbb aku x explore sume tmpt kot...huhu...so pegi la ke pool tu utk telematch...dh ok la..buat kat pool...kire private la kan...xde org bleh mandi kat ctu..ade plak bangsa x paham bahasa melayu iaitu bangsa cha ya nun alif kan...bleh je selambe badak je die nk swimming kat pool tu...hehehe...sian pon ade gak...dh byr memahal sekali xleh mandi plak swimming pool tu...tp dalam pada mase yg same ku padankan muke mereka...hahaha...gila hati busuk!!!
 
ok...dh smpi kat pool tu...aku PAKSA laki aku masok pool tu same2 ngan aku...maluss la nk mandi seorg diri...carik2 si yati ngan si lily ntah mane ntah...lantak ko la syg ko terpaksa masok same2..hahaha...dh boring swimming2 tu...nk try la mainan lain kan...satu yg aku x berkenan kat sini ialah konsep topap2 ni...nk beli pelampung ke isi topap..nk beli makanan kene topap..nk sewa loker kene topap...hishhhh...serabut la...nape la x buat kat tmpt yang nak beli tu kat situ je byr cash money...aku paham maybe dieorg buat gitu sebab xnak pengunjung bwk duti byk2 letak dlm poket sume...abis kalau yang dtg tu org tue2 bwk cucu mandi..penat2 beratur nk sewa pelampung xpasal kene g tmpt topap..haihhh...ntah la maybe utk org lain ianya mudah...sebab aku dh terbiase ngan A'Famosa waterworld tu..ngan sunway lagoon (heee blom penah pegi pon..) byr cash money je kot kat tmpt yg kene nk buat pembelian tu...hishhh..dh le kaunter sikit..pelampung skit...time aku nk p beli tu dh abis pelampung yee...baru pukul 11 kot time tu....dh la time aku nak pegi melarikan diri..x nak masok telematch tu..aku jatoh tergolek kat ctu...sib baik tiada warga adtec yg nmpk...lps jatuh tu berderet je aku terserempak ngan org adtec...(najah...waktu ko jumpe aku tu...aku baru lps jatoh...huhu) sakit juboq...tangan...kaki aku melecet sebab jatoh tu...chakiiiittt!! laki aku bukan nak panik ke ape...die gelak je...cisssss....
org gemok xleh naik ni...tp aku mcm nak naik je...tunggu kurus baru bleh la kan..?? diskriminasi org gebu sangat tau tempat ni....nak bergumbira pon susah...huhuhu..
 
dh aku tgk nk beratur beli pelampung pon dh pjg berjela..pelampong plak tinggal 2-3 ketul je...dengan sakit kaki nye..ngan sakit hatinya...aku pon ajak la laki aku blah....checkout n trus ke rumah makcik aku kat kuantan..sebab mmg dh janji nk pegi lunch kat umah die...so mandi2...siap2...zassss..gerak ke kuantan...dh pegi tu...sesat plak di bandor kuantan...x hengat plak nk masok simpang mane...huhu...dh due2 hangin...benci la gadoh2 dlm kereta...rase nk jerit je...kalau myvii aku bleh bukak atap tu...aku bangun pastu jerit sekuat hati....hahahah (dasar perempuan gileeee)...tp berkat kesabaran dan doa yang berterusan (tetibe..) akhirnye ketemu jua....dh mkn kenyang2...mate plak mintak dibelai...laki aku bleh la..landing kat mane2 je dh boleh tido..i segan la...ngan pakcik  i tuuuuu...
gamba ni mr.google yg bg...so sori ek incik blog berkenaan..sy pinjam gambo awak sbb sy malas nk snap gambo kat sane...ntah ape penyakit ntah xtau!!
 
pastu dh puas layan mate...aku ajak pakcik aku sefamily die ngan laki aku..p pekene makanan celop2 tepung tu yang femes di tanjung lumpur tu...mengikut cerita kawan2 la...kat situ lazat...mcm mkn kat kelantan nun!!! memang sedapppppp uolsss....murah sgt...mkn 6 org...dengan buruk lantaknye....ngan udang yg fresh ngan sotong,,ngankepok lekor yg marveles....hanya rm31.50 je...tu pon 50 posen diskaun...org toksah kate la...pantang ade org angkat bontot je...kompom dh ade yg tunggu...makanan die angkat je dr kuali...trus abis...tinggal tepong je...huhu...sedap...tapi yang xbestnyeeee...ingat nk lepak lame2 lagi...sekali hari dh gelap..mcm nk ujan sgt....bukan mcm pon...sampai je kat kete trus ujan....so aku teruskan je la perjalanan balik ke home sweet home...
overalll....family day kali ni...memang santai abis...seronok la..tp cume timing je la..kalau lame lg...best la kot...lalalalalala...sekian..kalau ade ahli kesukas yg bace blog ni...nk jadikan entri ni sbg post mortem pon bleh....tp amik yg berkaitan je la...sebab dlm ni lebih banyak rapuan dari fakta...hahahahaha....
 
p/s: lepas ni nk try pegi sdr2 plak...banyak duit aku weh....nak bercuti je kejenyeeeee!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: