Friday, August 19, 2011

bermakna DIA sayang aku....

hola uolss....dh 2 hari x menulis...
mmg nampak sgt kan....hari bekerje je aku tulis blog....bukannye ape...kat umah ade je BB...tp bile dh kat umah....dgn status bini MITHALI ni plak....malas nk on FB...sbb byk mende lain aku nk buat...hal-hal rumahtangga la kan....nk tgk tivi lg...huissh....mmg xcukup mase la...so yang ade masenye kat opis je la...hak..hak...hak...mcm kan xde keje je kan....

ok enough la intro mengarut tu kan...ni kite serius sikit ye.....

semalam...mmg aku ade appointment utk blood pressure aku yang high ni....tp semlm aku sendiri terkejut tgk blood pressure aku...padahal time tu...aku xde la rase pening sgt2...so aku bajet2 lps la ni....dlm kepale dh pikir dh...lps ni kang...doc mesti bg aku time slip smpi kul 11.30 pg...on the way balik..singgah GIANT jap...nk beli esen vanilla...nk buat kuih raye...(cite pasal kueh raye...aku cite next entri la....)..sebelom tu aku dh join dh atuk2 uwan2..apek2..aci2 tu sume...p check blood pressure.....aku sendiri terkejut tgk  blood pressure aku 159/110 nadi 79.....gile tinggi...padahal aku x rase pening sgt ke ape kan..so aku msg laki aku...aku ckp habis la kene marah ngan doc ni....lgpun mlm sebelum aku p check tu aku p mkn nasik bukhara....sebenarnye...semenjak  menjak aku ade high blood pressure ni...aku sgt la elergik mkn...daging...even daging lembu...daging kambing kalu....mmg mencanak2 la naik blood pressure aku tu.... so bile no aku kene panggil aku masok la...trus doc tu ckp....

doc: AYOOO...tinggi nye....awak mude2 suda kene darah tinggi loh...!! family sape ade darah tinggi....??? tinggi ni.....saye bg awak ubat...lps 1 jam...awak check balik blood pressure....kalau x turun jugak...saye terpakse hantar awak p hospital....saye takut awak kene strok!!!!.....

aku: haaaa...kene buke la ni doc (padahal mmg xpose la kan...)

doc: kene buka....!!!

so aku pon g la bilik 13..die bagi ubat n suruh aku rest kat luar...aku msg laki aku...trus risau...trus stat moto...gerak jumpe isteri die yg tercinta......

sejam kemudian..........

check BP balik....turun la jugak....tp xbyk......150/100....still tinggi...doc nk tulis dh surat refer to hosp...aku tny hosp mane...die kate hosp kelang....NO...NO....aku xmo hosp klang....procedure dh la leceh..hosp packed plak tu..kang silap2 aku kene baring atas lantai plak....mmg xla.....suadahnye aku suruh die bagi ubat n mc kasik aku rest....die xmo memule tu...tp die terpakse bagi jugak...sbb aku mmg xmo masok hosp klang...die suruh aku sain satu surat mengatakan aku balik 'at my own risk'....in case jadi pape tgh jalan kan....so die bg aku balik...ingatkan nk kasik cuti lame skit....bagi sehari je...huhuu...pastu siap suruh check aku ade kencing manis ke x (pagi seblom p klinik tu aku dh melantak ayam goreng semlm ngan nescafe secawan)..MAMPOSS...nnti result kate gule aku tinggi plak.......ngan kene  scan kidney...takut kidney rosak la....kene buat kat kelana jaya...haihhhh...penyakit tiga serangkai  la katenyeeee...
kekadang terpikir...nape la aku dpt sakit2 ni sume....direct tu...sebelom tu...kene cirit birit...seminggu jugak...siap kene kasik sample najis kat doc sume...dh elok tu...sambung plak...sakit ni...haihhh....byk betul ujian2 aku kene terime dlm bulan org berebut2 nk buat kebaikan...berebut2 nk lipatgandakan pahala...aku x dpt nk buat...terpakse atas sebab keuzuran....tp aku redha...sebab bile aku diturunkan bermacam2 ujian dan kesakitan ni...bermakne DIA sayangkan aku....kan...?????



p/s: time tulis ni...pale dok berdenyut plak die...hishhhh!!!...rase nk balik umah n baring je.....kalau aku sneak out senyap2 ade org pasan x?....huhuuhu.....

No comments: