Friday, August 26, 2011

sesak....sesak....hellllpppppppppp!!!!!!

hola uolssss...
hari ni opis aku agak lengang...sebabnye...ramai dah yang cuti semangat korangkan.....???
semalam laki aku MC...sakan ko tido kat umah ye....tp ye la kan....die sakit gigi,...sian die....dah la sakit tp doc xmo cabot...sebab gigi die tu dh sambung ngan tulang rahang...kalau nk cabot jugak kene buat minor operation...ermmmm lps raye je la gamaknyeee...selagi bleh tahan la.....hu~~~~...
semalam agaknyeee sebab memboring kat umah tahap dewa....die text aku time dh dekat2 kul 5 tu...
ajak jenjalan.....akhirnye decide nak ke kl...nak carik suar jeans katenyeeee...aku ajak naik kete je...tp bile difikirkan balik...mmg carik kemarahan kalau p kl naik kete time2 org menggile sopping raye....sudahnyeeeeee....naik moter je la...sampai sane mmg dh area2 org nk berbuke pose....ingatkan nak berbuke kat SOGO je la...tapi full gileee....mmg agaknyee...org dh bajet lps berbuke nak serbu beli brg2 persiapan raya kan....mmg iye ye....time berbuke tu lengang je....jam bergerak ke pukul 8 je...penuh....xnampak brg nampak kepale org je....akhirnye aku ngan laki aku...beli air...duk tepi jalan sambil mkn steamboat jalanan...KESIANN!!!...dah la steamboat die rase nak basi dah...haihhhh....redha je la....dalam sejarah down aku berbuke tepi jalan....!!!..huhuhu...
lps dh berbuke tu...bermule la sesi kesesakan yang sengaja dicari...bukan x bersyukur dengan apa yang ado...cume....kampung kan dah jadi 2....xkan raye kg aku je nak pakai baju baru....kampung die pun nak la baju baru kan....so....bergegas la ke JALAN TAR tu....haihhhh......kalau ikutkan mmg xsanggop....tapi kat ctu je yg harge boleh blah lagi....dan  byk pilihan....tp...YA RABBI....sesakkkkk nak mampos.....paling xsuke kalau jalan belakang or seiring ngan BANGLA ngan PERENGGEK......bau HANGITTT gile....macam x mandi ke ape....heeeeeeeeee.......sebok je bersesak kat sini.....so dh usha 2 -3 kedai....tgk yang mane berkenan angkat trus...aku plak...tgk yang matching ngan laki aku....angkat jugak trus....xsanggop la nak usha seluruh pelosok JALAN TAR tu......tapi kire ok la.....baju melayu laki aku sepasang kain cotton ..harge mase mule2 jual awal2 ramadhan aritu ...die tulis RM129...last2 semalam aku pegi die jual RM60....murah kan...half price tu....baju aku plak...kain cotton jugak...harge mule2 rm 139...last2 semalam die jual rm55...mintak murah lagi rm50...pastu aku rembat jugak sepasang lagi baju kurung kain cotton RM30....murahhhhhhhhhhh sgt kan.....gewwwraaaaammmmm.....sib baik sesak...kalau x ntah berape pasang aku rembat laki bini.......
ok la tu...cukup la untuk raye tahun ni...

ok la aku tau...org2 yang pernah ke...suke ke...mmg ke..folo blog aku ni...dah ramai yang balik cuti beraye....tinggal aku je la yang belom balik...ni pagi raye pon bukan beraye ngan ibu bapa sanak saudara..tp beraye dgn PM....nanti kalau rajin aku buat la entri sambut raye dgn PM...huhuhu..ptg2 skit baru balik kg aku....hukhuk....!!!

so dikesempatan ini aku dan suami aku....mengucapkan

"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR DAN BATINNN"
"MAAFKAN ANDAINYA..AKU PERNAH TERKASAR BAHASA...TERLANJUR BICARA..."
"KALAU LA KORANG PON RASE PERNAH MELAKUKAN SEBARANG KESILAPAN PON TERHADAP AKU ATAU SUAMI AKU....AKU DAH MAAFKAN SEIKHLAS HATI"
"BERHATI-HATI MEMANDU...SEMOGA SELAMAT SAMPAI KE DESTINASI"

akhir kate terime pantun raye dari aku..(ni aku repeat je email yg aku hantar utk sume staff opis aku...hehehe...malas nak buat lain...dasar pemalashhhhh)

awex cun lalu sume nak 'terai';
     Sekali tersenyum hancus rupenya ;
 Ramadhan sudah melabuhkan tirai;
    Menjelma pula Syawal yang mulia.


p/s: jempot la dtg ke rumah sayeeee....rumah saye sentiase terbuke untuk anda sume...tp bgtau kalau nak dtg...kalau x...rasain makan kuih raye buatan aku sendiri yang kalau dibaling ke dinding...dinding retak....!!!!hua..hua...hua......""selamat hariiiiiii rayyaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

No comments: