Monday, August 1, 2011

selamat berpuase....anda puase ke tak tu....?????

assalamualaikum...pembace sekalian....
hari pertame berpuase ni biar la aku bg salam elok2 kan...kalau x dh macam orang mexico plak...main hola-hola kan....esok kite mexico balik ok.....erk...!!!
macam yang kite semua tahu...hari ni adalah 1 ramadhan....hari pertame kite nk berjuang dlm menjalankan tanggungjawab wajib sebagai hambaNYA.......semoga aku dan laki aku dapat menjalani nye dengan lebih baik tahun ni....
pagi ni kepale aku berdengung....kakak2 opis ni...dok tny nape aku mcm x terurus.....huhuhu...sebabnye aku x pekene kopi lagi ni....kaffein blom masok dlm badan aku ni.....ye aku coffee addictive....macam org ketagih dadah tu..huhuhu....bile aku ckp kat laki aku die kate aku mengade2...xde kopi...tea pun boleh....ni betul2 tau...bukan mengade2....huhuuuu...
pastu tahun ni...sebabkan dh duk umah sendiri2..tetibe jadi mcm gelabah....bukan ape...gelabah nk carik resepi utk kueh raye....ye la kan....ade mase bleh buat sendiri...asik nk tunjuk2 je...sian laki aku...botak jugak la kepale die kan....tp kalau buat sendiri pun..kene jugak tunjuk2 kat laki aku...ye la nk beli bahan2 die...ingat ape..cabut bulu idung bleh dpt tu sume....haihhhhhh...trus aku jadi mcm blur....nk beli je ke..nk buat sendiri...kalau nk buat sendiri kene la beli oven...xkan nk mintak blk oven aku...yang aku dh bg kat ibu aku...sian die....oven besor die dh la dh rosak....xdpt ibu nk buat bisnes kueh raye tahun ni....tp anak die yg sorang ni ...selambe je beli botol kosong kat giant aritu...pastu beli tekap kuih tu....bajet nnti bile ibu buat kueh..letak la dlm botol yg aku dh beli tu kan...cannnnnntttttiiiiikkkkkk muke aku kan.....harap ibu memahami...wakakakakakaka......so balik ni nk diskas ngan laki aku....die nk aku buat kueh sendiri ke..die lebih percaye utk beli je yang dh siap...tinggal nk susun dlm bekas kuih je....huissshhhh...ke aku beli je brg2 nnti blk umah ibu...buat sesame ngan ibu.....hermmmm.....kene berbincang laki bini dulu...baru bleh dpt the best decision............

berikut adalah cadangan kueh yg mudah utk aku yg bangsa xreti buat kueh ni nk buat....


cadangan pertama
milo cornflakes cookies


kueh yg ni mudah nye ya amat.....xpayah bakor2...lepas tabor sume...tunggu sejut je...kalau x pon letak dlm peti ais....tp aku rase aku penah try dulu....hampessss ye.....kalau nk try tahun ni...agak2 laki aku bg x.........sapot la skit bini lu ni der.....



cadangan kedua..
chocolate chips cookies.....


hok ni leceh skit la.....kene bakor la ape la....tp x de le renyah kejonye....tp kalau dh sampai ke tgn aku mmg la.....macam hazab je nk buat..........haihhhhhh......



p/s: tgk je la nanti...ape yg terjadi.....kueh buat sendiri ke beli nnti ni....huhhuhuhuu...

No comments: