Monday, August 15, 2011

bonus dah masok!!!!

hola uolsss.....
hari ni dtg2 je keje...telah dikhabarkan dengan berite gembire.....BONUS setengah bulan yang telah diwar2kan baru2 ni telah masuk....ALHAMDULLILAH.... (mesti laki aku menyesal tinggalkan aku duit pagi tadi...har...har...har....mane i tau duit nk masok hari ni...lalalala....)
tttttttaaaaaaaaapppppppppiiiiiiiiiii...kegembiraan itu hanyalah seketika cuma......sebabnye dalam kepale otak dh pikir ape nk kene buat dengan duit yg seciput itu...yela...aku ni gred sikit je......dibahagi 2 plak....gaji pokok yg mmg dh sedia ciput tu....huhuhu...kekadang rase mcm x adil plak....ye la kan...pekerje yg gaji rendah ni dpt la secoet tu je....yg bos2 mmg dh gaji besor2 tu bagi 2 pon gaji pokok deme ttp jugak ribu riban...mcm mane tu...macam x aci kan....rasenye elok lagi time mantan PM TUN PAK LA dulu...gaji ko brape pon gred ko brape pon... rase la rm1000 tu...baru la rase adil dan saksama....ntah la maybe bukan aku PM kan...so xtau ape dlm pale hotak PM kite tu.....maybe ade rasional yg dipikirkan......ntah la....ape pon aku ttp la bersyukur dengan ape yang aku dapat.....so berbelanja nnti ukurlah baju di badan sendiri....berbelanja dengan setara ape yg ade...jgn OVER....antara yang termasuk dlm bajet BONUS itu...

>> nak  basoh n polish kete...


>> nak beli kueh rayo utk umah aku, umah ibu n umah mak...


>> nak beli baju raye ke-2...


>> nak beli langsir raye....


>> nak tukar duit raye....




hurm....bajet je la...ntah kan cukup entahkan tidak....ni blom ade anak....blom masok brg remeh temeh seperti rantai manik2...blom lagi earrings laboh cecah bahu....arrrghhhhh!!!!!!...ni yang nak masok rancangan bersamamu ni......haihhhh......huhuhuhuhu.......

p/s: kalau dpt beribu mcm dieorg2 kan best.....pastu tersenyum lebar di hari lebaran....

No comments: