Tuesday, August 23, 2011

entri lazat (mode:bangga weh!!!)

hola uolsss...
lame x update...rase rindu jari-jemari nk menari2 atas keyboard hitam ni...
semalam MC lagi...kurang kesihatan plak lately ni...(bukan alasan xmo puase ok)....lepas satu..satu penyakit datang...elok yg ni...yg ni plak dtg...kekadang rase mcm dh x lame je....astagharafirullahalazim....masih jugak aku diberi kesempatan untuk bernafas di bumi ini..alhamdullilah!!!!!.....ok la xmo la cite mende2 ni..jadi sebak!!!...uhuk...!!! :((
ehemmmm....ok stat cite yang best2 skit...aritu rasenye ade janji nak buat entri pasal buat kuih raye sendiri...iye uolsss HOMEMADE by me self.....ntah kenape tahun ni rase nk try buat kuih sendiri....haruk la ke laki mintak beli oven....dan TERTUNAI dengan amaran KERAS... "ko jgn x buat kuih yang...." demi menyahut cabaran dan takuittt dengan amaran keras itu....akhirnyeee....jadi jugak 3 jenis kuih raye....cukup la membuktikan kecekalan dan ketabahan bini die buat kuih....tekak sendiri rase mcm sedap...tekak org lain idok le aku tau......

1/ oatmeal crisp cookies (gambar ehsan google)


2/ chocolate chip cookies(gambar ehsan google)

3/ cocoa snowy butter cookies (me favorita)(gambor snap sendiri sebab camera baru teringat nk charge)-name kuih ni aku bg sendiri ye...kelas kau!...taraf2 chef...siap bagi name kueh tu....lalalalalalalala........




tu je la buat tahun ni....3 jenis yang aku rase untuk aku yg mmg bukannye reti sgt buat cookies...telah berjaye membuat 3 jenis cookies....tgk la....tahun depan...kalau ade rejeki...umur masih panjang...kesihatan tiptop...aku belajar buat almond london plak...semperit...tart nenas (selalu beli je)...n kalau sedap dan menjadi (ikut keputusan juri tetap ..sape lg..?? ...kalau bukan laki sendiri)...insyaALLAH...ingat nk buat bisnes  kuih raye jugak...tolong suami carik duit...kan...sayang..?????
kejadian hari ahad aritu....aku berbuke ngan adik2 yang dah merantau ke bandaraya terkemuka ni....(eeewaah ayat ko!!!)....berbuke kat Mid Valley...dalam dok berjalan2 tu...aku pon bragging la kat adik2.. kate  cookies aku buat sedap gile la ape la...(biase la dpt kakak berkuku besi ni..kene la hangguk je kan..huhuhu)...so adik aku nk try la kuih raye aku tu jap lagi kan....bile sampai umah aku je...trus la nk rase....memule buat muke...mcm xsedap la konon...sekaliiiiii.....amik lagi seketul.....HAAAA....BARU KAU TAU....SEDAPPPP BUKAN...???? 
kalau korang nk ghase kuih buatan aku....sila la ke rumah aku ye....di shah alam....kalau nak dtg tpon dulu...kalau x merase la ketuk rumah...tuan xde....sebab..kitorg laki bini panas vontot dirumah...tidak kira waktu...cuace dan kesihatan...jalan tetap jalan....yeahh!!!!

p/s: terime kasih x terhingga kepada suami tercinta kerana sudi membelikan bini die oven..walaupun.....:)

No comments: