Thursday, August 25, 2011

skema jawapan...

hola uolsssss....
hari ni perasaan macam biase je...tgk rakan2 seperjuangan dah stat kemas2 beg...bukan satu beg...2-3 beg...raya sakan korang ek...mood keje mmg dah lame mati....erkk...bukan lame sgt la...sejak awal minggu ni la....dh terbayang2 dalam kepala hotak...kemeriahan berhari raye....dan juga soalan CEPU CEMAS!!!!...owhhhh xsanggup nak menjawab dah.....skema jawapan dah ade dah....jawapan pon kene ikut kategori org yang bertanya...

KATEGORI A:
org yang bertanya taraf otai (read: uwan2..atok2..nenek2...ibu bapa..makcik2 warge emas..pakcik berketayap..makcik bertudun labuh & yg sewaktu dgnnya...)
skema jawapan : ALLAH belom bagi rezeki la....insyaALLAH ade nanti....

KATEGORI B:
org yang bertanya makcik-pakcik yang agak2 sebaya le dgn aku...cousin2...rakan sekampung yg jumpe setahun sekali....
skema jawapan : nanti la dulu...hidup belom stabil la....(sedangkan x planning ape pon)

KATEGORI C:
org yg bertanya dgn intonasi yg sinis...mcm haremm!!...macamkan aku ni xnak kan....kire pertanyaan same taraf dgn hanjs la kan....
skema jawapan : susah dowh nak kelek anak time kelabbing....

itu la antara jawapan2 yang aku akan bagi bg setiap pertanyaan tu....sebenarnye kalau ikutkan hati itu soalan sensitip kot...mane ade pasangan yang dah berkahwin xmo anak...lain la ade penyakit kronik ke...yang memerlukan planning kan....setakat ni...sakit manje2 tu ade la...so ape reason aku nak planning kan...xyah la tanya2 soalan tu..kekadang frust bile difikirkan...sampaikan org lain dok mimpi aku pregnant....parah btol!!!...ade nanti tu...bile...??? aku hanya meromen merancang...TUHAN yang tentukan rezeki tu...sama ada DIA nk bg ke blom...kalau belom tu..ade la plan DIA untuk aku ngan laki aku kan...?? sape aku untuk menolak ketentuanNYA........

alololo...tomei2....
p/s: redhaaaaa!!!!

No comments: