Wednesday, August 24, 2011

hola uolss...
hari ni seperti biase sudah malas bekerja...lagikan semakin anak bulan nak menampakkan dirinya...semakin la malas nak keje....kepale hotak dh ingat kat umah...mane kan nak mengemas sebelum bercuti panjang..mane kan kuih raye ade 2 -3 round lagi nak buat...langsir baru belom beli....baju raye sepasang lagi belom beli...mane kan nk pikir keselamatan rumah...yang bakal dicerobohi oleh pihak yang x pikir panjang bile buat keputusan...pikir lepas keje sendiri saje...keselamatan harte bende org lain letak tepi....dah malas nk bertekak pasal mende ni...bile bertekak...nampak mcm aku yang overreacting...padahal org lain rilek je...sebab dieorg...selalu nk rase rendah diri sampaikan hak sendiri ditolak tepi...bile keputusan tu dibuat aku rase hak privacy aku telah dicabuli....terpakse plak...carik mangga dan selak besar gajah semate-mate untuk langkah berjage2...sedangkan..sepatutnya...rumah aku itu menjadi kawasan yang paling selamat diduduki...sekali lagi...."hurmmm xpe la...kite ni jawatan kecik...dieorg jawatan besar...kite diam je la.." bile lebih2 nanti jadi lain plak....macam tu manusia...bile orang tu pangkat tinggi skit...sanjung bagai nak gile...jawatan cikai macam aku ni...pendapat...rungutan...keluhan...ibarat sampah di longkang....x fikir sikit pon ape logiknye...aku bising2 tu..ade la sebabnye....biar la mereka...nanti jawab saje la di padang masyhar....aku tuntut keadilan di sane saje.....haih...intro aku panjang dan emo.....

sebenarnye nak cerita pasal berbuke semlm....suke aku tgk laki aku makan....dengan sakit giginya die makan jugak lauk x seberape tu....kononnya malam jap lagi die nak bawak la aku makan kat uptown shah alam tu...nak carik laksa katenyeee...last-last kelaut ye...sebab die sakit gigi...lantas tertido di sofa baru aku....laksa ke mane uptown kemane...haihh..la suami!!....meh tgk lauk aku semalam...blogger lain letak gambo lauk lazat2.....tapi akuuuuuuu..................jangan gelak ek...ini gara-gara malas nak ke pasar dan masak je ape ade dlm peti ais.....

ikan kembung rebus goreng bercili berbawang (name masakan xtau nak tulis ape)
ini pun..sedap pembuke selere...!!

telor masak kicap ala fonte (bunyik menu biar gempak)
macam sedap kan....mcm nk repeat je balik umah tgh hari kang...KANTOIII!!!

begedil udang geragau (sebab xde ayam...ade udang kering tu je.so layankan je)
mintak maaf ye..itam tu bukan hangus ye...sbb gune minyak goreng ayam sebelumnya...minyak yang menghanguskan sisa ayam tu....

mase makan begedil tu laki aku tny..

(buat muke kerut2)
laki: ni ape ni yang..??? cucur ke?

WTF...cucur ko kate syg...xrase ke kentang tu...saje je tau....

bini mithali : begedil syg...(malas nak sentap depan rezeki)

tapi siyes walaupun baru first time buat begedil...sedap jugak...walaupun bahan x cukup sgttttt!!!..kalau bahan cukup pasti marveles....yang paling seronok adalah bile die makan ikan rebus tu....ikan kembung rebus je...aku goreng then letak la bawang cili sume....die makan banyak...sebab dh lame die craving for those fish...senang nak jage tekak dan perut die...very the village...!!!  lps ni ko jgn sentap bile aku gorang ikan masin makan ngan sambal belacan ye syg.....sbb bile aku masak over2 skit...kluar peloh2 jantan aku berkletung kletang kat dapor tu...buat ikan stim la...ikan pelbagai rase la...perah santan bagai....die makan ciput je....nasib baik ALLAH kurniakan aku seorang suami yang tidak cerewet bab makan...tp suke kritik bini punye masakan...kekadang tu x sedap mane pon puji le sikit2...atleast berusaha kan...!! ini...huhuhu terime je la...REDHAAAA!!!!.....practice make prefect kan syg.....10 years from now....pasti masakan i ...menjadi igauan u...!!! wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s: lebiu sayang....!!

No comments: