Thursday, August 4, 2011

tetibe terase syahdu jap........

[sebelum mule cerite...nk bgtau...opis aku ni kedengki....dieorg blocked FB during opis hour....8.30am-12.30pm and 2.00pm-4.30pm...bukak time lunch hour ngan time2 dh nak balik....pendengki!!!!!!!...kalau xnmpk aku tu....ketahuilah...bukan aku dh menyombong...tp opis ni dengki.....sekian....sile teruskan pembacaan anda....selamat membaca....membaca amalan mulia....]

hola uolsss.....
seperti yang korang tau...(kalau korang ade fren2 ngan aku kat FB)....status aku semlm adalah.....menu berbuke aku semlm mee kari...so gigih la p kedai beli kerang sume....dh la lupe nk mintak duit dapor kat laki....sib baik ade saki baki duit gaji .....dh cukup bahan segala.....jadi la mee kari itu....sib baik jugak semlm adik aku yg kedua tu dtg berbuke kat umah....ramai la skit kan....kalau x....aku tgk muke laki aku....laki aku tgk muke aku....so meriah la sikit....pastu tetibe teringat time berbuke kat kampung dulu2.....terus rase syahdu....ape la adik2 aku makan kan....sekarang adik2 dh besar2....ade yg kerje...ade yg belajar lagi...duk asrama....so tinggal la yg sekolah lagi...2 kerat tu.....kalau dulu berebut2 la berbuke reramai....gamat suasana...makanan tok sah cite la....penuh meje....so xmuat duk kat meje....so transfer duk makan kat lantai....pon padat jugak......best la.....
teringat plak mase first time aku berbuke tanpa ahlil keluarge di sisi...time tu aku p sambung belajar la...bile tpon mak aku...die  kate die masak lauk ni lauk tu....trus rase sebak....kan best kalau berbuke mkn lauk mak kite masak kan....trus mase berbuke tu...aku nangis....meleleh airmata.......FIRST TIME tu woiiii....rindu tau jerit pekik adik2....bebel2 mak aku tu....haihhhhh......mase duk taip ni pun rase berlinang air mate....huhuu...
semlm pon aku call la mak aku...tny ape dieorg makan kat kg......
scenario sekarang dh lain skit....sebab mak aku dh bukak kedai makan....so yg tinggal berbuke kat umah tu...ialah....ayah aku ngan adik aku 2 org....makanan mmg bukan probs la kan....amik je kat kedai mak aku....sian adik2 aku...x dpt p pasar ramadhan.....'xpe ye dik....nnti kaklong balik buke pose kat umah...kaklong bwk adik p pasar ramadhan ye'......huhuhuhu....syahduuuuuu siooooottttttt..!!!!
hari ni aku berbuke sorang2...(poyo je kau...)...sebab laki aku p berbuke ngan menteri....(nyampah kan statement laki aku ni....ingat die PUTERA UMNO ke...padahal .....LU ARANG DERRRR!!!!)
sebabkan aku ni diharamkan berpose....alamatnyeeee...hari ni aku masak mende yg simple udah le...silap2 aku makan roti telor je.....sebabkan hari ni xyah masak utk berbuke....so aku ingat balik ni nk mop lantai....dh melekit aku rase umah aku tu.....

p/s: sape2 xpose hari ni....lunch kang jemput la dtg umah aku....kite lantak mee kari semlm kasik abih....mari la......AMARAN:UNTUK YANG X BERPOSE ATAS ALASAN YANG  KUKUH SAHAJA DIJEMPUT HADIR..



No comments: