Monday, March 14, 2011

dari kaca mata aku....

hola uolss...
hari ni aku lambat skit post blog ye..sbb kene p klinik taman ehsan, kepong...sbb hospital selayang yg suruh..sbb aku x perlu dioperate buat mase ni...hny bergantung kat ubat n jage pemakanan je...sbb penyakit GERD tu xteruk lg...(dh teruk baru gelepar nk operate le gamaknye...)..opss bukan nk cite pasal penyakit ye..aku nk cite pasal mende lain.....
semlm...laki aku ajak p nengok wayang....cite HMM (Hikayat Merong Mahawangsa)...spt yg aku dh prebiu kat entri lps2 (kalau nk bace netri tu carik la sendiri...malas aku nk buat link ye...)
so semlm p tgk la...n rase berbangga sbb ade gak anak melayu yg sanggop nk kuarkan bajet sebyk itu dan berani buat cite mcm tu...mmg la xboleh nk compare nk cite omputih yg kite tau bajet mmg besar kan...tp bangga dgn effort n research yg KRU tunjukkan dalam penghasilan cite ni...maybe bg sesetengah kite ni..nmpk ape yg dieorg buat tu mcm lekeh ke ape ke...tp aku berbangga dgn dieorg sbg anak muda dieorg fikir jauh ke depan dalam memajukan industri perfileman malaysia...cite mcm ni la yg kite patot saport... n aku xla rse malu kalau KRU bro's ni nk try bertanding dlm oscar kan...sbb cite dieorg kali ni mmg berkualiti...
ape yg aku kagum dlm cite Hikayat Merong Mahawangsa ni adalah...selain dr teknik CGI die utk babak pelayaran tu kan...aku kagum mane la si KRU bro's tu..dpt pelakon2 tambahan yg jadik lanun la..org kg la....yg mmg ramai gile..(ke teknik CGI gak...) hermmm ntah la...cume ape yg aku nk komen pasal cite tu..ialah...babak gadoh2..babak pertempuran tu...next time buat lg smooth pon ok...sbb nmpk mcm laju semcm...tp mmg ade improvement dr cite melayu lain2 la...
pastu mase dlm wayang tu aku bengang la ngan 2-3 ekor cha ya nun alif ni...aku xtau la dieorg salah masok wayang ke ape?...mase stat2 je cite HMM tu kan die ade bace bismillah..kan...buleh dieorg gelak2 mcm kelaka sgt...pastu asik berborak je...mmg sialpalis tau......aku rase la (read: berprasangka buruk) dieorg ni saje nk tgk sejauh mane hebatnye cite KRU yg digembar gemburkan media massa kan...so dlm half an hour cite tu berjalan dieorg blah....bagusss pegi ko mkn b***...dr ko memekak dlm wayang ni kan....mesti dieorg kuar n kutuk cite melayu kan...????...haaa yg best lagi satu kan cite HMM ni...xbyk babak romance...sbb maybe KRU bro's mmg taknak tekankan kisah2 cintan-cintun ni...dieorg lebih menekankan pasal pertempuran demi maruah bangsa dieorg..demi menyelamatkan Puteri dan Putera negera masing2 dan bukannye menekankan kisah percintaan si merong ngan si embok tu (sib baik sbb aku mmg kureng suke ngan si Ummi Nazeera tu) anyway kredits to KRU (smbil standing ovation) krn menghasilkan cite yg terbaik ni...n aku rekomen kat korang to watch this muvi..bkn beli dvd tgk kat umah ye...rekomen g tgk kat wayang berdekatan umah korang...jgn tgk kat astro first...TGK DI WAYANG...kite saport la cite melayu yg mcm ni... 
owhh...nk selitkan seswatu...td ade blogger lain yg dh buat entri pasal cite HMM ni...die kate OST cite ni lagu anuar zain yg  lagu sedetik lebih tu xseswai kan...mmg aku pun rase mcm tu...kalau cite ni pasal percintaan si merong ngan si embok tu..maybe seswai...maybe kene carik lagu yg berseswaian next time.....(komen membina dr penonton ye..KRU bro's)
opsss...lps tgk wayang tu...laki aku ajak p masok jusco sat...katenye nk beli baju keje...so aku ikutkan je la kan...xmintak ape2 pon...ikut je...skali tetibe terbeli satu baju...ye la jusco tgh sale...xkan xtergodakan....???so dpt la sehelai baju...laki aku terbang la sehelai duitnyeeeee...hikhik...die yg nk beli aku yg dapat.....lalalala...hari ahad yg gembira....sbb dpt tgk wayang n dpt baju sehelai (sbb aku kenkonon taknak beli baju bulan ni...tp xtahan godaan harge baju murah di jusco)....

p/s: sebabkan laki aku dh blanje tgk wayang n dpt baju sehelai...harusla mlm itu aku bg laki aku serbis baikkkk punyeeeee....ahakzzzz!!!!

laki aku...bergaye ngan jessi malaysia..ade tulis lirik lagu negaraku kat blakang mendera mesia tu..

owh pompuan gemuk ni...sebok  juge nk berposing...

hensem kan laki mak...hikhikhik....!!!

iye itulah bukti...dh dpt tgk wayang...dpt pule baju baru sehelai....yeayyyy!!!


2 comments:

::.MiSS YaTie.:: said...

Aku pun da tgk HMM..best la..apa jer filem KRU mmg aku support la..sbb aku mmg peminat KRU sejak zaman muda remaja lg..mmg aku salute la hasil kerja dorg..tak la melampau sgt kalu aku ckp setanding gak ngan filem obersee..aku pun geram gak org yg tgk HMM ari tuh,..nak gelak apanyer??tuh kan citer wira melayu?tak respect langsung!geram..btw thumbs up 4 KRU good job bro!

mrsJoHn said...

hahahaha..tu la pasal...mencik org mcm tu..mentang2 die bukan melayu gelak2 apentah.....hikhik...ko pon dh p tgk ye..bagus2..bile ko nk ajak kwn ko yg sorang lagi tu...kesian die ba..ko ajak la dia!!!