Monday, March 28, 2011

sad + boring sunday = frustrated......

hai....
mood xbagus to start a new week.....sgt xbagusss...sesiape yg terlajak kate dgn aku hari ni...ade yg mkn penampo...(huhuhhu...xde la...tu perumpaan je nk menunjukkan betapa la aku berada dlm mood yg sgt xbagus)...nk kate entri ni entri emo...aku xkesah...kalau nk bace teruskan....kalau xnk korang boleh tekan gamba pangkah di penjuru sebelah kanan pc korang....
semlm bgn pagi...dh mandi sume...p dapor...masak tgh hari utk laki tersayang...sbb lps tu die nk p keje...sian kan keje mengalahkan bangla...bangla pon tau cuti g klcc time hari ahad..tp laki aku kene keje...kene p pasang wayang pacak kat bukit kuching...somewhere in kuala selangor kot...so semlm demi mengenyangkan perut laki...aku masak ikan siakap masak stim limau asam boi...1st attempt...boleh tahan sedap la...kat tekak aku....biase la tekak laki aku...bg die biase2 je...ye la aku xpandai masak mcm mak die...dh dr kecik die mkn lauk mak die masak...tetibe kawin ngan aku...kompom la tekak die blom bleh nk adjust taste...so terime je la...atleast kate la...'ok tp kene masak selalu baru terer..practise make perfect'.......tp laki aku bukan mcm tu...laki aku pengkritik hati kering punye...mcm Dato' ramli ms tu....nk xnk kene telan la...so xkesah la...janji aku dh menunaikan tanggungjawab sbg bini....dh siap mkn sume..siap2 n anto die g ke opis die...so tinggal la aku utk menempuhi hari ahad.....so ahad yg memboringkan apabila laki kene keje bini tinggal umah dengan...............perasaan boring!!!!

n the saddest part begin............

dpt phone call dr orgtua aku dikampung...ingat perbualan biase je...tetibe

orgtua: kaklong ko kat mane...kat umah ke...tido ke?
penulis: aah...nape?
orgtua: ko xbleh antakan (adik aku) g putrajaya ke...ye la die baru eksiden...keadaan xelok lg...die pegi tu tumpang cik A smpi putrajaya...nnti ko pegi la sane...mane la (adik aku) ngan cik A tau tmpt tu...
(mcmkan aku tau la)
penulis: ala kaklong xcuti...(sbb aku baru je cuti minggu lps...xkan asik nk cuti je kan...) kalau die xtau suruh la (adik aku) tu carik kat internet alamat die...
orgtua: payah la ko ni...mcm2 alasan ko bg...kalau org lain cepat je ko tolong....

tut..tut...tut...tut....(talian dimatikan)

apekah??????

aku tepinga2....ape ni....aku xtau ape2...tetibe je...xkan aku nk EL...semate2 nk p putrajaya tu..kalai umah aku n opis aku kat sane ..lain la cite kan...ingat aku keje syarikat sdr ke...?? aku buntu...ape teruk sgt ke aku ni sbg kakak...ntah....nk diajak berlawan mulot...takot nnti air susu xhalal...so berdiam diri adalah jalan yg terbaik....nk ngadu pd laki...sian plak...nk bebankan laki ngan masalah remeh mcm ni...sian die...penat kan...?? so pendam je la...
kpd (adik aku) semoga urusan ko di putrajaya dipermudahkan oleh ALLAH SWT...lain kali jgn la korang mengharapkan apa2 pertolongan daripada kakak ko ni...sbb kakak ko ni tolong org luar je...adik2 aku...aku xlayan.....

p/s: maafkan aku...kpd sesiapa yg terguris hati....biar la hati aku yg terluka...asal org lain bahagia....

No comments: