Wednesday, March 2, 2011

si kurus vs si gemok!!!!

wassup uolsss....
erk....sori la dh lame x hapdet (ade org kesah ke bitch!!!!)
bkn ape...aku xde mase n xde idea....bahan mmg byk...pic xyah ckp la kan...mmg byk nk di hapload kan kat blog... tp aku MAAAAALLLLLAAAASSSSS yg teramat sgt.........................malas nk meng'goreng' ayat....huargggghhhh!!!.....
tp ari ni tetibe semangat rajin nk berblogging dtg kembali...bkn nye ape..kisahnye semlm....
mak mertue aku sakit pewottt yg teramat sgt ...katenyeeee...so die xmasak la lauk lunch...xlarat bebenor la... so mcm biase...sebabkan dh terbiase blk keje je...bukak tudung periuk..tgk ape yg boleh dibelasah....so semlm aku balik2 je...g dapor ...tgk...mak mertue aku x masak ape2....so aku decide aku nk masak la sdr...peluang la kan...aku ni bukan nye xreti masak...cume kalau mak mertue aku dh masak lauk seperiuk...ape hal aku balik keje nk masak lg kan...hukumnye makan je la..ye dok...???so semlm dgn dedikasinye...slps mengharungi jem smpi  ke kl...(jomput laki aku kat opis die...) then die samb drive smpi umah di kepong...so aku rase mmmg selayaknye aku masak ptg semlm...so aku kuarkan ayam ngan udang dr dlm fridge...laki aku pon....masok dapor n tny...

laki: yunk u nk masak ek....
aku: aah...mak x masak ape2..
laki:elok la tu...u nk msk ape?
aku: ayam masak kicap bleh..ke ayam sambal...
laki:tu je la yg ko tau masak yunk...hahahah...(terus berlalu ke ruang tamu)....

aloo bro...aku bukan xreti masak ye...sbb xtau pon...mak xmasak...so xde la aku menggedik nk singgah kedai beli santan ke ape....so akibat kate2 kesat laki aku itu...akhirnye...aku decide utk masak sup ayam(laki aku mmg suke mkn sup2 ni..)...udang sambal petai (petai amik dr kg aku)......n terung goreng sambal.......... stat tu...aku pong..pang...ping...kriunggg...kanggg...currrrrr....!!! kat dapor tu...akhirnye masak la ketige2 jenis lauk pauk tersebut...siap kan letak atas meje..n jomput sume org makan...laki aku die buat rilek je dlu...main fesbukkk....aku mandi jap...pastu siap2 duk kat meje utk mkn....pastu terkedek2 la laki aku dtg...smpi kat meje mkn...

laki:wohooo tu diooo....berio benar...

sbb sejak kawin n duk satu umah ngan MIL..aku mmg jarang masak...sbb MIL aku dh masak...xkan aku nk masak jugak kan...kang MIL kate aku xnk mkn masakan die plak....terkecik ati MIL...masok neraka la aku...hahahaha........pastu tu stat mkn2...

laki: kalau u masak ari2..mesti i bleh gemuk....
aku:hurmmm iyo la tuh...

nape laki aku berkate demikian....sbb dh ramai kwn2 die kate...sejak kawin die makin kurus....apekah maksud org2 itu...adekah dieorg bermaksud...aku xbg laki aku mkn...n aku gile kuase nk gemuk sensorg.... eh hellooo...org2 yg berkate demikian....laki aku semakin kurus sbb die punye salah sendiri ye...aku ni bini yg akan paksa laki aku mkn...kalau bleh mkn pg..mkn tgh hari minum ptg...mkn mlm n supper...sume ye...rutin mkn family aku mmg mcm tu...tp laki aku ni dh bangsa kurus melengkung...aku nk buat mcm mane...sejak kawin..blom penah aku lupe tny die...'dh mkn lom'...'dh brekpes lom'...nk kate aku jarang masak...mmg la...tp xpenah xde lauk kat umah...kalau dh xde sgt...kompom kitorg mkn luar....so xde makneye...laki aku tu kebuluran...mcm org2 di somalia tu ye....cume kadar metabolisme die tinggi...so die mkn brape kali pon sehari die ttp kurus....aku ni je...mkn byk skit...gemok...mkn lewat skit time dinner...gemok...mkn fast food skit ...gemok....

so kesimpulan nye....biar le kami berdue begini...anda sume jgn sibuk nk ingatkan aku tugas menggemukkan laki...aku tau la....biar la kalau kami berdue berjalan2...dr kejauhan...nmpk kami seperti no 10...sorang kurus melidi...sorang kembang semangkuk...janji kami bahagia......

p/s: nk ke laki aku jln ngan bini die yg gemuk ni.....huhuhu....syg ko ingat aku nk ke gemuk mcm ni...'tidak ku pinta lahir kedunia...tidak ku duga gemuk begini'...(nyanyi trusssss!!!)

ok la ciaooo bedah!!!!!!

ni la laki bini no 10....huhuhu...sorang kurus kering...sorang kombang semangkuk...huhu...tensiii!!!

2 comments:

the3imans said...

laki ko ade gak isi...
laki aku lagila.......
kasihan kiter kan??
dikatakan giler kuasa, nak gemok sorang2...:)

mrsJoHn said...

huhuhu..mmg kite kesian...tensi tau kawin ngan org kurus kering ni...huhuhhu.....